Vanhusten viisauksia

hoitajat.net/index.php?topic=1138.0
Osastolla kuultua ja vähän muuallakin.

Avainsanat: vanhuus ja viisaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.06.2009 - 00:32

Oma mummoni sanoi aina, että elämä on aina parempaa, kuin miltä tuntuu. Pitää vaan ottaa ne tuntosarvet käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 11.06.2009 - 01:53

Nyt tuota kun olen hetken lueskellut niin täytyy sanoa että aika hupasia juttuja osa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 02:44

Päivälleen viisikymmentä vuotta sitten istuimme tämän
saman pöydän ääressä aamiaisella. - Hmmm..., vanha mies
sanoi. Istuimme luultavasti tässä alasti 50 vuotta sitten.
- No, vanha rouva liverteli. Pitäisiköhän meidän...?
Pari riisui vaatteensa ja he istuivat pöydän ääreen. He istuivat siinä muutaman minuutin ja kikattelivat kuin teini-ikäiset, kunnes vaimo kuiskasi:
- Tunnen saman poltteen nänneissäni kuin 50 vuotta sitten.
- Ei ihme! mies vastasi. Toinen nännisi on kahvikupissa ja toinen puurolautasella!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 03:33

Mummovainaja sanoi aikoinaan että terveys on paras lahja ihmisellä maanpäällä.

Lähteet:
s. 1889

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 08:39

Isäni tokaisi usein saatuaan jonkun homman valmiiksi, että on se kumma että vaikka kuinka tavallista yrittää niin priimaa tuppaa tulemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 09:05

Näkisittepä äitini 92 v. kuinka hän innostuu saadessaan keroa sukutkimuksestaan ja sukunsa vaiheista ! Olette ehkä hänet nähneetkin TV:ssä, hän oli haastateltavana Kuningaskuluttajassa keväällä. Intoa ja huumoria riittä, ja puhetta. Tänään menen katsomaan äitiäni. Hän on hoivakodissa Helsingissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 09:24

parhaan viisauden olen saanut mieheni edesmenneeltä mummulta joka oli yli 90 v antaessaan tämän neuvon, hän sanoi meille. " Rahasta ei sitten kannata koskaan riidellä. Pitäkää yhteinen rahapussi, sillä sen turhanpäiväisempää aihetta riitelyyn ei ole"
Ja sitä on noudatettu ja riidat on meillä olleet tosi vähissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.06.2009 - 09:40

Hampailla on hyvä mieli kun niitä naurattaa, sanoi eräs vanhus minulle kun aamulla menin huomenta sanomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 09:53

olimme antaneet tyttärelleme nimeksi sanna ja appiukon täti 82v sanoi siinä tohinassa, että kuinkas te pienelle tytölle annoitte vanhan ihmisen nimen, hänen tätinsä oli myös sanna....

kerran sitten, kun nukutin häntä vaunuissa , eikä uni tullut vaan väsymystään itki, niin hyssyttelin siinä häntä, niin täti sanoi, et anna vauvan huutaa tulee vahvat keuhkot ja pitkät ripset .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 14:57

Minun mummoni sanoi aikoinaan että vesi paras voitehista. Voi kyllä ollakin totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.06.2009 - 20:57

Ihana linkki. On minunkun mummi, mumma, mamma (äidin äidin äiti) ja mummo (äidin isän äiti) viisauksiaan kertoneet.