Mitä suomalaista kaipaat eniten ulkomailla ollessasi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.06.2009 - 09:13

lapsia ja lapsenlapsia

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta. Kaiken muun voi tosiaankin siellä matkalla korvata jollakin muulla, mutta ei lapsia eikä lapsenlapsia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2009 - 00:44

tuskinpa mitään, sitten kotiin palattua kyllä huomaa (uudestaan) monta hyvää juttua täällä kotona

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 01:12

Pidempän ollessa kaipaan ainakin suomalaisia ystäviäni juttukumppaniksi. Myös sauna on tärkeä. Jos siellä ei käy välillä hikoilemassa niin tuntuu ettei puhdistu kunnolla, jos aina käyn vain suihkussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 01:19

Matkustan rakkaimman kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 01:22

Kunnollista hapanta ruisleipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 05:03

Salmiakkia, en mitään muuta. Saunaa tosin joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 07:15

Yleensä vien ruisleivän ja kahvipaketin mennessäni. Muut nautinnot on parempia sitten kun pääsen taas kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.06.2009 - 08:26

Ehkä vanhempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 08:51

ihmisiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 09:30

Raikas juomavesi ja ruisleipä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 09:31

Vahvaa hyvää kahvia aamiaispöydässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 10:18

pidemmillä matkoilla kunnon kahvia ja ruisleipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 10:48

Egyptissä asuessani en kaipaa Suomesta mitään syötävää tai juotavaa, sillä sieltä saa kaikkea, hapankorpuista lähtien, ja saunaankin pääsen aina halutessani (www.meritalot.com), mutta Suomeen saavuttuani on ihanaa juoda kylmää maitoa, jota ei ole iskukuumennettu. Sieltä saa myös Vaasan näkkileipää, tosin se maksaa tuplasti sen kuin täällä. Viime kerralla yritin leipoa täältä tuoduista ruisjauhoista hapanleipää, mutta en osannut ja uuni ei ollut kunnossa, joten se yritys meni mönkään. Kahvia on kaapissa kilokaupalla, koska juon sitä tosi harvoin, Kaikki vieraamme tuovat sitä aina mukanaan. Suomalaisia juttukumppaneita minulla on riittävästi ja jos on vähän liian hiljaista, niin paikallispuhelimella voin ainakin soittaa jollekin heistä. Haribon lakupussista saan karkkinälkääni korvausta, salmiakista en tykkää, suklaata myydään joka lähtöön ja leivokset ovat iiiiihania. Kyllä siellä saa ihan kaikkea ja paljon enemmänkin kuin täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 10:50

Kun olin jenkkilässä 1,5 vuotta käymättä Suomessa, kaipasin kahvia (miten on mahdollista, että jenkkien kahvi on NIIN PAHAA), ruisleipää, salmiakkia sekä rehtejä ja reiluja suomalaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.06.2009 - 11:02

Ensimmäisellä reissullani (yli 30 vuotta sitten) kaipasin kylmää maitoa. Paikallisissa ei ollut kaupan maitoa myynnissä lainkaan. Jotain vuohenmaitoa yrittivät myydä, mutta en sitä halunnut. Pian sen jälkeen lopetinkin maidon juonnin kokonaan, joten sen jälkeen en ole reissuillani kaivannut mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 11:40

En kaipaa ulkomailla ollessani mitään suomalaista..maassa maan tavalla :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 13:17

Salmiakkia. Ja riippuu maasta missä olen, niin tietynlaista "selvyyttä" asioissa, liikenteessä ja muissa sellaisissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 16:10

En kaipaa mitään vaikka viettäisi kuukausia matkalla. Lähinnä toisinpäin, jää kaipaamaan toisiin maihin kun Suomeen palaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 17:01

Kyllä sitä ruisleipää kaipaa.
Tuore patonki on kyllä hyvää,mutta ruisleipää ei mikään voita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.06.2009 - 17:52

suomen kieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 19:14

rakasta kotia ja läheisiä, olen niin kova ikävöimään kotiin jo pienestäkin reisusta täällä kotimaassa ja ulkomailla se ikävä on vieläkin kovempaa....ja tietty noit kuvan poikii...ja kaikein eniten rakasta miestäni, jos ei satu oleen följys..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 10:50

En yhtään mitään. Jos ei edes lyhyttä aikaa kestä olla poissa kotimaisemista on kyllä paras myöskin pysyä kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2010 - 18:58

Jaloviinaa