Jatkoa vihtakysymykseen: Miten neuvoisitte vihtomisen jälkeen säilyttämään saunavihtaa seuraavaan saunomiseen ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 12:22

Varsinkin jos joudut tätivainaan saraalta hakemahan vihtavärkit, niin kyllä sitä saattaa käyttää usiammanki kerran peräjäläkehen. Oikiahan aikahan tehty vihta ei roskaa saunaa, ei irtua leheret.

Laita liiverin parruhun naulahan kuivamahan ja orottamahan seuraavaa kertaa, se pää alahappäin mitä et käres pitele ku vihiroot.

Kysyjän kommentti

Otan onkehen ohejestasi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.06.2009 - 22:11

meijän suku ei säästä tässä asiassa, vihtojen annetaan kuivaa ja poltetaan seuraavassa saunan lämmityksessä, ja rantakoivu lykkää uutta ainesta yötä päivää ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 22:12

Minä paiskaisin lepikkoon ja tekisin seuraavalla kerralla uuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 22:20

Miten niin säilyttämään? Meillä sen annetaan kuivua ja kun seuraavalla saunomiskerralla heittää saunanuuniin niin jopa tulee makea tuoksu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.06.2009 - 22:22

Minäkin olen valitettavasti samalla linjalla edellisten kanssa. Kyllä se vihta muutaman vihtojan kestää mutta ei uusiokäyttöä myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 22:49

Ite laitan vihdan aina käytön jälkeen kuivamaan/roikkumaan, ja sitten uudelleen käytettäessä leppeään veteen vetreytyyn ennen seuraavaa vihtomista (jos siis just tuon vihdan haluaa säilyttää viel seuraavaan saunomiskertaan) ......jos tekee rauduskoivusta vihdan, niin, se pysyy vihreänä käytönkin jälkeen, eikä muutu ruskeaksi kuten hieskoivusta tehty vihta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.06.2009 - 23:49

Kyllä suosittelisin uuden tekemään seuraavalla kerralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 00:02

Vasta tehty vasta se on vasta vasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 00:07

Vihta on kertakäyttötuote.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 02:10

Kerran vain

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 08:42

meillä kotona ennen vanhaa äiti roikotti niitä allaspäin naulassa ja kyllä hän käyttii muistaakseni useimminkin niitä vihtojaan...muistankos oikein et niitä vois pakastaakkin, no en satavarma tuosta asiasta.....vois sitä kokeilla kuitenkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 10:47

Minä ripustan sen roikkumaan lehtipää alspäin.