Kuka on mielestäsi suurin Suomalainen ?

Lisätty: 10.06.2009 - 18:02

Pieni täsmennys : Aikojen alusta tähän päivään ja omasta mielestäsi.

Avainsanat: suomalainen suuri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 16:14

jaa, että suurin suomalainen.. ne on niitä, jotka työmyyränä tekee tekee, pitämättä sen kummempaa mölyä itsestään. Se on sydämen suuruutta. Omassa lähipiirissänikin on yksi sellainen.. hoitaa toisten hylkäämiä lapsia, nytkin hänellä on 2,5 kg pikkuneiti hoidettavana, sijoituksessa on murrosikäiset pojat ja yksi 6 v tyttö. Joka ei osannut tultuaan syödä, puhua, ei itkeä. Nyt on kuin toinen lapsi.

Kysyjän kommentti

Olin itsekin UKK;n kannalla, mutta työmyyräthän sitä on, tahtoo päästä unohtumaan.
Kiitos kun muistutit.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 14:46

Tällä hetkellä Martti Ahtisaari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 14:51

Lööppien mukaan Sarasvuo ja Kuitunen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2009 - 15:04

Urho Kaleva Kekkonen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 15:09

UKK on minun aikani suuri suomalainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 15:27

Väinö Myllyrinne (1909-1963) oli suomalainen suuri mies,hänen pituutensa kerrotaan olleen 248 cm ja painonsa yli 170 kg. Hän oli aikanaan Suomen ja Euroopan pisin mies sekä jonkin aikaa myös maailman pisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:10

ei kukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 17:29

Erittäin vaikea vastata vain yhtä henkilöä koska moni menestykäs suomalainen on luonnut uraa niin monella eri saralla... Ja miltä ajalta?
Kai se Ahtisaari ainakin yleisen mielipiteen mukaan on tällä hetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 18:11

Daniel Cajanus (1703 Paltamo – 27. helmikuuta 1749 Haarlem, Alankomaat) eli "Pitkä suomalainen" oli kaikkien aikojen pisimpiä suomalaisia tai mahdollisesti pisin suomalainen. Hän syntyi ja kasvoi Kainuun Paltamossa, missä hänen isänsä Anders Cajanus oli kappalaisena. Samasta kunnasta oli kotoisin yleisesti Suomen kaikkien aikojen pisimpänä miehenä pidetyn Väinö Myllyrinteen äiti.
Daniel Cajanuksen pituudeksi on mitattu 247,5 cm Suomen kansallismuseoon vuonna 1974 hankitun luonnollista kokoa olevan maalauksen perusteella (aikanaan Cajanuksen pituudeksi ilmoitettiin jopa 283 cm).
fi.wikipedia.org/wiki/Daniel_Cajanus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 18:27

Väinö Myllyrinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 20:01

Väinämöinen, ehdottomasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 21:00

Kyllä ehdottaisin Jean Sibeliusta, lahjakkuus ylitse muiden suomalaisten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 21:18

Urho Kekkonen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.06.2009 - 22:10

Ei kukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 02:23

Sibelius mielestäni myös. Hän jämpti vanha vakaa, joka vaikuttanut paljon historiallisesti musiikissa yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 14:08

Mannerheim. Myöskin Kekkonen kuuluu suurmiesten kaartiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 16:13

Riku ja Tunna !