Kävelet suomalaisen kaupungin kadulla, kohtaat romanin, joka kerjää polvillaan ja pyytää rahaa. Mitä teet ?

Avainsanat: romani kerjätä raha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 08:19

En anna mitään, se on ammattimaista touhua, vaikka miten paljon rahaa antaisin , niin seuraavana päivänä se sama kerjääjä on paikallaan taas.

Kysyjän kommentti

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2009 - 23:46

Kuljen ohi. Haluaisin auttaa, mutta en voi. Autan muulla tavoin kaukana olevia puutteessa eläviä ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 23:47

Kävelen ohi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 00:02

Kävelen ohi,mutta edelleen toivoisin,että kaupungeissa lukisis niitä lappuja "Kerjääminen ja kaupustelu on kielletty",ei sovi tänne eikä minnekään.Raportti keskustasta(Hki); tänään oli Aleksilla joka kadunkulmassa,ellei kerjäläinen niin soittoniekka(samasta lähteestä),mutta katusoittajat onkin ok.Onpa ulkopuolella keskustankin näitä Eu-kerjäläisiä eli paikoissa missä ihmisiä liikkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.06.2009 - 00:04

Jos nyt jotain hilusia taskussa on niin saatan antaakkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 00:05

kävelen ohitse vain, kyllä suomen pitää pitää huolta heistäkin , kun ovat suomenkansalaisia joten toivon, että hän menis sossuun, sen sijaan , kuin kerjäis kadulla, mutta en ole törmännyt romaaniin, joka kerjäis, mutta romanialaisiin kylläkin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 00:06

Kävelen ohi. Ratkaisun hänen ongelmiinsa on löydyttävä muualta kuin kerjäämisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 00:17

En anna rahaa kerjätessä. Usein romaanit kauppaavat mattoja yms. jolloin kyllä ostan jos tarvitsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 00:28

olipa kerjäläinen sitten minkä heimon jäsen tahansa, ohitan, sillä kyllä se välttämätön apu löytyy tässä yhteiskunnassa ihan muualta ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 00:30

Kävelen ohi sillä kun sana leviää niin kerjäläiset lisääntyvät.Ikävä asia mutta voimmeko kaikkia aittaa.Mieluummin omassa maassaan mikäli se on mahdillista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 01:01

Kävelen edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 05:43

En ole näkevinäni, kävelen ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 08:00

Jos haluamme lisää kerjäläisromaneja ulkomailta Suomeen, niin kannattaa antaa rahaa avokätisesti. Sitten tällä kerjäläisellä on rahaa kutsua lisää kavereitaan tänne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 08:08

Jatkan pysähtymättä matkaani. Tuki apua tarvitseville pitää hoitaa kohdemaassa, ei suomalaisen kaupungin kadulla. Edellä kerrottiin soittajien olevan ok, niin he ovatkin jos vain opettelisivat soittamaan. Ainakin meillä päin soitto on lähinnä epävireistä haitarin virittelyä kaukana kunnollisesta musiikista. Nyt "soitto" on lähinnä kärsimystä ohikulkijoille sekä heille jotka sitä joutuvat pakosta kuuntelemaan koko päivän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 08:08

Kierrän nämä ammatti kerjälkäiset,vaikka heikkoa tekee en anna mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 08:28

Kävelen ohi. Toki kerran annoin rahaa kerjäläiselle ja kerran kahdelle soittajalle. Ne jäävät ainoiksi kerroiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 08:34

Ohi menen ja mahdollisimman nopeasti. Jos kukaan ei antaisi yhtäkään lanttia, niin se kerjäys loppuisi. Huomaisivat aika pian, että tyhjän saa pyytämättäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 08:43

Ajattelen kukaan ei ole antanut mullekkaan ilmaseksi rahaa ,ja menen ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 08:50

Ohitan. En anna rahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 09:38

onneksi meilläpäin niitä ei juurikaan le ja se harvoin kun on, voin vaikka antaakin jotakin. Joskus olen tipauttanut ruokakassisani jotakin ostoksia, esim leivän. parempi kun raha. sen on pakko syödä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.06.2009 - 09:45

Yhtä tyly tunnun olevan minäkin. Mutta pari viikkoa sitten eräs ulkomaalainen soitti niin kauniisti liidelin edessä, että annoin roposen sen takia, että hän edes teki jotain sen eteen että saisi sen roposensa. Ja kun haitarimusiikki on mielestäni maailman kauneinta musiikkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 09:50

kävelen ohi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 10:25

Kävelen ohi koska en jakele kerjääjille rahojani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 10:37

Annan ehkä 50senttiä tai korkeintaan 1€.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:19

Jos on suomen heimolainen, eli romani saatan antaakin, jos on romanialainen ammattikerjuri en anna. Tosin en ole koskaan törmännyt kerjäävään suomen romaniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 22:37

antaisin banaanin