Millainen ihminen on mielestäsi laiska, vai onko laiskuuteen aina jokin syy, kuten masennus, uupumus tms. ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.06.2009 - 21:32

Voin sanoa, että olen itsekkin joskus laiska. Silloin, kun oikein väsyttää ja haluttaa vaan levätä ja olla tekemättä mitään, se on kait laiskuutta.. Jos masentaa ja kaikki asiat on omasta mielestä tosi kurjasti, tuntuu siltä, ettei halua tehdä mitään muuta kuin vaan olla huovan alla ja surra. Välillä voi nukahdella ja herätä ja taas nukahtaa ja miettiä yhä enemmän niitä masentavia asioita. Rämpiä vaan siinä syvässä suossa. Tuo on mielestäni uupumusta eikä laiskuutta. Uupumukseen on tosi paljon syitä. Minusta laiskuutta ja masennusta/uupumusta ei voi verrata toisiinsa.

Kysyjän kommentti

Uupumuksesta ja masennuksesta on vaikea päästä eroon. Sitä voi kestää vuosikausia ja se voi jatkua koko elämän ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2009 - 11:32

Vanha viisaus: hullu paljon työtä tekee, viisas elää vähemmällä.
Olin nuorempana itsekin hullu ja nyt ottaa päähän kun keinottelijat tekee tiliä itselleen työni tuloksilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.06.2009 - 11:42

Mielestäni laiskuus on lahja, kun sen osaa oikein käyttää. Toki masennus, uupumus tai kivut myös vaikuttavat laiskuuteen. Ei yksinkertaisesti jaksa tai pysty tekemään jotakin hommaa mikä pitäisi tehdä. Terve laiskuus on välillä ihan hyvä asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.06.2009 - 12:02

Se joka passuuttaa toisilla itseään on laiska. Ei masentunut eikä uupunut ihminen ole laiska, hänen voimansa ovat vain niin lopussa ettei hän yksinkertaisesti enää jaksa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 14:21

Laiskuuteen liitetään mitä moninaisempia syitä ja ominaisuuksia. Synonyymi saamattomalle jne.

Tavallisimmat lienevät niitä negatiivisia piirteitä, mutta myös oveluus, kekseliäisyys ja viekkaus (joilla teetetään kaikki työt toisilla ) kuuluvat laiskan tunnusmerkistöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 14:28

Sellainen jota joutuu passaamaan.
Nekin ovat laiskoja ketkä ei ota työtä vastaan,vaikka olisi tarjolla.
Helpommalla pääsee kun nostaa työttömyys korvausta..
Saattaa niistä korvauksista mennä (ALKOON) suurin osa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.06.2009 - 17:48

itse ainakin olen puhtaasti laiska ja muiden passuuttaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 18:13

vällilä kyllä laiskottaa ihan kypällä....mutta sitten kun ollaan laiskoteltu tovi, niin jaksaa taas uurastaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 18:51

jos on mielekästä tekemistä, ei sitä silloin ole laiska.. sanon itsestäni, etten ole laiska vaan saamaton :) kun aina ei kotihommat hotsita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 20:47

laiska ihminen on vaan yksinkertaisesti LAISKA. sitä ei vaan huvita tehdä yhtään mitään, eikä sitä kiinnosta juuri mikään ja se on saamaton useissa asioissa, ettei saa tehtyä mitään työtä loppuun asti, hyvä jos saa edes aloitettua mitään työtä. sitä pitää passata joka asiassa. onneksi omassa tuttavapiirissä näitä immeissii on hyvin hyvin vähän :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 03:50

Saamaton, tulee ensinnä mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.06.2009 - 20:29

Saamaton, sanoisin miekin.