Kissaa aivastuttaa koiraa enemmän?

www.iltasanomat.fi/hyvaolo/t...id=1687670

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 10:52

Minua ei aivastuta, mutta koirani Fiina on niin hieno vanharouva, hän aivastelee vähäisemmästäkin kärystä tai pölyhiukkasesta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.06.2009 - 02:27

Ja sinä minua enemmän. En tosiaan tiedä. Onko koirani vähempiarvoisempi vai allergisempi kuiin naaprurin siiamilainen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 02:35

Ihminen voi olla allerginen monille asioille jopa työlle. Mutta kysymykseen niin eläin voi olla allerginren ihmiselle ja toisen eläimen eritteille.

Lisätty: 01.06.2009 - 02:44

Luin pikasesti tuon kysymyksen ja vasta tarkistin lehdestä.Edelleenkin mitä vastasin olen sitä mieltä. Meillä on tuo aina 13-v musta piskatti Kazakstanista ei allergoi minua kuten koirat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:12

Meillä kissoja,ja koiria ollut,ainakin 62 vuotta,eikä mitään allerkiaa,koiran ja kissan aivastuksista,olen lukenut vanhasta eläin lääkäri kirjasta.muista nyt miltä vuodelta ,mutta ainakin 50 vuotta vanha.Siinä sanoo annettava matolääkkeitä kissoille ja koirille. syksyin ja keväin.Vaikka olisivat sisä eläimiä,Ulkoa kantautuu,ihmisten kengissä sen verran itiöitä,että lääkitys tarpeen.Näitä ohjeita noudattaen eivät pahemmin aivastele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:49

itseäni aivastutta aina ja kaikki, mutta kyllä meidän pojatkin aivastelee, liekö ne sitten allerkisia meille ihmisille....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 09:17

Ollu oma kissamme jo ainakin 11v,eikä kukaan perheestä ole allerginen vieläkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 09:36

Minun kissani aivastelee jatkuvasti, kun minä vain silloin tällöin. Taitaapi olla kisulini minulle allerginen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 09:43

Minulla ei ole kissaa, sillä luulen olevani yliherkkä se hienoille karvoille. Aina, jos pidän kissaa sylissä, alkaa kohta nenääni kutittaa, ikäänkuin karvat tulisivat naamalleni ja nenääni. Pidän kyllä kissoista. mutta kotiini en enää sellaista ota. Pitkäkarvainen mäyräkoiramme on myös varsinainen putukasa, mutta mitään vastaavaa en sen läheisyydessä ole huomannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.06.2009 - 14:12

Minun kissani kyllä aivasteleepi enemmän kuin koira

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 21:26

Enpäs tiedä kumpaa niistä aivastuttaa enempi,mutta kissanhilse&pöly aivastuttaa enempi kuin koiran,siten aiheuttaa enempi allergia oireita;ihmiselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 19:56

meillä ei aivastele kissa, ei emäntä, eikä isäntäkään.
Ei ärsytä kenenkään karvat !!
Itseasiassa PateT on asian ytimessä, allergiaa aiheuttaa hilse&pöly, ei karvat.

Lähteet:
oma nokka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 11:01

Eikäää noiden tutkimusten kanssa. >:(