Kuka on heittänyt talviturkin tänävuonna ja milloin? Itselläni viivästyi ja jäi eiliseen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.06.2009 - 13:21

Silloin vappunahan se tuli heitettyä, hulluuttani ;D

Kysyjän kommentti

Just. Silloinhan moni teekkarikin sen tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.06.2009 - 00:34

Olen nyt täällä kaupungissa- Lähin uimaranta olisi tuossa muutaman sadan metrin päässä. En ole kyllä koskaan käynyt siellä uimassa. Maalla on tänään laitettu laituri paikoilleen. Ehkä sen kunniaksi voisin käväistä vedessä, kun nyt tässä joku päivä lähden sinne takaisin. Mutta käväisen vain, sen verran että se talviturkki tulee heitettyä. Ehkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.06.2009 - 00:44

Viivästynyt on ja viivästyy vieläkin. Seuraavilla helteillä jos tuonne rantaan kävelisi. Milloin ne helteet sitten tulee, ehkä ensi kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 00:48

Harkinnassa on, sillä talviturkin vaihdos on geneettinen ominaisuus, joka periytyy tiettyihin talvikko sukuihin. Ominaisuus on hauska, mutta ei toivottava, sillä talviturkkinen hamsu hylätään virallisesti. Turkinvaihdon käynnistää yleensä valoisan ajan väheneminen ja/tai pitopaikan lämpötilan lasku. Talven tulo voi käynnistää lievän talviturkin vaihdon myös ilman olosuhteissa havaittavaa muutosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.06.2009 - 01:00

Ei ole kauaa kun vastasin samanlaiseen kysymykseen. Etelässä turkkini heitän. Saimaa ei lämpene niin paljoa että siinä uisin tänäkään kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 01:02

en oo vielä ja tuskin heitänkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 01:36

Maaliskuussa Thaimaassa heitin talviturkkini eikä syitä varmaan tarvi hakea tähän `rohkeaan tekoon` siinä tasasen varmassa lämpötilassa. Saas nähdä pääseekö täällä kotirannoilla kokemaan sitä lainkaan tänä kesänä.Uskotaan ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 03:05

Talviturkki on heitettävä kotimaassa.
Kuun vaihteessa heitin, kun oli helteitä ja lämmin vesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 11:34

Tuossa kotirannassa talviturkin heitto tulee tapahtumaan, heti kun vesi lämpenee yli kymmenen asteen. Tuntureilla on vielä lunta, joten sivujoet juoksuttavat yhä jääkylmää vettä jokeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 11:50

en ole vielä uskaltanut pulahtaa, mutta eilinen ukonilma näytti puhdistavan siitepölyt rannoille , joten joskos tästä jokupäivä pulahtaiskin..en ole ihan varma....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.06.2009 - 16:01

Tänään olis tarkootus heittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:21

Kävin heittämässä Toukokuun viimeisenä päivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:32

Uimassa olen käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 17:12

En ole käynyt uimassa vieläkään. Viime kesänä kolme kertaa ja sitä edellisenä kesänä yli 20 kertaa. mutta en tiedä miten käy tänä kesänä.vai pitääkö olla talviturkkipäällä koko kesän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 18:24

Maarianhaminassa 2.6.2009.
Nabben oli rannan nimi, puhdasta ja vilvoittavaa merivettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.06.2009 - 20:13

Talvisaappaat ja housut on vasta heitetty.