Mulla tavoitteena täysraittius!Onko muilla?

Pitkä päihdetausta takana.Nyt puol vuotta kuivilla.Haluaisin kommunikoida samassa jamassa olevien kanssa.susi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.06.2009 - 10:46

Olet tehnyt ratkaisun johon vain vahvat ja itseään kunnioittavat pystyvät. Todella hienoa, että olet päässyt noin hyvään alkuun. Pysyt terveempänä, ja elämäsi kohentuu kaikella mahdollisella tavalla. Kaveripiiri on se pahin juomiseen houkuttava ja koukuttava. Toivottavasti olet jo hankkinut itsellesi jonkun harrastuksen jossa viihdyt, ja josta saat mahdollisesti raittiita kavereita. Minulla ei ole ongelma tuo juominen. Otan kyllä olutta joskus, mutta se ei ole ryöstäytynyt käsistä. Varmasti tiedätkin, että jos tulee tiukka paikka, aina on paikka johon voi soittaa, ja olen kuullut, että myös tukihenkilön voi saada itselleen. Jos alkaa mieli tekemään päihteitä, niin ulos vaan ja lenkille, tai jonkun muun harrastuksen pariin. Vaikeata se raitistuminen on kuulemma jonkun aikaan, mutta sinä olet jo hyvällä tiellä. Älä ota sitä yhtäkään, niin ei tule sitä ratkeamista. Vielä kerran, onnea tulevaan elämään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 08:01

onnea sinulle , itsellä ei ole ongelmia siinä suhteessa, mutta nostan sinulle hattua, olet tehnyt hyvän päätöksen pysy siinä... !

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.06.2009 - 08:09

Kaikki mahdollinen tsemppi sinulle. Olet jo päässyt pitkälle, pääset myös sinne tavoitteeseenkin.
En itse ole ongelmainen mutta en täysraitiskaan, mutta on nuo asiat tuttuja kuitenkin elämän varrelta. Luja tahto, jumalattoman luja tahto tarvitaan täysraittiuteen pääsemiseen, mutta päivä päivältä se elämä paranee, kaikki kirkastuu ja ennenkaikkea oma vointisi kohenee. Onnea kovasti yrittämisellesi. Olet tehnyt hienon päätöksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 08:09

Olen tehnyt hienon päätöksen ja selkeästi sinulta tahtoa ja sisua riittää, kun kuivaa kauttaa takana jo puoli vuotta. Pysy lujana ja tsemppiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 08:44

Minulla on muutama tuttu tai puolituttua, jotka ovat käyneet Minnesota-hoidossa, kun vaihtoehto on ollut mullan alle meno.
Jos tulee liian kova kiusaus, niin soita sinne. Simo kyllä neuvoo mitä kannattaisi tehdä.
On ollut aika uskomatonta seurata, kuinka vanhat juopot voivat lopettaa juomisen. Tiedät varmaan mitä tarkoitan? Useimmat heidän kavereistaan ovat lopettaneet syömisenkin, elleivät peräti kaikki, en tarkkaan tiedä, kun eivät ole ihan lähimpiä tuttuja. Viidenkympin rajapyykkiin ovat tuntemistani yltäneet vain ja ainoastaan nämä Minnesotan kävijät.
Olisiko tuossa kannustinta?

Lisätty: 17.06.2009 - 09:36

Tabuja ei Minnesotassa todellakaan suvaita, vain tupakka on sallittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 09:26

Voimia yritykseen ja onnistumiseen.
Jos selviä ilman tablettia mahassa niin hyvä on.
Täysraittiuteen ei ole itsellä mitään syytä, baareissa en käy muutenkaan ja viinaa ei kotoa löydy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 09:28

Vaatii selkärankaa tuo päätöksesi. Onnea valitsemallesi tielle, uskon että pärjäät.
Minulla on eräs miestuttava, joka on ollut täysin raittiina jo 25 vuotta. Sitä ennen oli elämä hieman hakusessaan. Mies kunpäätti, että nyt hän ei enää viinaa tarvitse, niin se loppui.
Nousi jaloilleen ja aloitti aivan uuden elämän. On mukana kunnallispolitiikassa, lautamiehenä ja yksityisyrittäjänä. Tässä hyvä esimerkki, että elämälleen voi tehdä paljonkin, kun vain tahtoa riittää.

Mie ryyppäilen niin vähän muutenkin, etten koe tarpeelliseksi ottaa nollalinjaa. Mutta hyvin voisin olla ilmankin. Jos jostain pitäisi luopua, niin se olisi sit viina.

Onnea vielä kerran ja toivottavasti löydät vertaistukea, sitäkin tulet tarvitsemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 10:19

Hieno tavoite! Mahtavaa, että olet pysynyt jo puoli vuotta raittiina! Pysy poissa entisistä kaveripiireistä, jotka ryyppäsivät ja hanki uusia ystäviä. Varmasti pystyt siihen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 10:41

Olen ollut lähes täysraitis jo yli 3-vuotta.Juhlissa juon lasin shampanjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 11:49

Puolivuotta takanapäin,hyvä saavutus,uskon,että olet päässyt,sen vaikeamman yli,itse muistan aina viimeisen kamalan krapulan ja siihen sammuu halu juoda,olen sitä sorttia,et tulin aina kamalan kipeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 11:54

Olen mielestäni aika lähellä täysraittiutta. Minulle ei alkoholi useinkaan maistu. Otan sitä silloin tällöin, mutta riippuvaisuutta ei ole tähän päivään mennessä syntynyt. Joskus saattaa mennä illan mittaan vähän enemmänkin, mutta sitten tulee taas hiljaisia jaksoja. Ei ole myös tupakkakaan ongelma. Saatan polttaa tänään, mutta sitten olen polttamatta vaikka viikkoja. Joskus olen polttanut enemmänkin, mutta olen pystynyt lopettamaan halutessani saman tien. Niinkuin silloin, kun kuuluin olevani raskaana.
Voimia sinulle raittiudessasi, uskon, että se on sinulle ainoa tie pysyä irti alkoholijuomista. Etsi kaltaistesi seuraa, kysy kuntasi päihdeneuvonnasta apua. Siellä tietävät neuvoa esimerkiksi jonkin ryhmän, jossa voisit jakaa tuntemuksiasi. Harrasta liikuntaa, niin elimistösi kerää uusia voimavaroja terveempään elämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 12:26

Elämmekö raittiusseurassa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 13:06

Mitä on lähes täysraitis?Mun mielestä tila on joko tahi,siis viinaa tai ei viinaa(=alkoholia).
RamsesNeljäs,nyt ollaan Napsun raittiusseurassa,ettäs tiedät.
Tsemppiä jatkoon susi,sun tiellä ei ole mitään lähes sitätaitätä,se on nyt tätä.Pidä suuntasi,pystypäin ja rinta rottingilla.Sait jo viisaita neuvoja,itsellä kokemusta muutamasta raitistuneesta kaverista,alkuajat tosi vaikeita,sitten tulee tekemisen puute.Yks kaveri alkoi kunnostamaan veneitä,toinen ropaamaan tietsikoiden kanssa ym.ym.kehitä itselles jotakin,kunhan se on tekemistä.Toimettomana tulee entiset "kujeet" mieleen.Mukavaa ensimmäistä raitista juhannusta sulle,susi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 13:20

Hieno homma! Nyt pidät kiinni siitä raittiudestasi, kun olet noin pitkälle jo sen kanssa päässyt. Vaatii selkärankaa ja kaverit kyllä on houkuttelemassa mukaan remmiin takaisin. Tosikaverit paljastuvat kyllä sitten aikapian. Tsemppiä valitsemallesi tielle. Uskon, että se on hyvä tie!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.06.2009 - 13:36

Ei ole tavoitteena, viikonloppuna jos välillä vähän ottaa niin ei ole kovinkaan pahasta, siis jos osaa pitäytyä hyvän maun rajoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 16:11

ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 20:48

Isäni (nyt jo edesmennyt) + perheeni selvisi tästä ongelmasta AA:n avulla, äitini meni ensin Al-Anoniin, jonka jälkeen isäni AA:han ja me lapset Alateeniin, isäni ennen kuolemaansa ehti olemaan muistaakseni melkein 30 vuotta raittiina ja meidän kaikkien perhe-elämä parantui, samoin me lapset/teinit opimme ymmärtämään alkohlismia Alateenissa ja äiti Al-Anonissa. Jokainen halukas löytää varmaankin omat keinonsa/ratkaisunsa, miten päästä eroon tästä aineesta, jota ei itse enää hallitse (samoin muista päihteistä). Toivon todella sydämestäni, että jatkat päivän kerrallaan tätä uutta elämääsi ja jaksat, ja nautit, koska se antaa itsellesi ja läheisillesi sen ihmisen, joka sinä todellisuudessa olet, rakastettava ja lämmin henkilö, kuin myös rohkea, kun uskallat kertoa ongelmastasi, kaikkea hyvää toivotan sinulle ja tämä päivä on meidän loppuelämämme ensimmäinen päivä, joten eiköstä me kaikki käytetä se hyvin:), jos tuntuu, että Napsulaisista olis mielestäis joku/jotkut keiden kanssa viestitellä näistä asioista, niin voit lähestyä heitä/meitä ihan henkilökohtaisillakin viesteillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 12:38

Onnea sinulle yrittämiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.06.2009 - 18:00

ei ole ei, mutta onnea yritykseen sulla. :)