Pitäisikö miehen maksaa naisenkin ravintolalasku ?

Avainsanat: mies nainen ravintola lasku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 20:46

Sehän voi maksaa, jolla on rahaa. Jos mies pyytää tai ehdottaa syömään lähtemistä, niin olettaisin hänen myös tarjoavan aterian. Jos minä ehdotan syömään lähtemistä miehelle, niin haluan tarjota aterian, tosin en ole koskaan onnistunut. Työpaikan lounaalla voisin olettaa, että molemmat maksavat itse ruokailunsa. Tilanteita on monia, riippuu monesta asiasta, kuka maksaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 14:48

Vapaaehtoistahan se lienee, riippuu tilanteesta.
Jos mies kutsuu naisen varta vasten esim. illalliselle / lounaalle / drinkille tms.
niin nainen voi olettaa että omat fyffet voi jättää himaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 14:50

Jos mies on kysynyt naista treffeille, niin kyllä kuuluu maksaa. Jos ollaan yhdessä mietitty, että mennäänkö ravintolaan, nainen voi aivan hyvin maksaa omansa. Jos pitkään yhdessä ollut pariskunta menee ravintolaan syömään, voi nainen mielestäni maksaa koko ruokailunkin; riippuu ihan siitä miten on sovittu kuka mitäkin maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 14:53

Olisi ainakin kohteliasta tarjoutua maksamaan.
Käytännössä se vain ei ainakaan meillä mene niin, koska kultani haluaa maksaa oman osansa ja usein koko laskunkin. Meillä on joskus kovakin kilpailu siitä, kumpi saa maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2009 - 15:07

Se tarjoaa joka pyytää syömään, yhdessä jos päätetään että mennäämpä syömään niin silloin molemmat omansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 15:12

Nyt peesaan Idaa. Näin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:00

No se vähän riippuu siitä kuinka kauan on toisen tuntenut. Mutta jos on vasta tutustunut niin olisin sitä mieltä että nainen maksais vielä alku vaiheessa itse maksunsa. mutta meillä se on jo ollut kauan niin että mun mies maksaa jos on mukana samassa paikassa. Kait kun on oltu jo vuodesta 1981 asti naimisissa. Tässä kuussa 27.6 on meidän hääpäivämme näin äkkiä laskien kait 28 vuotta yhteistä taivalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:11

no ainakin välillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:53

On se ainakin kohteliasta. Se kyllä riippuu tilanteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 18:27

Jos se haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 19:08

Ei ainakaan minusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 19:59

tilanteestahan se on kiinni, voi se nainenkin näinä tasa-arvon aikoina maksaa vaikka koko laskun ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 21:17

Riippuu tilanteesta. Mieheni maksaa aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.06.2009 - 22:10

Täysin tilanteesta riippuen.Jos ensitreffeillä ollaan niin yleensähän kuuluu tapoihin että mies maksaa laskun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 22:49

Jos kutsun ,mutta en ole koskaan kutsunut ,paitsi vaimon.Muut akat saavat maksaa itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 01:10

Se on kyl kuttumaista mutta aina minä olen saanut maksaa. Olipa miten hyvänsä. Molempien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 04:09

Se tarjoaa joka pyytää syömään, yhdessä jos päätetään että mennäämpä syömään niin silloin molemmat oman

Tein tän vanhanaikaisen copy/paste ,mutta herrasmies maksaa yleensä mutta ei edellinenkään vastaus ole pois suljettu. Pääasia että ruoka on maittavaa ja oikein tarjoiltu ja seura miellyttävää

En halua tolla alulla loukata ketään vaan oli kuiin omasta suusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 14:04

Riippuu tilanteesta ja niitähän on monenlaisia. En mene ravintolaan vieraiden miesten kanssa, vain oman aviomieheni, mutta taas muissa yhteyksissä eli liittyen työhön tai harrastuksiin, jokainen maksaa itse tai sitten on joku sponsori joka on kumpaa tahansa sukupuolta.
Kutsun määrättyinä merkkipäivinä tai jostain erityisestä syystä mieheni ravintolaan ja silloin tietysti minä maksan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 04:01

Ei pidä! Kumpikin maksaa omansa.