Missä Hesassa kannattaa käydä muutaman päivän visiitin aikana? Shoppailu-, kahvila- ja ravintolavinkkejä?

Kaipailisin vinnkejä joistain hieman erikoisimmista kohteista Helsingin keskustassa, joissa ei helposti muuten tulisi käytyä (ei siis mitään Stocmanneja ja vastaavia). Vaateliikkeitä, taidetarvike- ja askarteluliikkeitä, kirjakauppoja, idylisiä kahviloita ja ravintoloita, jotka olisivat kuitenkin kohtuuhintaisia.

Avainsanat: helsinki shoppailu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.06.2009 - 14:07

Kävele Fredrikinkatu päästä päähän. Siellä on ravintoloita ja putiikkeja jokaiselle. Se on minun suosikkini. Aikaa saat kulumaan ainakin yhden kokonaisen päivän. Mikäli et koskaan ole ollut Suomenlinnassa, niin käy ihmeessä, se on yksi Suomen Maailmanperintökohteista, ja siellä voi käydä toistekin. Yksi päivä ei riitä koko alueen tarkasteluun. Voit ottaa mukaasi myös pik-nik-eväät ja syödä lounaan kallioilla tai nurmikoilla. Se on helsinkiläisten tapa viettää kesäpäivää. Jos todella etsit jotain tiettyä vaatetavaraa itsellesi, niin suosittelen Itäkeskusta. Sinne pääsee keskustasta kätevästi metrolla. Kaikki on lähietäisyydellä, ja päiviä saat kulumaan useitakin. Jos haluat kylpylämeininkiä, niin käy Serenassa. Siellä viihtyvät aikuiset ja lapset. Bussilla pääset perille. Jos ihan vain haluat mennä uimaan ja saunaan, niin Uimastadion on oivallinen kohde siihen. Siellä vietin kaikki lapsuuteni kesät. Museoita on sitten vaikka kuinka monta, ota selvää, mikä sinua itseäsi kiinnostaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.06.2009 - 13:21

Stupido nyt ainakin! www.stupido.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.06.2009 - 13:28

Idylliä löytyy Suomenlinnasta, mutta ravintola on kallis, ja putiikkeja siellä ei ole.

Lisätty: 13.06.2009 - 14:12

Ida, se kahvila on Ursula. Pikkusen muistit pieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.06.2009 - 14:03

Paha näin ei Helsinkiläisenä neuvoa, mutta itse kävisin Korkeasaaressa, Seurasaaressa josta olen vain kuullut että se on kaunis paikka, Kasvitieteellisessä puutarhassa ym. Varmasti löytyy monta mukavaa paikkaa poiketa. Ja ehdottomasti siellä rantakahvilassa, muistankohan nimen nyt väärin kun sanon Ulrika. Kyllä etsivä löytää, Helsingissä on niin paljon mahdollisuuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 20:56

Syömässä kävisin Kampin ostoskeskuksen alakerrassa olevassa pienssä ihanssa italialaisessa ravintolassa Don Corleonessa. Todella hyvää ruokaa, suosittelen varsinkin etanoita! Foorumin kattokerroksessa tosi kiva taulukauppa ja tuolla eerikinkatu/frederikinkatu akselilla ihania putiikkeja. Kauppatorilla aamukahveilla ja juusto/liha yms herkkuostoksilla kauppatorin kauppahallissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 20:44

Helsinkiläisenä on liian tuttu neuvomaan.Kaikki vähän erikoisempi on aina kallista.
Jos etsii ruokapaikkaa, Kampin keskuksen kreikkalainen Minos on hyvä. Kauppahallissa kauppato rin vieressä kannattaa käydä, siellä on myös kahvila.
Cafe Aalto Stockmannin talossa on mielikahvilani.