Napsu-säätieteilijät,löytääkö joku mulle helpon,toimivan sivun,mistä näen sään pohjois-Atlantilla,tuli huoli puseroon lentoturman

takia,mun ystävä tulossa yli Atlantin ns.pohjoista reittiä Karibia- Bermuda-Azorit-Espanjan rannikon kautta Ranskaan pienveneellä n.40m.

Lisätty: 02.06.2009 - 11:50

Kiitos avuista napsulaiset!Ehkä oli kysymys epätarkka,siis tulossa pienveneellä(n.40m>veneen koko)yli Atlantin,nyt viikon matkalla ollut; reittiä St.Martin(Karibia)-Bermuda-Azorit,ns.pohjoinen reitti.Seilausta 17-20 vrk(Azorit)eli ennen juhannusta ja sieltä melkein toinen mokoma Eurooppaan.Kuikuilen antamiannne linkkejä...kyseessä usein myrskyisen pohjois-Atlantin sääolot.

Avainsanat: pohjois-atlantti sää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.06.2009 - 05:47

www.cruisingworld.com/how-to...32893.html

www.sailnet.com/forums/cruis...nnels.html

Kysyjän kommentti

Kiitos Palisanteri,sun linkki oli ehdottomasti paras,josta opin paljon.Tiedän,ettei sään ym.seuraamisella onnettomuuksia vältetä,mutta kuitenkin...ihminen on tämmönen!Voin vain kuvitella,ettei sillä seudulla meri ole KOSKAAN tyyni,joten toivoa voi vain ettei eteen satu jäävuorta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 23:49

mä en ole nyt ihan varma että etsitkö tätä? fi.allmetsat.com/metar-taf/p...lantti.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 23:50

www.wunderground.com/global/BE.html

Kokeile tuota.
Rypyn linkki on lentosäätiedotuslinkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 00:56

Helppoa ei olekkaan, mutta täällä on ainakin lisää linkkejä:
www.nic.fi/~orbiit/orbiit_linkit.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 08:38

Sillä säätilan seurauksella ei mahda mitään ,jos onnettomuus tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.06.2009 - 09:11

Jos on huoli jo muutenkin, niin toivoa sopii että meri on ollut tyyni siellä päin. Mutta eikös ystäväsi kuitenkin päässyt sinne Ranskaan vai pääsikö hän vain 40 metriä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 09:39

toivon että ystäväsi pääsis nyt ainakin ehjin nahoin ranskaan...tuo lento turma on kyllä kauhea, olen myös huolissain, kun ei mitän selvyyttä ole vielä tullut, mutta jospa ystävästäsi kuulisit edes jotain.. pidän peukkuja, jotta hänellä ei ois hätää...