Onko Ok? Isännöitsijällä ei ole matkapuhelinumeroa? Ainoastaan lainvaatima lankanumero, johon vastaa vain olleessaan toimistolla.

Lisätty: 08.06.2009 - 22:50

Lain tai ainakin patentti- ja rekisterihallitus ja verottajat vaativat yrityksen yhteystiedot yrityksen perustamisen yhteydessä. Yhteydenpito pelkkään postilaatikkoyritykseen, varsinkin isännöitsijäntoimiston ollessa kysymyksessä voi olla vähän hankalaa? Vähäviisas ja andek voivat kokeilla miten se Suomessa onnistuu? Haluaisin esimerkit mielelläni tutkittavakseni, kiitos.
En ole kyseisessä asunto-osakeyhtiössä asukkaana tai osakkaana, enkä sen toiminnassa mitenkään mukana. Asukkaiden mukaan isännöitsijä ei aina vastaa edes päivällä puhelimeen. Tietysti kahvi-ja ruokatunnit ovat sitä jokaisen omaa aikaa? Sähköpostiosoitetta hänellä ei ole ja hän on ainut henkilö yrityksessä. Huoltoyhtiötä tai talonmiestä ei asunto-osakeyhtiössä ole. Isännöitsijä tilaa korjaajan mistä sen milloinkin saa kiinni. Asukkaat tekevät talkoilla sen minkä osaavat tai eivät. Minulle ei asia tietenkään mitenkään kuulu, mutta ajattelin mielenkiinnosta heittää siitä kysymyksen tänne.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 08.06.2009 - 13:08

Kuulostaa kyllä aika omituiselta.En ole kyllä missään törmännyt ettei isännöitisijällä matkapuhelinta.
Ei minusta kovinkaan ok

Kysyjän kommentti

Näin on. Kyllä jonkun muun kuin vanhojen liki 80 v. mummojen ja vaarien täytyy olla vastuussa taloyhtiössä tapahtuvista asioista esim. vesi tai muiden vastaavien varalta viikonloppuisin, olkoon laki mikä tahansa. Taloyhtiössä ei tosiaan ole edes talonmiestä huoltomiehestä puhumattakaan. Vahinko, että en ole asunto osakeyhtiön kanssa missään tekemisisissä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2009 - 13:25

Outoa on minustakin. Eihän sillai tavoita isännöitsijää kuin joskus sattumalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 13:28

No eihän se lainvastaista ole, mutta luulisi olevan melkoinen puute kun alalla kuitenkin on kilpailuakin, ei ainakaan ruuhkasuomessa moisella isännöitsijällä luusi kovin hyvin menevän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 13:35

Tässä tapauksessa isännöitsijä ei ilmeisesti missään tapauksessa halua, että hänelle soitellaan kuin vaan työaikana. Mutta tuo kyllä edellyttäisi, että isännöitsijä on sitten todella hyvin virka-aikaan tavoitettavissa. Kiireelliset asiathan yleensä hoituvat talonmiehen tai huoltoyhtiön kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 13:57

Nythän yhä useampia asioita hoidetaan verkon kautta. Uskoisin että löytyy sähköpostiosoite isännöitsijälle.

Sekä talon ulko-ovessa että ilmoitustaululla yhteystiedot / päivystyspuhelinnumero huoltofirmalle joka hoitaa akuutit asiat yötä päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 14:42

otappa seuraavassa yhtiönkokouksessa tuo seikka puheeksi ja vaadi , että isännöitsiään saadaan yhteys vaikkakin esim.12-14 välisenä aikana, kullä hänet pitäisi saada kiini virka-aikana, meillä in yksi isänöitsiä tuttu ja hännellä soi känny kaiken aikaan, ihmettelinkin miksi ei sulje edes ilta myöhällä, mutta kun on ne talon asiat hoitakseen ottanut niin eipäs malta olla saavuttamattomissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 15:01

Aika outo juttu. Isännöitsijöitä löytyy joka lähtöön, eivät esim. vastaa sähköposteihin vaikka asia on tärkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.06.2009 - 15:20

Ei isännöitsijänkään tarvitse töitä tehdä toimistoajan ulkopuolella, jos ei halua. Ja kännykkäpakkoa ei onneksi kukaan ole vielä keksinyt. Ei minusta tässä ole mitään outoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 15:29

Isännöitsijä haluaa ilmeisesti pitää työajoistaan kiinni. Todennäköisesti on myös joku huoltoyhtiö, joka vastaa äkillisen avuntarpeen soittoihin. Mikäli ei ole, niin on vaadittava sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 16:50

On se OK.Isännöitsijä vastaa vain työaikanaan puheluihin ja hänellä on varmasti puhelin aika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 20:45

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mitä lakia kysyjä tarkoittaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 01:21

Hallituselle viestiä.