Käytätkö aurinkolaseja vai riittäkö tummentuvat lasit häikäisysuojaksi ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.06.2009 - 05:55

En käytä mitään laseja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 12.06.2009 - 00:22

Minulla on aurinkosuojat linssien päälle laitettavaa mallia. Jotenkin vierastan niitä itsestään tummenevia laseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 00:44

Mulla on kolmet aurinkolasit. Yhdet on Policen moniteholasit tummanvihreällä linssillä ja ne muuttavat väriään kirkkauden mukaan, toiset kaksi mallia ovat autonajolaseihin kiinnitettävät ruskealla linssillä olevat ja sitten yhdet mustat klipsit jokapaikan laseihin, joita käytän mm. tenniksessä ulkona pelattaessa. Yhdet monitehoaurinkolasit on Lara syönyt niin, että sangat on katkenneet ja linssit pois irrotettu. Moottoriveneillessä on parit lasit myös menneet järvenpohjaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 00:48

yhdet 'reebanit' olleet vuosikausia, useimmiten ei edes mukana ja käytän tosi harvoin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 01:21

käytän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 04:57

UV valossa tummentuvat ikkunat ollut yli 30 vuotta. Negatiivinen asia on että auton lasit ei laske UV valoa läpi joten lasit eivät tummene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 07:26

Tummenevista laseista luovuin jo 70-luvulla. Talviralleissa ihmettelin kun mutkan jälkeen en kunnolla nähnyt mitään ja manasin ääneen. Kartturi sanoi heitä nuo aurinkolasit nenältäsi.
Oli muuten sen verran valoa nokalla minissä että valkoisesta lumesta joka oli edessä ne tummui ja turhan hitaasti vaaleni.
Linkku aurinkolasit on aina autossa jotka saan tarvittessa käytöön. Maissa missä on tunneleita ne on helppo tunneliin ajessa kääntää ylös ja taas hyvissä ajoin poistuessa alas ettei ole hetken sokeutta ulos tullessa.
Muulloin harvoin kaipaa aurinkolaseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.06.2009 - 08:27

En yleensä käytä ollenkaan aurinkolaseja, en jotenkaan pidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 08:54

joskus käytän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 09:11

harvoin tulee käytettyä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 09:45

Itsestään tummuvia silmälaseja käytän. Ja olen hyväksi havainnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 10:19

Omilla vahvuuksilla tehtyjä aurinkolaseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 10:20

Haluaisin omilla vahvuuksillani olevat aurinkolasit, mutta nyt miulla on vain sellaiset halppis arska-lasit ja nekin hajoaa kohta. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.06.2009 - 10:51

En käytä aurinkolaseja ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.06.2009 - 17:55

arskalasit, ainoot oikeet. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 18:51

En käytä aurinkolaseja. Yhdet itsestään tummuvat silmälasit,mitä käytän arinkoisina päivinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 18:56

omilla tehoilla olevat aurinkolasit, kun ajaessa tarvitsen lasit , niin ostin myöskin aurinkolasit omilla tehoillaan..itseasiassa onkin jo monet sellaiset lasit oleet, mutta nyt laitatin myöskin monitehoiksi , jotta nään lukea myöskin auringon paistees...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 21:46

Aurinkolaseja käytän,ne on vahvuuksilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 17:56

Aurinkolasit oltava ehdottomasti. Niin on herkät silmät ja sit saan valtavan päänsäryn jos joutuu silmät sihrussa katselemaan.