Pitäisi huomiseksi keksiä 5 lyhyttä kertomusta jostakin asiasta.Onko ideoita?

Avainsanat: lyhyet tarinat aiheet mistä tahansa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 10:37

Kohtaamisia: Bussinkuljettaja, lääkäri, naapuri, tuntematon junassa vastapäätä, juopunut nainen aamupäivällä toriaukiolla, äiti lapsensa kanssa hiekkalaatikolla, vanha nainen rollaattorin kanssa matkalla kauppaan...
Jokainen ihminen on tarina. Oikeassa elämässäkin, saati fiktioissa. Kaikki toivovat jotain tältäkin päivältä, kaikki ovat pettyneitä johonkin eilisessä. Kaikilla heillä on joku, johon luottaa, toivottavasti, joku luottaa myös heihin. He ovat isiä, äitejä, poikia, tyttäriä, siskoja, veljiä, kaukaisia sukulaisia. Kerro, mitä he ajattelevat, ja mitä heille kuuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 10:11

kesästa
lomasta
ilosta
surusta
onnesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2009 - 10:18

Keksi omasta päästäsi - kehoitettiin jo koulussa ainetta kirjoitettaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 10:20

Rakkaus
Parisuhde

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 10:51

Ei luulisi olevan kovin vaikeaa. Tarinoita vei kertoa vaikka mistä aiheesta. Katso ympärillesi. Jopa kotoasi voit saada inspiraatioita moneen juttuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 11:35

Tuossa lyhyt tarina.!! Ville tule kahville ,mutta älä tule meidän Villen näkyville ,sillä meidän Ville saattaa antaa korville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 11:51

Minä kertoilen lapsille iltasella omia tarinoita. Tykkäävät niistä kohtapa enemmän kuin kirjoista. Joskus kerron pikkutytöstä, nimeltään .......
Joskus kerron kengistä, jotka osasivat puhua jne
Ihan mistä vaan voi tarinan repäistä, kunhan mielikuvitus pelaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 12:26

Riippuu vähän tilaisuuden luonteesta ja kuulijakunnasta kertomuksen aiheet.
Ainahan voi kertoa jostain tärkeästä henkilöstä joka on vaikuttanut elämään, joko julkisuuden- tai yksityishenkilöstä. Sää on aihe mistä voi puhua vaikka missä ja vaikka kenelle.
Jostain uudesta keksinnöstä joka on vaikuttanut elämään, itselle tai jollekkin muulle.
Sairauksista ei juuri kannata kertoa, iloisista asioista ja tapahtumista, joka on jo tapahtunut tai odottaa tapahtuvaksi. Lomasta, matkasta tms.
Tai kommelluksista.
Aivan varmasti keksit hyvät aiheet ja kuulijakunta / lukijakunta on tyytyväinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.06.2009 - 13:45

Rakkaudesta, tunteista ylipäätään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 18:26

Asiaan vaikuttaa millaiseen tilaisuuteen ja kenelle nämä tarinat pitää esittää.
Pienen tarinan nyt keksii ihan mistä vain. Napsulaisten matkakuvista esim löytyy apuja.
Oikein hyvä kuva, niin yhdestä ja samasta kuvasta keksit ne 5 tarinaa.
Mielikuvitus kehiin.
Kyllä sinä keksit =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 18:32

Rakkaus on ainoa oikea aihe. Tai elämän tarkoitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 02:27

Pieniä pätkiä arkielosta. Helpoin mielestäni.