Mitä tiedät vankiloista?

Saako selleissä säilyttää elektronikkaa, miten kauan selleissä vietetään aikaa, mitä vankilassa voi harrastaa. YNM.
Kaikki käy.

Avainsanat: vankila

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 01.06.2009 - 17:40

Kerran aikaisemmin hain samantapaiseen kysymykseen vastauksen. Vankeinhoidon sivuiltakohan sitä tietoa löytyi. Mutta googlettamalla saat sivuja joista varmasti selviää jotain. On vaikea vastata tuohon kysymykseesi kun en ole koskaan sen laitoksen sisäpuolella käynyt edes vierailulla. Ja olettaisin, että vankiloissa ovat omat tapansa ja ehtonsa. Mutta paljonhan sitä parjataan miten lokoisat olot nykyään vangeilla on, eli sen mukaan taitaa olla telkkarit ja stereot ym. pelit selleissä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 18:03

kyllä niillä varmaankin on kakkea sillä ja eiköhän sillä linnassa olla niin kauan , kuin rötöksen suudustetta on määrätty, joten pysy kaidalla tiellä ja saat elää vapaana, ei siellä niin hauskaa ol..ei omaa kokemusta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 18:22

Sisareni mies oli eläissään Sörkässä töissä "konnapaimenena". Vähin kertoli juttuja sieltä Lapin yhteisillä hiihtoreissuillamme. Hyviä persoonia tuntui paljon oleen kivensisällä, tosin joukossa oli paljon "täysin pimeitäkin" tyyppejä. Yksityiskohtia en voi kertoa. Opiskella voi vaikka mitä.
Kuntoilua ja lenkkeilyä jopa määrävät muurien sisällä harrastamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 18:59

www.koivuharju.vuodatus.net/...og/1581612

Tässä on yhden vankilan tietoa. En lukenut sitä, joten en tiedä mitä pitää sisällään, mutta lue, niin näet onko siitä mitään apua sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 19:53

Lokoset olot näyttää olevan,ainakin lehtikuvat antaa semmosen mielikuvan näistä sisäoppilaitoksista.Ainoa mitä tiedän ettei vangit saa harrastaa ampumahiihtoa eikä yösuunnistusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 20:00

Täältä lisätietoja:
www.vankeinhoito.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.06.2009 - 20:17

Ei ole onneksi itselläni mitään omakohtaista kokemusta, muutama kaveri joskus siellä hetken istuksinut, ainakin yhdessä vankilassa jonka tiedän saa olla elektroniikkaa sellissä. Tai no oikeastaan varsinaisia sellejä siellä ollutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 21:00

Ei mitään tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 21:38

Olen televisiosta nähnyt muutamankin ohjelman kotimaisista vankiloista ja kyllä niissä on ihan mitä nyt kenellä tahansa huoneessaan/kotonaan,tietysti tilat ovat "pienet" mutta kyllä niissä televisiot ja kahvinkeittimet ym.muut on.T:melkein vanginvartija kouluun lähtenyt

Lisätty: 01.06.2009 - 21:41

Niin ja vangithan saavat opiskella mitä vaan ja "selleissä"ei tarvitse kyllä paljon olla.Ja onhan vankiloitakin paljon erilaisia,on ne "tavalliset"joissa on myös niitä eristyshuoneitakin ja sitten on olemassa avovankiloita joista saa käydä töissäkin muualla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 22:40

En tiedä en ole ollut eikä kukaan ole kertonut minkälaista ,siellä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 06:13

Olen visiteerannut entistä työkaveria Helsingin vankilassa, hän oli tappanut vuokraisäntänsä joka kuorsasi liikaa. Rikokseen nähden hänellä oli hieno kämppä. Sai harrastaa kaikkea mahdollista vankilassa. Siihen aikaan ei vielä ollut kännykät eikä tietokoneet vapaudessakaan kovin yleisiä, joten niitä hänellä ei siellä ollut.
Mutta rangaistuksensa loppuaikoina kun hän alkoi saada viikonloppulomia, hän olisi tullut vierailulle, senverran olin ennakkoluuloinen, että keksin aina tekosyitä, ettei hän voinut tulla viikonlopuksi visiitille. Jos vaikka olisinkin sattunut kuorsaamaan.......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 08:47

Aiemmin keväällä otsikoihin tuli tapaus, jossa Sörkän vangit pääsivät nettiin pelikonsoleilla, koska joku heidän apurinsa oli perustanut WLAN-tukiaseman vankilan viereen. Tästä seurasi se, että vangit joutuvat nyt tyytymään vanhempiin pelikonsoleihin, joissa nettimahdollisuutta ei ole.
Rikosseuraamusviraston työryhmä on laatinut suosituksen siitä, mitä vangeilla saa olla hallussaan, ja tarkoitus on että kaikki vankilat yhtenäistäisivät järjestyssääntönsä.
Pääsääntöisesti tiedon tallentamiseen tai yhteydenpitoon käytettävät laitteet olisivat kiellettyjä.
Harrastusmahdollisuuksiin ja "viihtyvyyteen" vaikuttaa hyvin paljon se, kuinka moderni itse vankilarakennus on ja kuinka suuri on käyttöaste ja onko henkilökuntaa riittävästi. Joka tapauksessa vankien opiskeluun ja kuntoiluun annetaan mahdollisuuksia.

Lähteet:
www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5244061877

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 10:31

Onhan joku tehnyt väitöskirjansakin vankilasta ja kirjoja on kirjoitetttu. Ovat talousrikollisia ne roistot joista muistan. Opiskelumahdollisuudet on, jos ainesta itsessä on.
Opintojen yhteydessä oli taannoin vankilavierailu ja se on kyllä jäänyt mieleen. Olin joukon tulkkina, opastaja oli suomenkielinen ja vierailijat kaikki ruotsinkielisiä (paitsi minä kaksikielinen). Silloin ei elektronikkaa ollut edes käytössä, ei juuri tietokoneitakaan.
Nykyään näytetään kuvia joissa sellitkin näyttävät ihan lokoisilta paikoilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 16:13

Juuri kävin linnassa ja vankilamuseossa, oppi sielä taas jotain uutta.
Ainakin sen että linnan vankilasta lähdettiin vain pyövelin käsipuolessa pois...