Millä Kreikan saarella on edullisin hintataso tällä hetkellä? Vai onkohan kaikki saaret samoissa hinnoissa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.06.2008 - 12:06

Edellinen Wikipediasta poimittu vastaus sisälsikin jo paljon hyödyllistä tietoa.

Aurinkomatkojen Kreikka-oppaan mukaan ruokailu ravintoloissa on lähes samanhintaista kuin meillä, samoin paikalliset tuotteet niin liikkeissä kuin supermarketeissa.

Käytännössä matkailu suuntautuu varmasti pääasiassa turistikohteisiin, joissa hintataso on tietysti huomattavasti kalliimpi. Aina voi kuitenkin säästää esim. hakemalla välipalat tai aamiaiset lähimarketista ravintolan sijaan tai liikkumalla julkisilla kulkuvälineillä (taksin sijaan) mahdollisuuksien mukaan. Viinipullonkin voi joskus korkata vaikka hotellin parvekkeella lähibaarin sijaan. Tässä vaan pari pientä esimerkkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2008 - 11:50

Yleisesti hintataso on Kreikassa keskimäärin muita EU-maita halvempi.
Kreikan hintataso ei ole takavuosien malliin enää ilahduttavan edullinen, mutta hintojen vaihtelu tuoteryhmien välillä on suurta. Esimerkiksi ruokakaupoissa maitotuotteet ovat huippukalliita, kun taas hedelmiä ja vihanneksia saa todella halvalla. Ulkona syöminen on edullista, mutta baarien hinnat jopa Suomeakin korkeammat. Rahanmeno riippuu siis täysin omista kulutustottumuksista. Mitä suositumpi turistisaari on kysymyksessä, sitä korkeampi hintataso. Kysynnän ja tarjonnan laki on olemassa myös ko. paikoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2008 - 17:42

Eiköhän hintataso ole aivan sama kaikilla Kreikan saarilla. Omasta kokemuksesta ruoka on kalliimpaa hotellin ravintolassa eli kannattaa mennä muualle syömään. Ja jos hotellihuoneessa on keittomahdollisuus, voi tehdä itsekin ruokaa.