Mikä on vainaja?

Onko vainaja sama kuin vainajahenki vai pelkkä eloton lihamöykky ruumisarkussa joka muuttuu ajan myötä kukkamullaksi?

Avainsanat: vainaja henki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.06.2009 - 04:02

Ihminen, joka nukkui pois.

Kysyjän kommentti

lyhyt ja ytimekäs vastaus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 12:34

Eikös se ole se eloton lihamöykky ruumisarkussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 12:35

Vainaja tarkoittaa kuollutta ihmistä.

Dracula taas on verevä vainaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2009 - 12:42

Vainaja on elämänsä lopettanut henkilö, henki voi olla hänen sielunsa joka käy herjaamille kummittelemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 12:44

Kuollutta ihmistä sanotaan vainajaksi. Minullakin on äitivainaa, isävainaa ja monen monta muuta vainajaa lähipiiristäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 12:56

Kuolleen ihmisen muisto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 13:29

Kuollut ihminen. Esim. vainajankuljetusauto = ruumisauto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.06.2009 - 13:38

Kuollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 13:45

Kekkilästä kaikaa,kyllä se on se eloton ja hengetön ihmisenruumis.Kunnioitusta kuitenkin vainajille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 13:46

Sillä nimellä kutsutaan kuollutta ihmistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:05

hautaamaton kuollut, jota ei vielä ole julistettu kuolleeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:07

ruumis arkussa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 18:28

Lihamöykky. Vainajan henki on asia erikseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 20:42

Vainaja-nimitystä käytetään myös, kun puhutaan kuolleesta henkilöstä sellaisena kuin hän oli ollut eläessään (äitivainaa, isävainaa).

fi.wikipedia.org/wiki/Vainaja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 21:51

Hautajaisissa puhutaan vainajasta. Vainaja on eläessään ollut läheinen ihminen hautajaisiin osallistuville omaisille ja ystäville. Vainaja yleensä 'siunataan' haudan 'lepoon' . Vainajan lähiomaiset huolehtivat hautajaisten järjestämisestä vainajan mahdollista toivetta kunnioittaen. Kun hauta on luotu umpeen, vainajan haudalle astellaan kukat, jotka olivat saattojoukolla mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 10:40

Kuollut ihminen. Sanaa käytetään vain ihmisestä.
Ei missään tapauksessa elämänsa lopettanut (itse!) vaan ihminen jonka elämä on edennyt päätepisteeseensä.