Marttakysymystä pukkaa heti aamusta: Mitä leivot tänään vai laitatko kahvipöytääsi kaupan valmiita tuotteita?

Lisätty: 13.06.2009 - 10:15

No oispas kivaa syödä vähäviisaan tekemiä pullia...Me saimme tänä aamuna ternimaitoa ja pitää tässä ennen työhön lähtöä pläjäyttää uunijuustoa, pannukakkua ja pöytään tietennii mansikkahilloa. Muuten meillä syödään tänään kotimaisia uusia perunoita ja sitä mölökäytystä.

Avainsanat: kakku piirakka pulla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.06.2009 - 11:00

Tänään ajattelin pyöräyttää rahkaraparperipiirakan.
Kahvikakkuja, marja- ym piirakoita leivon kotona, mutta tavallista pullaa hyvin harvoin.
Töissä saan leipoa jo aivan riittävästi sämpylöistä jos jonkin moisiin kahviherkkuihin, niin ei kovin
usein enää kotona viitsi.

Kysyjän kommentti

Kiitokset vastauksista ja terveisiä kaikille jauhopeukaloille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.06.2009 - 09:56

niin pikkaista on pullan kulutus, ettei leipomaan kannata ruveta (vaikka osaiskin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.06.2009 - 10:08

Syön vain leipää kahvinkin kanssa, joten en leivo, vaan ostan leivät kaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 10:19

lähetään tuonne keskustaan, siellä on jotain markkina humua tai sen tapaista, joskos siellä ois leivonnaismyyjiäkin paikkalla , jotta vois ostaa sieltä sitten herkuja pöytään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 10:38

Tytär käskee tästä lähtemään ostoksille, onhan tuossa meilläkin tori, josta voisi ostaa leivonnaisia. Leivon kovin harvoin, kun sisäinen parempi minäni tietää leivonnaisten epäterveellisyyden. Edes leipää ei saisi syödä kovin montaa palaa. Eilinen päiväkin meni leivostellessa ja kotileipää juustojen kera napostellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.06.2009 - 11:14

Olen huono leipomaan koska syön itse harvoin pullaa tai keksejä. Jouduin ostamaan viikolla pienen kuningatarpitkon kun likkakaveri tuli piipahtamaan. Ihan turhaan - hän toi omatekoisia kaurakeksejä mukanaan. Nyt sitten syödä väkerrän sitä pitkoa.
Isäntä meillä leipoo itselleen korvapuustit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 12:17

Tänään en leivo,talkoopullaa riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.06.2009 - 13:24

Äiteen tekemää ruokaa aion popsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 15:26

Kun palasin tänne Viroon, niin leivonta on jäänyt taka alalle ja remontin teko on pääasia, mutta kaupasta saa hyviä leivonnaisia edullisesti täällä, ettei paljoa viitsi sormia taikinaan sotkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 21:50

Tänää söin viimosen palasen sacherkakkua,huomen sit leivon mustikkapiirakkaa.Mielummi kyl leivon ite ku ostan kaupasta valmista,mut välil iskee laiskuus ja ostan valmista.Oon kuiteki tullu siihe tuloksee,et oma tekemät on parempia,ei lisä- tai säilöntäaineita ja tarvikkeet ostamal saa tehtyä enemmä.Oon joskus kaupoist kattonu,et esim.joku pien kakku maksaa nii paljo,et sil hinnal saa ostettua tarpeet ja tehtyä isomman kakun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.06.2009 - 20:23

En leiponut eilen mittään, enkä ostanut kaupastakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 20:24

En jouda leipomaan, vaikka haluaisin. Ostan valmiiksi kaupasta.