onko teillä ollut pelkoa hengenmenetyksestä lentokoneessa ?

Meillä on Arlanda -Varna -92 menimme ilman laskeutumispyöriä, kurapellolle, kaikki mahdollinen henkinen apu saatiin, Ruotsin iltapäivä lehdistö kirjoitteli asiasta, huomiotta jäivät meidän perhe ,kysyivät viimeisenä matka päivänä onko kaikki hyvin, missä me asumme, ja suostummeko mitä he ovat muille matkustajille tarjonneet. Me saimme 8 kk jälkeen mustan laatikon tiedot sekä huomattavan rahasumman korvauksena.

Lisätty: 04.06.2009 - 02:14

Kysymys tuli mieleen , paluulento oli Air Francen koneella Boeing no. ja laivalla Turkuun, commodore luokassa.Ja rahat oli pankissa kuten lupasivat.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2009 - 20:20

tultiin puerto ricosta joululomalta ja oli niin kova myrsky , että palmutkin olivat vaakasuorassa tuulesta, kun sitten koneeseen pääsimme olimme viimeinen lento sinä iltana loput peruutettiin ja siellä ilmassa olikin sen moista menos että pelosta meni vatsanikin sekaisein , yks kaks kone ikään kuin tippui alas ja taas ylös, et kauheita ilmakuoppia oli melkein koko sen 6 t jonka tulimme kotimahan, sen jäjkeen 10v en ole lentänyt vaan käyttänyt maa ja vesiteitä...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.06.2009 - 01:48

On varmasti ollut järkyttävä kokemus. Onneksi sinä ja läheisesi ollette päässet ilmeisesti ilman pahempia vammoja tuosta kertomastasi. Itselleni ei ole koskaan tapahtunut mitään vastaavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 02:03

Ei minulla, mutta tämä kannattaa katsoa!
Lentokoneessa
www.youtube.com/watch?v=0tCJ1howuT8

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 02:03

kerran kun lensin moskovasta bangkokiin moottorin käynti alkoi pätkiä kiitoradan alussa,lentäjä sammutti moottorit ja tratktori työnsi koneen takaisin kiitoradan alkuun sitten tuli huoltoporukka korjaan moottoria korjauksen aikana oli ilmainen ruoka ja juoma tarjoilu noin tunti meni korjauksessa.sitten lähdettiin uuteen yritykseen,nousun yhteydessä moottorit kävi apätasapainossa ja kone tärisi noustessa että lokeroiden ovet aukesi ja osa tavaroista ja happi naamareista tipahti alas..kyllä voi sanoa että oli läheltäpiti tilanne mutta bangkokiin päästiin.

Lisätty: 04.06.2009 - 02:06

se oli minun viimeinen lento aeroflotilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 04:30

Ei ole ollut letokoneessa, mutta Seutulassa kyllä. Vuonna 1968 SAS tuli hakemaan Suomen joukkuetta Meksikon Olympialaisiin DC8 llaan. Finnairilla ei silloin vielä ollut pitkänmatkan koneita. Oltiin rakentamassa automattisten lakeutumislaitteden (ILS) perustuksia kiitotien päähän. Satuin katsomaan kiitotien suuntaan ja iso lintu tuli kohti kiitotien puolivälissä ja pyörien alla oli vielä pari metriä ilmaa. Kävi mielessä ettei kai nuo hullut vedä enää alas ja veti. Vähän matkaa rullattuaan koneen takaa pöllähti jarruvarjo ulos. Silloin sanoin miehilleni että nyt vaihdetaan paikkaa ja juosten. Koneen nokkapyörä pysähtyi "kynnyksen" eteen ja kippari sekä perämies naureskeli ohjaamossa. Trukilla kävivät vetämässä koneen halleille. Työpäivä oli lopuilaan ja jäin seuraamaan toimistolle lähteekö Olympiajoukkue sillä koneella ja lähti tosin parituntia myöhässä. Hyvin on kisamatka onnistunut kun ei historiankirjoihin ole jäänyt mitään mainittavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 08:15

Eipä olle lentokoneessa ollut,mutta autokyydissä on monesti ollut.Kun joku muu ajaa ,se ei ota huomioon kyydissä loijoita,vaan päästelee menemään minkä koneesta irti saa.Siksi nykyisin ajan vain itse jos ollaan menossa jonnekkin,myös vaimo ajaa hyvin,ei tarvitse pelätä.Voit kuvitella miltä tuntuu kun joku ajaa,ja saa päähänsä ,että nyt ajetaan ,ja vauhti on 135 km tunnissa ja pyyhkäsee tieltä ulos,tämmönen kokemus on mulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 08:20

Ei ole lentokoneessa ollut ja onhan se aikamoisen kauhea kokemus niille joille jotain on sattunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 08:43

Hengenmenetystä en varsinaisesti pelännyt, mutta kieltämättä vähän jännittynyt olo tuli. Olin matkalla n. 10 vuotta sitten Helsingistä Moskovaan Finnairin aamukoneella. Aamu oli kaunis ja n. 20 minuttia nousun jälkeen oli jo tarjoiltu aamupalaa; munakas ja sen kanssa juomaa. Yht'äkkiä kului todella kova pamaus, kone nytkähti vähän ja moottorien äänitaso muuttui selvästi. Kapteeni ilmoitti hetken kuluttua , että ilmeisesti lintu rikkoi toisen moottorin, kone oli MD80-tyyppiä, siis 2 moottorinen.
Käännyimme takaisin Helsinkiin, jossa paloautot ja ambulanssit ajoivat kanssamme kilpaa kiitoradalla. Kaikki meni ihan ok.
Koneessa tiedotettiin asiasta vain suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Niinpä yksi venäläinen isoäiti, babuska, luuli, että laskeuduimme jo Moskovaan ja hän ihmetteli ääneen, että olipa nopea lento, kun olimme perillä reilussa puolessa tunnissa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 08:43

Ei ole lentokoneessa koskaan ollut pelkoa. Käytän ns. länsimaisia koneita.Jostain kauhunhetkistä (lähes kauhun) olen kuullut työtovereilta, Venäjältä eli silloin oli Neuvostoliitto. Kun kone nitisee, natisee ja vaappuu siinä voi tulla kaikenlaista mieleen.
Air Francea ei kannata pistää mustalle listalle, ko. koneet ovat olleet luotettavia ja nythän ei tiedetä mistä oli kyse eikä ehkä koskaan saada edes selville. Sabotaashiuhkaus ko. yhtiöille viikkoa aiemmin turmaa sen sijaan antaa huolenaihetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 09:19

En ole koskaan lentokoneessa joutunut pelkäämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:03

Pari vuotta sitten lensin antalyaan finnairin koneella. Koneen laskeuduttua antalyan kentälle, lentoemännät eivät päästäneet meitä koneesta pois varmaan 45.min. Ei saanut liikkua, piti pysyä omalla paikallaan. Eräs nainen halusi viedä pienen tyttönsä vessaan, niin lentoemäntä huusi toisesta päästä konetta, että missään nimessä ei saa poistua omalta paikaltaan.Ei edes vessaan. Lentoemäntiä ei hetken aikaa näkynyt ollenkaan, heidän nopeasti ilmoitettuaan, että koneessa pieni vika ovessa.Kapteenista ei kuulunut mitään.
Aikamme odoteltuamme, eräs lentoemäntä huusi, siis huusi, että kaikki poistuvat nopeasti koneen takaosasta. Ulkona matkustajia odotti 8 lentokenttäbussia.
Pienimuotoinen paniikki iski matkustajiin. Kun joku mainitsi pommin.
En tänä päivänäkään tiedä, mikä koneessa oli. Juttu jumissa olleesta ovesta haiskahti kaikkien mielestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:11

ei ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:34

Ei henkilökohtaisesti ole pelottanut vaikka joskus on ollut pieniä natsevia koneita.
Juuri nyt olen Viking Linen Rosella laivalla ja aallot on melkoisia, laiva heiluu ja keinuu todella paljon... Ei pelota ja ei mene mahakaan kovin helposti kuralle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.06.2009 - 10:38

Ei ole kohdalleni osunut kuin pahemmanlaatuinen ilmakuoppa kerran. Mutta sekin oli vaan hauska tilanne silloin.
Kerran pelotti vähän, kun kotimaan lennolla kone lensi ukkosmyrskyn läpi. Oli sellaista vatkausta, että sisäkalut taisi mennä uuteen järjestykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:46

Spanairin koneissa aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.06.2009 - 10:56

No eipä ole ollut koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 11:50

En ole lentokoneissa pelännyt, mutta bussissa kerran Itävallassa. Oli jotenkin outo italialaiskuljettaja. Ei edes osannut reittiä, mihin olimme menossa. Autoliikenne on paljon vaarallisempaa kuin lentäminen, tosin kun siellä jotain sattuu, niin turma onkin merkittävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 12:20

No ei kyllä ole kovin rohkeakaan olo ole tuon Air France-jutun jälkeen.No,tuskin ainakaan tänä vuonna mihinkään mennään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 16:03

EI ONNEKSI OLE!JA TOIVOTTAVASTI IKÄÄN EI TARVIKAAN PELÄTÄ!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 16:17

Lentokoneessa ei ole ollut kuolemanpelkoa,korkeintaan ikävään kuolemispelkoa,kun on pitkä lento.