Autoni on punainen. Onko se paras väri autolle ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.06.2009 - 23:08

Itse fundeeraan tätä väriä toiselta kantilta. Punainen maali on "kevyempää", väri saadaan vähemmällä pigmenttimäärällä, maali on huokoisempaa ja myös ikääntyminen (esim. auringon uv-säteilyn vaikutus) näkyy pinnassa nopeammin. Tosin Ferraritkin ovat useimmiten punaisia, mutta ne itse asiassa maalataan keltaisen värin päälle, jolloin saadaan ns. Ferrarin punainen sävy.
Punaisen auton paikkamaalaus on vaativampaa kuin muiden värien (alta tulevaa väriä tai peltiä on vaikeampi saada piiloon). Valkoinen olisi tässä suhteessa paljon helpompi. Teknisesti punainen on oikeastaan huonoin väri, esteettisestä tai inhimillisestä puolesta ehkä ei niinkään. Päästiinpä mieliaiheeseen, mutta nyt väsyttää ja painun pehkuihin.

Kysyjän kommentti

Olipa perusteellinen vastaus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.06.2009 - 22:43

Jostain luin, että valkea olisi paras väri autolle, mene ja tiedä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.06.2009 - 22:57

Ei se auto sitä tiedä mikä sille on paras. Se mikä väri sinulle itsellesi on paras on tärkeintä. Itsellänikin oli ennen näitä sinisiä mb:tä punainen pieni paholainen, 206 Pösö.

Lisätty: 11.06.2009 - 23:47

Muistui mieleeni kun kerran ajelimme sillä pienellä punaisella ja kaveri kysyi mitä tuo liikennemerkki tarkoittaa? Kysymyksessä oli ohituskieltomerkki. Minä vastasin ettei Pösölläni saa ohittaa mustaa autoa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.06.2009 - 22:58

Vaaleat autot näkyy liikenteessä paremmin kesällä ja tummat taas talvella. Tämä on vain oletus. Punainen on autolle ihan hyvä väri. Itse tykkään beigen värisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 23:26

Nuo taitaa olla varakkaiden juttuja. En ole vielä yhtään kulkupeliä tuolla perusteella päässyt valitsemaan.
Onhan se sillä se on varoitus väri. Paljon liikennemerkeissä käytetty.

Lisätty: 12.06.2009 - 01:53

Ensimmäinen autoni oli tämän värinen ja siinä kulki työkalut hyvin mukana.
www.auto123.com/ArtImages/96...r-i001.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 00:57

Asia on niin, jos on kiva väri niin ostetaan samalla kertaa kaksi. Niinhän ne sanovat, kun autokauppaan menevät, jotkut? Mielestäni väri ja auton malli kulkevat käsi kädessä keskenään. Toiselle automallille sopii esim. punainen paremmin kuin valkoinen. Myös auton koko vaikuttaa asiaan.

Tuulilasin testin mukaan punainen on yleisin auton väri Suomessa (Kirjoittettu 25.1.2007)
www.tuulilasi.fi/artikkelit/...i-suomessa

Lisätty: 12.06.2009 - 01:00

Ja tässä hurjattalle auto?....... vai oliko sulla just tälläinen jo valmiina?
www.tuulilasi.fi/files/image...241718.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 01:22

eei,vaikka hyvä onkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 02:34

Mullakin on punainen auto, tuskin värillä on valtavasti väliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.06.2009 - 08:28

Ei kun hopea on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 08:32

Eri tutkimuksissa ja eri yliopistoissa on saatu vähän erilaisia tuloksia. Yhteenvetona voidaan ehkä luetella:

* keltainen
* oranssi
* valkoinen,mutta miten onkaan lumisessa talvimaisemassa?
* vihreä on myös joskus ollut kärkijoukossa, mutta entäpä kesäisessä vehreässä maisemassa?

Lisätty: 14.06.2009 - 09:00

Nuo tutkimukset koskivat siis auton värin vaikutusta auton liikenneturvallisuuteen. Ilmeisesti lähinnä sitä, että kuinka helposti auton "huomaa" liikenteessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 08:58

ei sellanen punainen, joka ei ole metalliväri..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 09:08

en tiiä parhaasta, näkyyhän se hyvin ja on kaunis väri:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 09:53

Punainen on kaunis väri... Itseäni viehättää musta auto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 10:14

Ainakin se näkyy hyvin. Itse pidän erityisesti sinisistä autoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 10:22

Punainen on kiva väri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 10:33

Volvoni on vaaleansininen.
Punainen hyvä väri, ainakin näkyy liikenteessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 10:55

punainen on oikea ja ainoa mulle ,valkoinen ei ikinä,sininen menee ,vihreä menettelee ja keltanen yllättää..että semmoista täältä lapista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 16:53

Punainen on minun suosikkivärini autoissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 17:05

ei paha, tuskin paraskaan

(riippuu tuomarista)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.06.2009 - 17:55

Valkoinen on paras!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 19:06

minullakin oli punainen opelix ja tykkäsin siitä oikkein paljon, mutta sen aika ei ollut meitin autokatoksessa kuin muutaman vuoden, kun joutui toisen pihan komistuksesksi, no onneksi nään sitä usein...joten loistavan värinen on tuo punainen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 21:11

Punainen on kaunis väri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 18:10

Ei kai sitä voi sanoa mikä on paras. Yhteen autoon käy yks väri ja toiseen toinen.
Minä ajelen hopeanvärisellä pimmerillä, vuosimallia vanha.
Avomiehen mese on beige, vuosimallia vieläkin vanhempi.
Värillä ei ole väliä, kunhan se on punainen.