Leipäkyssäriin jatkoa,kerroksisista esim.reissari,sydän,onko "taistelua"leivästä eli kumpi puoli on se mieleinen?

Mulle maistuu aina(mieluummin) se yläpuoli eli on "taistelua leivästä"tai neuvottelua :-D

Lisätty: 07.06.2009 - 19:25

Eikus OPPOY "elämä on yhtä taistelua,päivällä leivästä ja yöllä...peitosta" ;-)

Avainsanat: kerrosleivät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 07.06.2009 - 14:14

Jos Oululaisen Reissumiehestä on kysymys, niin minä en kumpaakaan puolta kenellekkään, on se niin hyvä leipä. Kerran lähetin yhden väsyneen matkamiehen takaisin kotiinsa Oululaiselle, kun ei suostunut jakautumaan. Sain lahjakortin siitä hyvästä.

Kysyjän kommentti

Leipä se on joka ihmisen tiellä pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.06.2009 - 13:36

Miulle se yläpuoli ruisleiväst, kun se on yleensä se ohuempi puoli myös, ei taisteluu, kun miehellein kelpaa kaikki puolet, ja ite yritän aina 'ryöstää' ne päälipuolet:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 13:41

Tuollaisista palaleivistä yläpuoli, mutta molempi parempi.
Ei meillä oo tarvinnu leivästä "tapella", kummallekin kaikki käy.
Kokonaisesta ruisleivästä kantapalat on herkkua, makukuorta mukavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 13:48

Alapuoli, pohjapuoli, miten vain, mielestäni maukkaampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 14:17

Ruisleivästä mieluiten yläpuoli, koska se on ohuempi. Ei tule taisteluita kun muille kelpaa molemmat puolet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 14:25

meillekkin kelpaa molemmat puolet, mutta just leivottu ruislimppu joka vielä höyryää, niin sen kuri on ihan parasta siinä leivässä...siitä met joskkus neuvottelimme, mutta en ole sitä herkkua enään saanut, kun leipuri (anoppi) on paremmissa paikoissa jakassa herkujaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.06.2009 - 14:28

yläpuoli ehdottomasti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 14:57

alapuoli ehoton minulle ja myös kantapalat minulle..isäntä syö muut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 15:14

minä saan mitä jäljelle jää, yleensä yläpuolia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 15:52

mä otan aina alapuolen koska se on hiukan isompi kuin 'kansi'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.06.2009 - 16:11

Kun ei ole taistelukaveria, pitää syödä se alapuolikin itse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 16:43

Ei tule taistelua leivästä, kun niin harvoin sitä ruisleipää voin syödä. Alapuolen otan mieluimmin...jotenkin on makua enemmän. Kantapalasta saattaa joskus ilpailua syntyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.06.2009 - 17:54

Yläpuoli on mieluisampi, sen yleensä otan, tai sitten koko leivän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 19:13

Elämä on yhtä taistelua. Päivällä leivästä ja yöllä lihasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 23:31

Meillä on helppo jako ; lapsonen tahtoo aina yläpuolen ja mulle kelpaa se alapuoli :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 00:44

Söisin mieluummin sen yläpuolen, koska se on kuohkeampi. Mutta ei se ole ollenkaan tärkeää. Usein syön ne molemmat puolikkaat. Tänään en ole syönyt leipää ollenkaan, piparitaloa tosin napsin, sipsejä, ja jäätelöä. On niitä herkkuja taas tänäänkin tullut syötyä.