Käytämme sivustolla evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi. Jatkamalla sivustomme käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää...

Kysytty: 01.06.2009 - 09:04

Onko kokemuksia tupakoinnin lopettamisesta,champix-lääkkeen avulla?Mitä haittavaikutuksia on ollut?

Itselläni,nyt voimakasta pahionvoinnin tunnetta,kiinnostaisi tietää häviääkö tämä,kun elimistö tottuu lääkkeeseen.

 
  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Kysyjän valitsema paras vastaus

Vastattu: 01.06.2009 - 13:14

Minä olen lopettanut tupakoinnin tuolla kyseisellä champix lääkkeellä lokakuussa 2007.
Tätä ennen sauhuttelin n. 29v. askin päivässä.

Minulla ei lääkkeestä tullut mitään pahoinvointia mutta eräällä tuttavallani sitä esiintyi. Hän lopetti kuurin kesken ja jatkaa yhä tänä päivänä tupakointia.

En tiedä koska olet kuurin aloittanut ja oletko jo siinä vaiheessa että olet määritellyt tupakoinnin lopettamispäivän. Tupakointiahan ei saa lopettaa 14 vuorokauteen kuurin aloittamisesta. Olen useita kertoja aiemmin yrittänyt lopettaa tupakointia siinä onnistumatta. Tämä kuuri kuitenkin teki siitä lopun.
Toivottavasti sinä et lopeta kuuria liian hepposin perustein. Lääkkeen määrännyt lääkäri voisi vastata tuohon pahoinvointi asiaan.

Menestystä tekemällesi päätökselle!!!



Kysyjän kommentti

hyvä vastaus,vastasi,myös kysymykseen.


  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.06.2009 - 09:08

Itse lopetin viimevuoden loka-marraskuun vaihteessa tupakoinnin. Tein sen pelkän yhden vajaan laastaripaketin avulla. Ei siis ole kokemusta tuosta lääkkeestä. Jos tuota pahoinvointia on haitaksi asti, niin kysy lääkäriltäsi jatkosta.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 09:21

Aikoinani lopetin ilman mitään lääkeitä.Siitä on jo aikaa kulunut,ainakin 40 vuotta.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 09:24

01 lopetin ilman mitään lääkkeitä, mutta voisitkos soittaa lääkärille joka niitä lääkkeitä määräs, että kuulukos tuollainen pahaolo laisinkaan tuohon lääkkeen ottoon...älä pidä ainakaan kauaa sellaista oloa...onnea lopettamis yrityksellesi !

Lisätty: 01.06.2009 - 09:27

vielä tuli mieleen, et joskos laitat tuon kyssärin tuonne googleen, sieltäkin vois löytyä käyttäjiä..tai lopettaneita sillä lääkkeellä...


  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 09:51

En ole kokeillut mitään apukeinoja. Kolme kertaa olen yrittänyt lopettaa, mutta tahto ei ollut asiassa mukana, joten ne yritykset lopahtivat jokainen kolmen kuukauden jälkeen. Nyt en ole muutamaan vuoteen yrittänytkään lopettaa. Mutta vähentänyt olen yli puoleen siitä, mitä ennen oli kun poltin askin päivässä.
Soitappas lääkärille ja kysäise kuuluuko asiaan olla noin huonovointinen.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 14:28

En ole joutunut noin kovakouraisesti tupakointia lopettamaan, en edes ole koskaan polttanut kuin joitakin savukkeita päivässä. Nyt ei tee edes mieli, vuoteen en juurikaan ole kokeillut. Ilmeisesti tupakka ei kaikille aiheutakaan riippuvuutta, vaan se tapa, että tupakoidaan, on se syy. Mieti, kumpi sinulla aiheuttaa riippuvuuden, tapa vai tupakka. Siihen tupakointitapaan ei auta kuin mielikuvitus: pitää keksiä muuta tilalle.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 16:22

Champixillahan saattaa esiintyä esim. alla olevia sivu/haittavaikutuksia:
Erittäin yleiset haittavaikutukset, joita voi esiintyä useammalla kuin yhdellä henkilöllä kymmenestä:
• päänsärky, unihäiriö, poikkeavat unet
• pahoinvointi.

- Yleiset haittavaikutukset, joita voi esiintyä useammalla kuin yhdellä henkilöllä sadasta:
• ruokahalun lisääntyminen, makuhäiriöt, suun kuivuminen
• uneliaisuus, väsymys, huimaus
• oksentelu, ummetus, ripuli, turvonnut olo, mahavaivat, ruoansulatushäiriöt, ilmavaivat.

Ethän ole vaan unohtanut ottaa tätä lääkettä ja sitten ottanutkin kaksinkertaisen annoksen?

Sanoisin, jotta lääkärin pakeille tai per puh jutustelemaan, josko mitä tehtävissä...

Ite en ole ko. lääkettä kokeillut, mutta poikani on, ja silloin sujui käsittääkseni ilman sen kummempaa, tosin 'retkahti' sit myöhemmin, tosin taas ilm. aikoo kokeilla Champinxin avulla eroon...:)


  Ilmoita asiaton vastaus
Tämä kysymys on suljettu, mutta voit edelleen vastata siihen. Et kuitenkaan tienaa pisteitä vastauksestasi tähän kysymykseen.

Vastaa kysymykseen

Rekisteröidy vastataksesi kysymykseen. Rekisteröityminen on nopeaa ja helppoa!

Rekisteröidy

Oletko jo rekisteröitynyt? Kirjaudu sisään
Syötä käyttäjätunnuksesi sivustolle Napsu.
Syötä tunnuksesi salasana.

Ohjeita vastaajalle

  1. Vastaa esitettyyn kysymykseen.
  2. Kysy itseltäsi: "Auttaisiko vastaukseni kysyjää?"
    Jätä vastaamatta, jos vastaus tuohon kysymykseen on "ei".
  3. Noudata Napsun sääntöjä.
  4. Pyri antamaan selkeitä ja perusteellisia vastauksia.
  5. Älä oleta, että kysyjä tietää kysymyksen aiheesta yhtä paljon kuin sinä.
  6. Kirjoita itse omat vastauksesi. Viittaa lähteeseen, kun lainaat tekstiä.
  7. Voit antaa kysyjälle vinkkejä vastauksen löytämiseen, vaikka et itse tietäisikään suoraa vastausta kysymykseen.
Pieni hetki, sivua ladataan.