Idan kysymykseen haluan jatkaa. Ensituntemus/-näkemys ihmisestä, onko se monesti teillä osunut oikeaan ?

Itselleni tulee heti jonkunlainen mielikuva ihmisestä, kun hänet tapaan ja se kyllä monesti osuu oikeaan. Kieltämättä olen tehnyt vääriäkin johtopäätöksiä ensinäkemän perusteella ja olen joutunut muuttamaan mielipidettäni.

Avainsanat: ensikontakti vieraan ihmisen kanssa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 10:59

Yllättävän usein kyllä. Joskus mielikuvaa on vaikea muuttaa, vaikka ihminen osoittautuisi toisenlaiseksi kun ensin luuli.

Kysyjän kommentti

jees, näinhän se on !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 02.06.2009 - 21:34

Valitettavan usein - varsinkin siskoni uusien poikaystävien kohdalla. Nykyään hän ei mielellään enää esittelekkään heitä minulle, heh.
Ja oikeastikin, kyllä melkein 90 %:sesti tapaamistani omistakin ihmistä osuu oikeaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 22:10

Olen ihan onneton tässä taidossa.Ajattelen ihmiset aina ihan supermallien näköisiksi väkisin,ehkä jokin harva kerta osui oikeaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.06.2009 - 22:13

Noin 50% osuu oikeaan, ja loput 50 menee pahasti pieleen. Omasta mielestäni olen hyvä arvioimaan ihmistä ensi näkemän perusteella, mutta kokemukset kertoo muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 22:19

Sanoisin että 85% onnistun tunnistus tehtävässä.
Jotkut ovat tosi helppoja, on kuin lukisi avointa kirjaa ja toiset vaativat vähän enemmän tarkastelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.06.2009 - 22:29

Ihan puolet ja puolet, osa osuu aika oikeaan, osa ei sinne päinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 23:09

Ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 23:13

Kyllä.
Itse aiheutettu asenne ruokkii itseään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 08:40

Erittäin usein näin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 09:19

Harvoin on joutunut muuttamaan ensituntemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 09:57

Kyllä se ensikohtaaminen on ratkaiseva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:10

melkein aina osuu nappii , joten se ensi vaikutelma pitää paikkansa ...ei montaa kertaa ole tulut ns.hutia...