Onko Dubaissa liian kuuma lomailla elokuussa?

Lisätty: 07.06.2009 - 23:03

Oon siellä jo muutaman kerran käynyt. Ajankohta on ollut helmikuu. Lämmintä on ollut jo silloin, mutta ei sitä 30-40 astetta. Kuumasta kyllä tykkään, mutta onkohan se jo liikaa. Nyt meinaan alkoi "kesäloman" ensimmäiset 2 viikkoa ja toiset on sitten elokuussa. Ainakin nyt nää ilmat ei näytä suosivan, joten elokuussa vois paahtava kuumuus olla in..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2009 - 20:22

ilmasto dubai elokuu

lämpötila 30...40 C , auringonpaistetta 10 tuntia/vrk , sateesta ei tietoakaan, joistakin tämä on ihan mukavaa, toisista tukalaa

tarkemmin ilmastotietoa dubaista:

fi.allmetsat.com/ilmasto/aas...code=41194

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 07.06.2009 - 19:59

Kyllä siellä lämpö varmaankin siellä reilussa 40 on, joten ehkä meille pohjoismaalaisille liian tukalat oltavat. Mutta jos kestää, niin sinne vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 20:01

Siellä kulmilla asuneena voin sanoa, että kuumaa ja kosteaakin on. Toisille se sopii ja toisille ei. Pitää melkein itse kokea, niin tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.06.2009 - 21:37

Minulle on ainakin jo 40 astetta vähän liian kuuma.
Kyllä sen kestää naama irvessä varjossa olemalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 22:50

Kuumaa piisaa, mutta onneksi lähes kaikkialla uimarantoja lukuunottamatta löytyy ilmastointi. Välillä se on niin tehokas, että joudut esim. ostoskeskuksella kierrellessäsi pukemaan pitkähihaista ylle. Kaikki teryleenit voi myös suosiolla jättää kotiin ja suosia puuvillaa tai pellavaa, sillä keinokuidussa olo on kuin olisi muovipussiin käärittynä. Paahtava kuumuus kuitenkin tuo ihan mukavaa vaihtelua verrattuna koleihin säihin, eli kyllä sitä nyt ainakin viikon tai kaksi kestää ihan kummasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 00:47

Luksusrakentaminen Tuomas Kangasniemi, 23.12.2008, 8:03.

Dubaihin rakennetaan maailman ensimmäinen jäähdytetty uimaranta.Maailman korkeimmalla rakennuksella ja loistohotelli Burj al-Arabilla ylpeilevä Dubai aikoo ottaa nimiinsä jälleen uuden ennätyksen: maailman ensimmäisen jäähdytetyn uimarannan. Ranta rakennetaan suunnitteilla olevan Palazzo Versace -hotellin viereen.

Brittilehti Daily Mail kertoo, että ranta tarjoaa jäähdytyksen kierrättämällä ilmaa maanalaisten lämmönvaihtoputkien kautta ylös ja puhaltamalla sen viilennettävälle alueelle ilmaan. Myös rannan hiekka ja hotellin uima-allas ovat jäähdytettyjä.

Vaikka ilmapumput nielevätkin energiaa, tämänkaltainen jäähdytys toisin sanoen ei kaada energiaa roppakaupalla taivaan tuuliin sisälaskettelukeskuksen tapaan. Viilennetty ranta on tarkoitettu huippurikkaille turisteille.

Arabiemiraateissa talvella vierailleen mielestä jäähdytetty ranta saattaa kuulostaa hieman erikoiselta, mutta kesäaikaan sille on selkeä tarve. Ympärivuorokautinen keskilämpötila Dubaissa on heinä-elokuussa +35 celsiusastetta ja päivän ylin keskilämpötila noin +40.

Vuoden keskilämpötila (24-h) Dubaissa on puolestaan noin 27 celsiusastetta, joten tämän viileämmäksi syvältä maan alta puhallettavaa jäähdytysilmaa ei saa.