Oletteko olleet kolarissa tai auto-onnettomuudessa ? Miten kävi, siis autolle ja sinulle itsellesi ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.06.2009 - 03:28

Nuorena koulusta palatessani kun jäin pois bussista takaani tuli henkilöauto lumivallin yli suoraan päälleni. Itse en muista asiasta mitään, mutta muut matkustajat ovat kertoneet tapahtumat. Koululaukussani oli penaalissa kynät katkenneet ja kirjat revenneet sidoksistaan. Onneksi ei sen kummempaa kuin ruhjeet ja tärähdys. Lumi ja paksut asusteet vaimensivat, kun oli kova pakkanen ja paljon vaatetta päällä.
Autonkuljettaja oli humalassa ja pakeni taxilla paikalta. Poliisikin tavoitti hänet vasta myöhään illalla kuulusteluihin.

Kysyjän kommentti

Nyt ymmärrän sinua paremmin. Sinähän ole "pienenä tärähtänyt". Ettei sitten jäänyt mitään pysyvää, mistäs tiedät ? Minua on kuumeen kourissa kuusivuotiaana lyönyt pikkkusisko vasaralla päähän Siksi olen vähän tämmöinen .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 21:09

Toinen auto täräytti autoni perään, kun olin pysähtynyt suojatien eteen. Minulle ja muille kyydissä olijoille ei käynyt onneksi kuinkaan,autoni perä meni hiukan kasaan, vastapuolen auto lunastukseen mutta henkiövahingoilta hekin välttyivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 21:10

todella monta vuotta sitten Saab93 (kajakkikaksikko) päätti ruveta niittämään raitiotiepysäkin kaidetta, kaidetta tuhoutui 28 m, Saab hajosi atomeiksi, neljän hengen miehistö selvisi säikähdyksellä (ja ihan jumalattomalla laskulla)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 21:18

Ajoimme mieheni kanssa mökille kerran. Hirvi hyppäsi kuljettajan (mieheni ajoi) puoleiselta reunalta, mutta turpa vain tuli tuulilasille. Hirvi kulki mieheni puoleisen auton seinän ja vei mennessään sivupeilin. Karvoja jäi jostain syystä tupsu ikkunan reunaan. Sitten se hirvi lyyhistyi muutaman kymmenen metrin päähän taaksemme tielle, kun saimme auton pysähtymään. Siinä säikähdyksestä melkein kuoliaina mekin ihmettelimme mikä onni meillä oli ollut, vain kuljettajan puoleinen seinä, siis etu- ja takaovi menivät uusittaviksi. Myöskin siinä meni katto samalta puolelta lommolle, joten sitä piti kopsutella ja oikoa. Hirvi nousi jaloilleen ja lähti metsään, me teimme ilmoituksen siitä ja kaipa sitä sitten joku lähti etsimään. Kun sitten jonkun aikaa siinä rauhoituimme, lähdimme terveinä jatkamaan matkaamme !

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2009 - 21:28

Vaikka tuolla tienpäällä olen paljon aikaani kuluttanutkin ja tuota viitostietä päivällä ja pimeällä usein ajellut Lahteen ja takaisin, niin kiitollinen täytyy olla ettei mitään ole tapahtunut. Huomenna meinaan taas lähteä. Toivottavasti yhtä turvallisesti kuin ennenkin.
Poikani oli kyllä minun autollani kolarissa ja autoni meni lunastukseen. Onneksi lastani ei sattunut pahemmin, eikä muitakaan osapuolia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 21:56

En ole onneksi ollut kolarissa tai muussakaan auto-onnettomuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 22:02

Olen ollut kauan kauan sitten skootterin kyydissä talvella. Mieheni ajoi kadun keskikoroketta päin raitiovaunupysäkin kohdalla. Lunta oli niin paljon, ettei koroketta nähnyt. Minä putosin ensimmäisenä kyydistä, seuraavaksi putosi mies, ja skootteri jatkoi vielä kymmeniä metrejä matkaansa. Kun siitä tokenin, niin huomasin istuvani keskellä katua hölmön näköisenä ja oloisena. Mieheni löytyi ojasta yhtä hölmön näköisenä. Ei meille kuinkaan käynyt, ja skootterikin löytyi vähän matkan päästä. Ei muuta kun jatkettiin matkaa, mutta kotiinpäin, eikä suinkaan sinne mihin oltiin alunperin menossa. Sen jälkeen en kyytiin mennyt, ja mieskin myi skootterin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.06.2009 - 22:05

Vuosi sitten meni auto mettään.Lähtyi tienviitassa oleva yksi tolppa mukana ja metsään meni pitkän matkaa, onneksi ei osunut puuhun ja pysähtyi kahden puun väliin, ei mahtunut koko auto puiden välistä.takana olevilla ei ollut turvavöitä, siltikin vain yhdellä ihmisellä tuli pelkkä luun murtuma, muille pari mustelmaa.
Tuuri kävi, sanoivat ambulanssimiehet että yläkerran ukko ollut asialla kun näki tilanteen.
Jännä että yksikään ihminen ei pysähtynyt kysymään onko kaikki ok.
Sitten kun paloauto,ambulanssi,poliisiauto tulivat paikalle niin johan alkoivat muut autot pysähtelemään.Törkeää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 22:06

en oo ollu koskaa kolarissa. -- Onneksi : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 22:24

Aikonaan samana syksynä ,taisi olla 1971 vuosi olin 3 kertaa autokolarissa kuukauden sisällä.Toisen kyydissä .Ensimmäinen oli auto meni aivan romuksi ,mulle vähän naarmuja yhdeltä henkilöltä murtui lantio se oli pahin ,pari vikkoa myöhemmin ,taas auto ojaan sivu ikkunat hajalle ,multa käsi kolhiutui,muille ei mitään, siitä viikon päästä auto taas ojaan ,kone pelti kasaan kellekkään ei mitään,Tästä seurasi ainakin vuoden en mennyt kenenkään kyytiin,ainoastaan itse ajoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 22:27

Ajoin 70-luvun puolivälin paikkeilla Helsingin Kaivokatua itäänpäin. Makkaratalon edessä reunakaistalla rekka lähti liikkeelle kun valo vaihtui vihreäksi. Tulin vieressä olevaa tyhjää kaistaa ohittaen samalla rekkaa. Rekan takaa juoksi eteeni nuori nainen päin punaisia. Aloin heti jarruttamaan mutta tiedättehän miten hyvin nasta puree jäiseen katukiveen. Onneksi naisen molemmat jalat oli irti maasta törmätessäni häneen. Minissä on lyhyt nokka joten hän lensi katolle ja siitä vieressä olevaan lumivaliin. Saatuani itseni irti pilotvöistä ja ulos autosta naista ei näkynyt missään. Kysyin jalankulkijoilta, ihan kuin olisin törmännyt ihmiseen missä mahtaa olla? Hoono soomi puhuva rouva, tuolla juosta kaukana. Minäpä pinkaisin perään ja hihaan kiinni ja kerroin että ostoskassisi jäi tuonne kadulle, mennään hakemaan ainakin se. Ruotsin kielinen rouva oli varoittanut että älä mene jäät auton alle. Nainen ei halunnut lähteä sairaalaan tarkitettavaksi. Otin hänen nimensä ja kolmen silminnäkijän tiedot ylös. Annoin naiselle yhteystietoni ja kehoitin menemään lääkäriin jos kipu yllättää. Nainen oli Ämmänsaarelta Kainuusta tullut käymään Helsingissä. En ollut huomannut että hänen ostoskassinsa oli osunut taustapeiliin ja rikkonut sen. Mitään ei muutamaan vuoteen kuulunut niin heitin yhteystietolapun menemään.
Mitä me tästä opimme; kannattaa hypätä juuri ennen kuin auto osuu säilyy jalat ehjänä, sillä ei katkenneilla jaloilla juosta karkuun!

Lisätty: 11.06.2009 - 11:26

Kolarin kautta on tullut ajettua lukuisia kertoja Ylläkselle. Autolle ja minulle ei ole käynyt kuinkaan.
www.kolari.fi/web/index.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 22:52

en onneksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 23:29

En ole itse ollut kolarissa, mutta ikkunastani näkyy risteys, jossa on tullut monia vainajia.
Nuorempana olin paljon tien päällä ja olen osunut ainakin kymmenelle kuolonkolaripaikalle. Onnekseni en kertaakaan aivan ensimmäisenä. Ei todellakaan mitään miellyttävää nähtävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 00:02

Muutaman kerran.Hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 00:49

Sain tärähdysvamman. Lihakset tuli kipeeksi. Siinä oli muutamia muitakin argumentteja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 09:18

ensimmäisen autoni pökkäsin muutaman kerran rikki mutta ihmisille ei ole koskaan käynyt kuinkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 10:08

olin just saanut ajokortin ja lainasa oli isän auto, niin lähdin hiljaksiin liikennevaloista ja alla mukulakivistä tehtyä tietä, sekä ekoja pakkasia, joten ne kivet olivat liukkaat, eikä silloin opetettu mitään jää ajoa, kuten tänäpäivänä..no minä siitä sitten liitoon, niin että olin vällillä vasemmalla kaistalla ja taas oikealla kaistalla , hätännyksissäin painoin kait kaasukin, kun ei jarrutkaan toiminut siin liukkaal, sit paukahti..olin ajanut päin rautatien ylimenevään sillan seinään, siihen tuli lääkäri kysyyn , et onko tuskia ja sanoin , et on , kun on isän auto..mutta ei siinä muu loukkaantunut, kuin itsetunto, enkä sen jälkeen ajanut muutamiin talviin, enkä nykyisinkään lähde liikkeelle jos on pääkallokeli eikä ole pakko mihinkän mennä..talvella käytän myöskin paljon linja-autoja, niin paljon pelkään talvi ajoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 13:39

En ole ollut. mutta olis hyvä jos siltä välttyis. mutta se ei ole aina itsestä kiinni että joutuuko vai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.06.2009 - 20:58

En ole onneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 03:44

En onneksi.