Miten tehdään voi-sahramikastiketta?Olen joskus ravintolassa saanut sellaista kanan kanssa.Ohjetta ei löydy mistään.Se oli hyvää!!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.06.2009 - 19:30

Kalalle? , ainakin tällanen löytyi, toivotaan et ees sinnepäin ja kävis myös kanalle:
n.2 dl maitoa
reilu nokare voita
n.3 tl vehnäjauhoja
suolaa
½ tl sahramia
½ tl tilliä
valkopippuria
liraus sitruunamehua
n.½ tl dijon sinappia

Lähteet:
www.kotikokki.net/reseptit/n...ke+Kalalle

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.06.2009 - 19:43

www.maku.fi/reseptit/resepti...e/823.html

Tässä linkissä hyvin yksinkertainen ohje. Se on tosin öljypohjainen, mutta ehkä sen voi vaihtaa voiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 20:29

Musta vaan tuntuu,että voi on ns.pestyä voita ts.siitä on pesty suola pois,toisaalta vois luulla että suolaton voi kävis,mutta olen kuullut ravintolaihmisten puhuvan jostain kastikkeesta,joka valm.niin. eikä suolattomasta voista.Sain kerran Pariisissa kalan kanssa tautisen hyvää kastiketta,vieläkin maistan unelmissani sen;luulen et oli just sitä.Vitsi mikä selostus...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 23:15

400 g kampasimpukan lihaa
200 g kuorittuja jättiravun pyrstöjä
2 rkl vehnäjauhoja, vaniljasuolaa
ja aavistus valkopippuria
manteliöljyä

Kastike
2 rkl salottisipulia hienonnettuna
1/2 tl valkosipulia hienonnettuna
veitsenkärjellinen jauhettua sahramia
5 cm pala ohuelti kuorittua appelsiininkuorta
nokare voita
2 rkl vadelmaviinietikkaa
1 dl kuivaa valkoviiniä
2–3 rkl hummerifondia
1 dl vettä
2 dl kermaa
vaniljasuolaa
hieman isolehtistä persiljasilppua

Keitettyä basmatiriisiä, joka maustetaan ruokalusikallisella manteliöljyä.
Sulata, huuhdo ja kuivaa äyriäiset. Sekoita vehnäjauhot ja mausteet. Käännä kampasimpukoita vehnäjauhoissa, mausta jättiravunpyrstöt suolalla ja pippurilla.
Kuumenna puhtaassa pannussa tilkka manteliöljyä. Paista kampasimpukat molemmin puolin vain sen verran, että ne saavat väriä. Paista myös jättiravunpyrstöt. Siirrä sivuun odottamaan.
Sulata paistokasarissa voi ja kuullota siinä sipulisilppu, sahrami ja appelsiininkuori. Lisää valkoviinietikka ja anna sen haihtua lähes täysin, ennen kuin lisäät valkoviiniä, hummerifondia, kermaa ja vettä.
Keitä kastiketta hiljalleen 15 minuuttia. Jo etukäteen paistetut äyriäiset lisätään kuuman kastikkeen joukkoon ja ruoka saa hiljalleen helmeillä vielä 3 minuuttia. Poista appelsiininkuoripala. Keitä kastikkeen valmistumisen aikana hyvin huuhdottua basmatiriisiä, jonka maku pyöristetään muuta malla ruokalusikallisella manteliöljyä ja suolalla.
Tarjoa lisäkkeenä keitettyä basmatiriisiä sekä kiehautettuja ja suikaloituja sokeriherneitä tai ohuita vihreitä papuja.