Onko kotikonsteja lihaskrampin hoitoon?

Eilen aamulla herätessäni sain valtavan krampin vasempaan reiteeni,kipu oli niin kova,et huusin tuskasta,mieheni sanoi,et huusit,kuin ulaani,kissa raukka säikähti,säntäili sinnetänne,en ole ikinä aiemmin kokenut mitään vastaavaa.

Avainsanat: lihaskramppi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 11:39

Tiedän tuon tilanteen, mihinkään et pääse ja kipu on käsittämätön, mangnesiumi auttaa, merisuola rakeita pari suuhun , vichyvettä, tila on samanlainen kuin paha suonenveto. Minä juon päivittäin Lidlin hiilihapotettua vettä ja minulta loppui tuollainen .

Kysyjän kommentti

Onneksi ei ole enää pahasti grampit vaivanneet,jotain mietoa on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 10:38

On.Osta apteekista magnesiumia,niin krampit häviävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 10:42

Myös luontaistuotekaupasta löytyy magnesiumvalmisteita vaivaasi. Kannttaa laittaa nopeasti lääkitys kohdalleen jotta en enempää miestäsi ja kissaasi säikyttele ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 10:47

kylmägeeli auttaa minulla ja ota suolaa käteen ja niele se veden kera , tämän ohjeen antoi lääkäri, kunvalitin et uidessa alkaa ain kramppaa...ja uimahallissakin on suolapurkki jotta saa krampit kuriin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.06.2009 - 10:53

Tuota magnesiumia olen minäkin kuullut kehuttavan viime aikoina. Jopa telkkarissakin mainostavat sitä tuohon tarkoitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 11:01

Nestettä on juotava päivittäin riittävästi. Magnesium on tärkein kivennäisaine kramppien estossa. (Lisä-)Magnesium kannattaa ottaa kalsium-magnesium -yhdistelmätableteista, tulee samalla huolehdittua kalkin saannista. Niitähän saa jopa tavallisten ruokakauppojen luontaistuotehyllyistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 11:26

Juo paljon vettä ja ota magnesiumia. Koita varovasti hieroa ja venyttää lihasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 12:50

Hoida nestetasapainoa,lisää magnesiumia ja krampin tullessa pistä pari kidettä merisuolaa kielen päälle ja anna sulaa,pitäisi olla täsmälääke hierojan mukaan.Otan osaa,ajoittaista kramppausta täälläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.06.2009 - 14:20

Magnesium auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 16:10

normaali elämä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 00:27

Mieheni herää usein kramppeihin. Nouse seisomaan, ja paina kantapäälläsi lattiaan. Kramppi lähtee.
Syötkö verenpainelääkkeitä ? Jos, niin lisää magnesiumia ruokavalioosi joko tabletteina, tai sitten vaikkapa banaaneista saat lisää magnesiumia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 12:37

Olen kuullut että magneesium auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 13:07

Minä olen käyttänyt jo pitkään magnesimumia ei ole enää kramppeja ollut. Minulle on kyllä siitä apua ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2009 - 13:21

Magnesium auttaa parhaiten . Kylmää ei kannata laittaa, auttaa hetken, sen jälkeen lihaskramppi uusiutuu helpommin.