Julma Pieni Epeli?

Lisätty: 01.06.2009 - 00:47

Jos olisit nyt antamassa lapsellesi nimeä, niin aika hyvä olisi pikkuiselle sellainen etunimiyhdistelmä kuin Julma Pieni Epeli. Tällaisia ne äidin pikkukullat yleensä ovatkin, ainakin kaupoissa. Jokaista noista etunimestä on koko maassa vain yksi.

Lisätty: 01.06.2009 - 01:05

Jos olisi tyttö, niin,.... No onhan Marjakin hedelmä; eikö se ole kaunis nimi? Jopa Marja-Terttu...luin taannoin jostain lehdestä jutun naisesta, jonka nimi oli Orkkuli. Hänellä oli muistaakseni Sirkkuli niminen sisar.

Lisätty: 01.06.2009 - 01:09

Hyviä nimiä, ei nimi naista/miestä pahenna, ellei mies/nainen nimeään.

Lisätty: 01.06.2009 - 02:00

Naapurin tytön nimi oli Anna Mäki. Sitten tanssien jälkeen pojat yrittivät saatille ja kysyivät tytön nimeä, johon hän tomerana tyttönä vastasi: Mäen Anna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 21:46

Entisen naapurin työkaveri oli Heli Kopteri... Ja minun työkaverini etunimi on Marja-Terttu.

Kysyjän kommentti

Heli Kopterin poikakaveriksi sopisi Niko - Lentäjän poika

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.06.2009 - 01:02

Tuo voisi sopia joidenkin lapsille mutta ei sinun lapsille. Uljas Hirvi se kuitenkin on totta. Joskus n.30 vuotta sitten kirkollisissa ilmoituksissa oli kastettu tämänniminen lapsi. En muista hänen toista nimeään. Ainoastaan muistin ajatelleeni entäs jos tästä pojasta kasvaa pieni ja hintelä?

Lisätty: 01.06.2009 - 01:12

Mut ku miun kummitädilläin ol lehmä jonka mukaan minulle annettiin nimi... no ei lehmä nimeä pahenna. Komea lehmä kuulemma oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 01:38

Unelma Sirpaleena kun poikaa toivottiin jja toinen totuus johon liittyy myös sukunimi,varmasti tyttö saanut iän mukan ei kivaa. Aina Hellä Alapää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:26

tämä nimi on mieheni sotilaspassissa Ilta Pimiä ja meillä oli työpaikan terveyssirar sukunimeltään Puoskari..jotta ei ne nimet naista pahenna ei todellakaan.... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:34

Naapurissa asuu Saukon perhe.

No eräänä päivänä rva Saukko synnytti kaksoset, tytön ja pojan.
Onnelliset vanhemmat antoivat kasteessa tytön nimeksi Anu ja pojan nimeksi Per.
;=))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 08:39

Koulukaverini oli Marja Kiisseli. Parempi tuokin, kuin joku härski nimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:41

Yksi kaveri oli Mulli sukunimi ,asui härkälässä, tilan nimi oli sonnimäki.Se aina sanoi esittelyssä .Olen härkälänkylästä ,sonnimäen Mulli,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 10:17

Tiedän kyllä paljonkin ihan oikeita hauskoja ihmisten nimiä, mutta en kehtaa niitä täällä levitellä, jos vaikka sattuisivat kuulemaan. Omille lapsilleni olen pyrkinyt antamaan sellaiset napakat nimet, joita ei sitten kaveripiirissä väänneltäisi. Ja näin on käynytkin, ovat saaneet pitää omat nimensä aikuisikään saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 12:32

Jo kauan sitten edesmennyt sukulaistäti oli nimeltään Hellä Polvi. Lapsena siitä riitti naurua. Ja onpa tuttavapiirissä poliisi, jonka sukunimi on Pollari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 12:47

Tiedän henkilön jonka nimi oli Sulo Sävel. Edesmennyt on jo.
(Molemmat olivat etunimiä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.06.2009 - 14:16

Kyllähän tuo ainakin hauska nimi olisi.
Kuten Saukon Anu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 15:02

Suvussani elää ihan oikeasti Impi Ilona, syntynyt ennen sotia, eikä kuulemma ole etunimistään kärsinyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 21:21

En muista oliko (edesmennyt) mummini vai äitini joka kertoi,et joku halus antaa lapselleen nimen josta ei saa väännettyä lempinimeä.No lapsesta tuli koti valo.Erään kerran kaverit tulivat kysymään,et onkos se hima tuikku kotona.
Kirkollisista ilmotuksista on ain kiva kattoo millasia nimiä antavat.Tuntuu jotenki oudolta ku nyt on tullu taas nää ties kui vanhat nimet käyttöö esim. Otto Ville Antinpoika Järvinen (keksitty nimi).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 22:22

Julma Pieni Epeli,ei voi olla totta!Ehkä viisvuotialla OK,mutta ikääntyyhän lapsikin,aika arveluttavaa vanhemmilta antaa lapselle joku tällä hetkellä tekovitsikäshauska nimi,mutta pitäis ajatella nimeä koko iäksi,ainakin mun mielestä.Tuli mieleen edesmennyt kansalliskirjailija Kianto nimesi lapsosensa idearikkaasti,mutta kauniisti,yks pojistaan oli mun opettajana Otso Tähtivalo.