Mitäs tykkäätte ttyylistä kaupassa,ensiksi Te,juttu jatkuu ja taito loppuu;hetken päästä Sä,pitäisis olla joko tahi?

Tarkoitan esim.kännykkäkaupassa mua alkoi nyppiin sen myyjän tyyli ja lopulta pamautin,et koita nyt päättää teitetteletkö vai sinuttelet mua niin voidaan jatkaa handelia,kaveri nolostui.Hyi minuu!

Lisätty: 18.06.2009 - 00:11

Juu,en ole siitä hernareita vetänyt nenään et teititellään vaan tyhmästä sekakäytöstä,minust se on moukkamaista!Smaa mieltä hurjattan kanssa ja siksi mä tykkään frisk svensk humör,ruotsalaisilla on kiva tyyli,reilu ja rento kaikkia kohtaan,sorry!

Avainsanat: asiakkaan teitittely

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 21:19

Se ärsyttää minua kamalasti,kun menin paikalliseen Sonera myymälään asioimaan tietokone asiassa,poika alkoi puhua minulle,kuin lapselle tai vajaaälyselle,sanoin hänelle,että vaikka olenkin jo viiskyt ja risat ,niin kyllä ymmärrän vielä puhetta.

Kysyjän kommentti

Tää on niin tätä,eikä ole maailmanloppu tulossa eikä sinne päinkään,kunhan kysäsin;mitä mieltä ihmiset on asiasta?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 17.06.2009 - 20:06

Minulle jo lapsena opetettiin että vanhempia ihmisiä teititellään. Jos he itse pyytävät sinuttelemaan niin se on eri asia. Ei nykynuoret edes tiedä mitä teitittely tarkoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 20:08

toi on tosi noloa, siinä tulee itsellekin vähän sopeutumisongelmia miten sanansa asettelee,

vastaavaa olen huomannut muutenkin näiden tuoreiden 'kauppiaiden' kanssa, vaikkuttavat hyvinkin asiantuntevilta, mutta kun ennalta ulkoa opetellut lipevät myyntipuheet eivät riitäkkään (kysyt jotain arvaamatonta) niin juttu menee ihan änkytykseksi ja paljastuu ettei onneton myyjä tiedä koko jutusta mitään muuta kuin ne kaksitoista myyntilausetta

... ostaisitko tällaiselta myyjältä jonkun kestokulutus tavaran? ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 20:14

tuo on niin tuttua, ensin todellakin luetaan txt suoraan lapulta , kun keskeyttää, niin ollaan ihan pihalla , eikä osata vastata edes yksinkertaiseen kysymykseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.06.2009 - 20:51

Minulle se ei ole maailmanloppu jos joku ensinksi teitittelee ja sitten sinuttelee.
Ei haittaa, en ole niin hermoheikki että sellaisesta jaksaisin hermostua/huomautella.
Virheitä sattuu ja joskus jokaiselta pääsee suustaan jotain harkitsematonta, ja nyt kun ei ole kyse kuin teitittelystä niin eipä haittaa minua.
Kuitenkaan kun en itse ole täydellinen ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 20:52

Ei ainakaan enää sen jälkeen,kun on kerran sinutellut, pitäisi ryhtyä teitittelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.06.2009 - 21:08

Minua ei kukaan ole teititellyt, jaa`a en muista milloin. Ei kai niille lapsukaisille sellaista pronominiä koulussa enää opeteta. On tainnut mennä äidinkieli uusiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 22:28

Minullekin on opetettu, että vanhempia ihmisiä pitää teititellä ja sinuttelemaan siirrytään vasta kun on lupa siihen saatu.
En minäkään tuollaista "sekakäyttäjää" hyvällä katsoisi ja voisimpa asiasta huomauttaakin, nätisti=)
Olen ollut palvelualalla 15 vuotiaasta lähtien joten luulen tietäväni miten asiakkaita kohdellaan.
Viimetalvena sattui mukava tapaus töissä. Myymälässä käyvä n75v mieshenkilö sanoi, että
hän suorastaan vaatii sinuttelua. On tullut jo siihen ikään, että kuullostaa mukavalta kun nuoret naiset sinuttelevat =) Ja niin tehtiin sinun kaupat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 23:55

Lääkäreillä on hyvä systeemi, he teitittelevät kaikkia. Ainakin minua kaikki teitittelevät. Pitävät sillä tavalla etäisyyttä asiakkaisiin, ja sehän on hyvä heidän oman työnsäkin kannalta. Minusta on ihan sama, sinutellaanko vai teititelläänkö. Uskon, että olen helposti lähestyttävä ihminen, joten keskustelu saattaisi hyvinkin nopeasti siirtyä sinutteluun. Ruotsissahan kaikki on "Hej du, va' vill du ha ?"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 01:17

Hyvää päivää, kun toistaa , niin alkaa palvelussa polla loistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 07:57

Lääkärit varsinkin nuoremmat sinuttelevat minua,
mielestäni on yhdentekevää sinutellaanko minua vai teititelläänkö, kunhan joksikin noteerataan
ettei puhutella kolmannessa persoonassa.

Kotikasvatus opetti teitittelemään itseäni huomattavasti vanhempia sekä vieraita ihmisiä.
Ellei vanhempi henkilö ehdota sinunkauppoja, teitittelen.