Oletko koskaan antanut eteenpäin esinettä, jonka olet itse saanut lahjaksi ?

Avainsanat: kierrätys esine lahja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 11:08

Kyllä olen antanut ja olen myös myynyt kirpparilla joitakin. En tykkää säilyttää kaapeissa tavaroita, joista en pidä tai joita en tarvitse.

Kysyjän kommentti

Sama juttu, inhoan ylimääräistä, tarpeettoman keräämistä, säilyttämistä.
Eikun kiertoon !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 09:46

Sain kerran lahjaksi juomalaseja joita en tosiaankaan tarvinnut, kun entisiäkin oli liikaa. Niinpä annoin ne eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 09:49

En muista, että olisin, mutta paha mennä sanomaan kun tämä ihmisen muisti on niin pettävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 09:54

en muista, että olisin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 09:57

Niin, sehän elää takaraivossa pinttymänä, että saatua lahjaa ei saa antaa pois! Mutta mutta.. ajat ja tavat muuttuvat ja niinpä olen minäkin antanut ja kirppiksellä myynyt saamiani lahjoja. Nykyään tuota rompetta on joka kodissa kaikki nurkat täynnä, eli siitä vaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 09:59

Onpa näin päässyt käymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 09:59

kyllä jotain pientä, esim.kippoo ja purnukkaa, mutta yleensä säästän kaiken , ja sen huomaa täällä tuosta tavaramääräst' kylläkin, tars oikeesti luopuu ja viedä kirppikselle tai lahjoittaa tuonne kissataloon jonne jo olen viennyt kaikkea vaatetta, jotka tämä meri-ilma on kaapissa kutistanut...no kun taas porvoossa piipahdamme , niin kuorma kyytiin vaan ja sieltä täti ne myy ja ostaa kissoille kaikkea tarpeellista..joten kisulitkin pärjää sen ajan , kun ovat odottamassa uutta kotia...poiketkaapa siellä talossa , kun siellä päin ajelette, se sijaitsee tolkkisissa sahaa vastapäätä melkein...ja kirppis aukee 19.00 iltaisin...oho sory pien mainos ja asiasta lipeminen anttex... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 10:02

Jatjuvasti.
Kierrätän varsin suruttomasti saamiani konjakki- ym. pulloja. Ne ovat hyvä hätävara kun ei ole muuta varastossa äkkinäisiin tilanteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.06.2009 - 10:04

Jos saatu on todella henkilökohtainen lahja, niin en. Kaappiin sen tungen kunhan on aikansa ollut antajansa näkyvillä. Väittää en voi ettenkö ikinä olisi kun en muista kaikkia mitä vuosikymmenien aikana on tullut saaduksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 10:07

En muistaakseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 10:16

En ole, sitävästoin jouduin avioerossa luopumaan suuresta osasta palkintojani kun niissä ei ollut kaiverruksia. Saaja on jo "palkintoineen" autuaammilla mailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 10:22

En ole. Jonkin verran olen saanut lahjaksi esineitä joilla ei ole arvoa enkä pidä niistä mutta en anna niitä ettenpäin. Kirpputorille niitä voisi viedä tietysti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 10:35

olen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:08

Kaikki krääsä lähtee nurkista kiertoon. Antajan turha loukkaantua, kun olen selkeästi ilmoittanut, että lahjoja en halua. Parhaita kielloista huolimatta annettuja lahjoja on, jos on tehty vaikka 3€ lahjoitus nimissäni johonkin hyväntekeväisyyteen, kuin että parilla kympillä ostetaan jotain rumaa, käyttökelvotonta ja muutenkin tarpeetonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:23

Kyllä olen laittanut kierrätykseen. Lahjoittanut pois tarvitsevalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:28

Tuskin,muutenkin niin vaikea luopua mistään,huomaan jokapäiväisessä elämässä oman roinan paljouden;rasittavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:30

Olen saattanut antaa lahjaksi tai vain muuten eteenpäin. Tavaraa on aivan liikaa, hyllyt pullollaan kaikkea kynttilänjalkaa ja maljakkoa, joista kyllä aion luopua, tavalla tai toisella. Tuskin siitä lahjanantajakaan loukkaantuu, eikä heidän sitäpaitsi tarvitse sitä tietääkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:02

Kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.06.2009 - 13:29

Olenhan mie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 19:03

lähes kaikki 'korruptiolahjat' ovat menneet edelleen jakoon, myös joitakin muitakin ....