Kuka muistaa vielä Hetekan ? Onko jäänyt sellainen nurkkiin ?

Lisätty: 14.06.2009 - 20:16

Kiitokset Tuulikille hyvästä matonpesuvinkistä. Aion kokeilla heti, kun pääsen/lähden maalle takaisin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.06.2009 - 16:52

Meillä on kaksi hetekkaa myös vielä itsellä. Kesällä pesemme mattoja hetekan päällä on tosi kätevää pestä sen päällä painepesurilla ja muovinen vihreä ressu alla maassa minkä päällä matot ensin liotetetaan peuaineessa. sit kun ovat tarpeeksi lionneet niin sit vaan nostetaan mattoa sopiva määrä hetekan päälle ja aletaan pesemään painepesurilla puhdasta tulee. KANNATTAA KOKEILLA KENELLÄ ON MAHDOLLISUUS TÄHÄN.

Lisätty: 14.06.2009 - 16:55

Sit tämä oli hyvä trampboliini kun oltiin vielä pieniä ei ollut näitä nykyisiä trampboliineja vielä sillon. monet hypyt hypittiin vaikka jalat jäi välillä jumiin hetkan väliin. mutta siiitä huolimatta sitä vaan välillä hypittiin siinä.

Kysyjän kommentti

Täytyypä tästä kohta alkaa mattopyykille !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 14.06.2009 - 10:08

Vanha heteka on mökillä maton kuivaus alustana tai auringonottopatjana.

Lisätty: 14.06.2009 - 10:49

Tuosta vähäviisaan vastauksesta tuli mieleeni että niin meilläkin se toinen heteka on puupinossa apurina.
Meillä kotona muuten eräs nukkuja sanoi, että se oli erittäin hyvä selälle ja muutenkin nukkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 10:32

Hyvinpä Hetekan muistan, muttei sellaista kyllä enää nurkista löydy.

Viimeksi hyötykäytössä olen nähnyt Hetekan tai oikeastaan kaksi, erään tuttavan mökillä. Pystyyn nostettuina toimivat tyyilikkäästi klapikasan päätyinä (olivat maalattu muistaakseni tumman vihreiksi)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 10:54

Ei ole ikinä ollut vaikka olin 1963 ko firmassa töissä. (Olisinko ollut koemakaajana? Työtodistus on.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 11:14

parisen vuotta sitten heiti mieheni moisen museo esineen harmikseni rouskikseen.. joten eipäs ole enään sitäkään hetekaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.06.2009 - 12:58

Tottahan nyt hetekan muistan. Hyvä siinä oli nukkua. En tiedä mihin äitini ne toimitti, kun osti niiden tilalle ns. laverisängyt. Ei niitä ole missään näkynyt sen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 13:25

Joskus lapsena kokenut senkin hauskuuden jossain kyläpaikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 14:31

Täti keräilee HElsingin TEräsKAlusteiTA.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 15:02

Muistan kyllä sellaisen natisuta hetekata jutun ja sellaisessa nukuin nuorena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.06.2009 - 15:59

Meillä on kaks.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:17

tottahan toki muistan ja voipi olla, et tuolta aitanvintiltä vielä löytyy jonkinmoinen heteka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:22

Kyllä,tallessa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:33

Kyllä muistan hetekan. Lapsena ja teininä muutamia öitä nukkunut hetekalla.
Ei ollut enää silloin päivittäisessä käytössä, vaan vintillä jossa oli minun omanurkkaus ja myöhemmin omahuone. Sieltä vintiltä se löytyy tänäkin päivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 17:13

Meillä on heteka vintissä säilytän sen päällä mattoja,ja alahetekan päällä ylimääräisiä peittoja ja tyynyjä. Veljeni aikoinaan nukkui siinä kun olivat lapsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 18:08

Mökillä on ja se kaivetaan aina aitasta pihamaalle, kun pitää saada hyvä mattojen kuivausteline.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 18:15

Kummillani oli sellainen kun viimeksi kylässä kävin,
varmaan on vieläkin ellei ole hajonnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 21:20

Olen nähnyt hetekan joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 22:03

juu kyllä sen muistaa, joskus aikanaan mummolan aitassa sattui olemaan ja siinä sitä aina yönsä sai pikkusena viettää. viime thaimaa reissulla, vuokraamassamme talossa oli yhdessä huoneesa heteka ja ihan kamalassa kunnossa oleva. eihän siinä voinu nukkua, vaan jouduttiin valittamaan siitä ja saatiin tilalle uusi uudenaikaisempi sänky.