Kerro ikimuistoisin juhannusmokasi!

Itse olin pari vuotta sitten niin tohkeissani lähdössä veneilemään, että laiturilla kaikkine kimpsuineni ja kampsuineni aloin änkeämään itseäni naapuripaikalla olleeseen veneeseen. Siellä kippari vaan totesi että katos vaan, saan naisseuraakin ja vielä eväiden kanssa. Minä jo hetken ennätin ihmetellä että mitäs toi meidän veneessä tekee ja missä oma merikarhuni mahtaa olla. Tästä saan kuulla edelleen lähes joka kerta, kun ollaan lähdössä veneilemään.

Avainsanat: juhannus moka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2009 - 11:31

minulle on sattunut monesti,kun olen hypännyt väärään autoon , se on noloa se....mutta en nyt oiken mokaa muista, se jäi mieleeni, ku n lähdin uimaan tutun mökille virtaavaa jokea pitkin matkaa varmaan puoltoist kilsaa, isäntä siin vieres veneellä souti varmuuden vuoksi...sinne kauhoinkin ripeästi, kun oli alamenevä virtaus, istuimme siellä mökillä kahffepaussin ajan jos toisenkin ja reppaasti sanoin uivani takaisin lähtö rantaan, minua kyllä varottettiin uimisen raskaudesta vastavirtaan, mutta eihän se minua haitannut siellä laiturilla istuessani, ei muuta kuin tuumasta toimeen , huhhuh oli siinä kauhomista , sai oikein tosissaan uida, jotta eteen päin pääsin, isäntä jo sanoi monesti,et ota veneestä kiini vain, mut en hän nyt voinut , kun olin niin luvannut uida takaisin, kilsa meni ja aikaa varmaan liki 2t no ei ihan , mutta kauan ainaki n tuntui siltä, aatelin et oikasen ja niin uinrantaan missä lehmät olivat juomassa , sanoin vain et ammuut nyt huis pois tämä uimasankari rantautuu, ja siinä kömpiessäni rantaan ihan väsyneenä liukastuin siihen itteensä , lehmän kasaan, eikun takaisin uimaan ja omaan lähtörantaan sekä suoraan varmuuden vuoksi suihkuun.. sen opin , et ei pidä ammujen rantaan uimarin rantaantua....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 16.06.2009 - 11:34

Olen joko elänyt iisisti tai sitten en jostain tietystä syystä muista, mutta ei palaudu muistiini mokia jussinjuhlinnoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 11:40

Ei ole paljon lapsille kertomista nuoruuden juhannuksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.06.2009 - 11:52

Ei ole mitään kerrottavaa. Juhannukset menneet ihan hyvin, kun ei sitä mitenkään erikoisella tavalla juhlita. Mitäpä sitä kotona mokailemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.06.2009 - 13:14

Jotain palovammoja tullut juhannuksista ja sitten tapahtunut semmoista mitä tääll'ä ei ehkä passaa kertoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 13:46

Ei ole mitään mokia sattunut juhannuksenakaan. Kun elää hillitysti eikä "nauti" liikaa likööreitä ja muita, säilyy tolkku koko ajan.
Nyt muistui mieleen jotain. Noin 17 kesäisenä olimme tanhuporukan kanssa esiintymässä juhannusjuhlilla tuolla vähän pohjoisempana.
vaihdettiin vaatteita esiintymislavan pukukopissa eli kansallispuvut siviileihin. juttelin siinä tuttavani kanssa eikä huomattu että seuraava numero on jo alkamassa eli sen vuoden
juhannusneidon valinta. kun kuulutus tuli syöksyttiin nopeasti lavan kautta pois, muuta ulospääsyä ei ollut.
Kuuluttaja sanoi:nyt tulee nro 1. Se olin minä! No ei sitä nuorena edes häkeltynyt ja taus

stana oli vielä se että sukulaiseni olisi väen väkisin halunnut ilmoittaa minut kisaan. En suostunut koska misseily ei ollut mielestäni kovin fiksua. Mutta sen seurauksena olin tosi suosittu niillä festareilla! Harmittaa etten suostunut kisaan.. ei se kovin suuri synti olisi ollut.
Kun tavataan tuon kaverin kanssa joskus nauretaan jutulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 14:59

En muista mokanneeni mitenkään erityisesti juhannuksina. Olen enimmäkseen ollut kotona, joten mokatkaan eivät silloin tunnu mokilta. Aika usein väsyn aikain, ja menen nukkumaan. Onhan sekin juhannusmoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 17:12

nuorna miesnä meillä oli tapana kierrellä kokoilla, 'vonkareissuilla' ,
ne yleensä olivat melkoisia mokia milloin mistäkin syystä

... siitä viimeisestä sain elinkautisen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 23:11

sellainen moka, että en muista mitä tein viime juhannuksena...olinko edes kotona..kenen kanssa.. mitä tein...oliko ees millainen sää... ollaan parin kaverinkin kanssa mietitty, mutta ei vaan saa mieleen... outo juttu. ilmeisesti ei mitään erikoista, muistamisen arvoista ole tapahtunu.