mikä on presidenti sukunimi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 15:46

Tarja Halonen syntyi 24. joulukuuta 1943 Helsingin Kalliossa, joka on perinteisesti ollut työväen kaupunginosa. Halosen vanhemmat olivat hitsaaja Vieno Olavi Halonen ja somistaja Lyyli Elina Öfverström. Kaksivuotiaasta alkaen Halosen isäpuolena oli sähköasentaja Thure Herman Forss,[1] jolla on ollut suuri vaikutus Halosen elämään. Forss oli aktiivinen työväenliikkeen edustaja.
Halonen jatkoi kansakoulun jälkeen oppikouluun. Se ei tuohon aikaan työläisperheiden lasten kohdalla ollut kovin tavallista, sillä oppikoulu oli maksullinen. Halonen pärjäsi koulussa hyvin ja kirjoitti ylioppilaaksi Kallion yhteiskoulusta keväällä 1962. Oikeustieteen kandidaatiksi hän valmistui Helsingin yliopistosta 1968, ja tämän jälkeen alkoi hänen uransa järjestötehtävissä. Niistä ensimmäinen oli hänen toimensa Suomen ylioppilaskuntien liiton sosiaali- ja järjestösihteerinä vuosina 1969–1970. SAK:n sosiaaliasiain juristina hän toimi vuosina 1970–1974.

Wiki kertoo kyllä lisääkin, jos kiinnostaa.

Lähteet:
Wiki P.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 15:44

TÄH ??!
Halonen . . . .
Sana presidentti on latinaa ja tarkoittaa edessä istujaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.06.2009 - 15:46

Halonen, jos suomen presidenttiä meinailit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 15:47

Kekkonen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 15:49

pienenä luulin , että kaikki presidentit on kekkosia ja tyttöystävät Lissuja :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 15:58

Presidentin sukunimi on Halonen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 16:06

presidenttejähän on pilvin pimein, on istuvia, on entisiä, ja on monessa eri hommassa, esimerkiksi korkeimman oikeuden presidentti jne.

Suomen tasavallan virassa oleva (istuva) presidentti on tuo yllämainittu Tarja Halonen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 16:14

Mubarak on Egyptissä. Iso herra.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 16:41

Halonen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 16:53

Halonen on nykyisen Suomen presidentin sukunimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 17:58

kenenkäs maan pressaa meinaat , selvennäppä hitusen.. ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 19:20

Kuules nyt-MIES; 10V-luehan tarkkaan ylläolevat vastaukset ja paina mieleesi,ohessa muutakin tietoa mmssa Egyptin pressa ja yksi entinen Suomen presidentti ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 08:53

Presidenttejä on niin paljon että ketä mahdat tarkoittaa, minkä maan pressaa?

Lisätty: 10.06.2009 - 08:55

Suomen nykyisen, virassaolevan presidentin ansiolista on vähän puutteellinen, mm. Setan puheenjohtajuus puuttuu listalta. Myös henkilötiedoissa on vääriä tietoja.