Kuulette vaikka radiossa jonkun juontajan äänen toistuvasti. Luotteko mielikuvissanne hänelle kasvot?

Poikkeaako se sitten paljonkin kun näette hänet ensimmäisen kerran kuvassa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.06.2009 - 20:52

Kyllä ja yleensä mielikuvat menee aivan mönkään. Jossain tapauksessa jopa niin pahasti, että
olisi ollut parempi kestää omissa mielikuvissa.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Samoin olen ajatellut itsekin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.06.2009 - 20:17

Kyllä,kuvittelin paljon (n.6v)jonkun juontajan kasvoja.Olivat ihan erilaiset kun olin ajatellut.Olin ihan vaan:Ö,Ö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.06.2009 - 20:23

Aloin oikein miettimään tuota asiaa. Mutta ei, en luo mitään mielikuvaa. Kerran näin erään golf-selostajan telkkarissa, ja hämmästyin, kun ääni ja kuva ei sattunut yksiin. Se on kai ainut kerta, kun olen luonut jonkun mielikuvan. Tai sitten olen luonut alitajunnassa muistakin vastaavista tilanteista, mutta en ole heitä nähnyt, niin en pysty sanomaan eroaako mielikuva paljonkin todellisuudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 20:38

Joissain mainoksissa seksikkään karhea miesääni .... ja onkin aivan tavallisen näköinen pulliainen ;) ..... ja on luonut mielikuvan isosta karvaisesta komeasta tummasta miehekkäästä uroksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.06.2009 - 21:07

Kyllä kuvittelen useasti jonkinlaiset kasvot radiojuontajille.
yleensä menevät hyvin pieleen mielikuvani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 21:22

kuuntelen niin vähän radioo, joten en.. mut kirjan henkilöistä ja paikoista luon mielikuvat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 21:22

Kyllä luon useimmiten kuulemani äänen perusteella mielikuvan ihmisen ulkonäöstä. Siis jos samaa ääntä useammasti kuulen. Joskus jopa yhden kerrankin perusteella. Aikoinani työssäni ensin puhuin asiakkaani kanssa ja sitten myöhemmin joitakin asiakkaita tapasin nenätysten. Olin tehnyt jo mielikuvani, mutta usein se meni pieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 22:14

Yleensä juu ja kasvot,jotka olen mielessäni luonut.. harvemmin vastaa todellisuutta =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 22:19

Kyllä ulkonäkö tulee muodostettua kun kuulee äänen puhelimessa tai radiossa. Vuosien saatossa on ollut tosi hyviä luontodokumenttien ja urheilulähetysten selostajia, joiden jäädessä eläkkeelle tai muuten vain pois on sitten jäänyt kaipaamaan. Aikoinaa tuli telkassa hyviä luontodokumentteja ja selostajan vaihtuminen muutti lähetyksien kiinnostavuutta vaikka ohjelmien kuvallinen taso säilyi ennallaan. Joskus -70 luvulla tuli katsottua telkasta urheilulähetystä ja samaan aikaan kuunneltua selostusta radiosta yhtäaikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 22:44

kyllä minä luon omissa ajatuksissani kasvot juontajalle. jotenkin tulee mieleen minkä näköinen henkilö on siellä radiossa juontamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 23:34

En ala arvailemaan, mutta jos on oikein miellyttävä-ääninen juontaja, niin toivoisi näkevänsä minkä näköinen hän on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 08:43

Ainakin jonkinlainen mielikuva juontajan olemuksesta syntyy, vaikka ei esim. mitään kasvonpiirteitä miettisikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:27

pitkään kuuntelin paikallisradiosta miellyttävää mies ääntä ja tein omat päätelmäni kyseisestä henkilöstä, kunes sitten tutustuin häneen kasvotuisten, niin ei pokka pitänyt , niin mönkään se meni,mutta mies on hyvä ammatissaan ja erittäin hyvä soittamaan veljeni bändissä... joten eipäs kannata noita mielikuvia ennakkoon tehdä..sen opin nyt tästä tapauksesta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 06:03

Kyllä joka kerta.