En erottele Napsulaisia vaan kysyn laiulaako linnut teillä kaupungissa. Ehtäpä maaseudulla eläinhavaitoja

Meillä täällä E-karjalassa City nalle Kun ei vaan ampuisi pois.

Avainsanat: mökillä on kiva nalle metelöi ja pitää reviiriä.ei kiinnostunut ihmisistä.syksyllä samoilla puolukoilla. tosiasia!!!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 02:05

Maakotkaa lukuunottamatta taitaa kaikki muut linnut kailottaa täällä pääcitynkin alueella.

Henkilökohtaisesti saan nautiskella tuon yhden kajahtaneen matkija mustarastaan maratooni konserteista, siltä onnistuu lähes kaikkien muiden lintujen laulut ja sen lisäksi tavallisimmat kännyköiden soittoäänet.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 00:53

Kyllähän nuo on täällä Helsingissä laulaa luritellut. Ei tosin just nyt. Tähän aikaanhan linnut nukkuu, mutta mukavaa kuultavaa on linnunlaulu. Kyllä siihen paljon mielummin herää, kun esim. räntäsateeseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 00:58

Juu asutaan kaupungin rakennuskaava-alueen reunoilla. Idyllinen jokilaakso on alapuolella ja yläpuolella rinteessä lehto. Olen siis aivan lehdon vieressä ja nyt kun ikkuna on auki siellä laulaa parasta-aikaa ainakin, satakieli, laulurastas ja paa piippuun, paa piippuun..... lintu, sekä kivitasku.

Sammakkojen kevätkonserttiin meni liput hyvin kaupaksi. Tuossa kävi porukkaa 0-150 vuotiaisiin katsomassa ja ihmettelemässä moista kurnutusta. Kuului hyvin myös yöllä sisälle asti, kun ikkuna oli auki. Nyt on juhlat kabernaumissa siltä osin jo ohi ja kurnuttajat ovat häippässeet omille kesälomilleen.....vissiin kun ei oo näkynnä.

Lisätty: 01.06.2009 - 01:01

Akropo....piti vielä kysymäni, että ei siellä oo sitä leijoonaa näkynynnä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.06.2009 - 01:00

Asun Lahdessa 8 kilometrin etäisyydellä keskustasta.
Kyllä täällä linnut lurittelee oikein hyvin.
Öisin kun käy nukkumaan niin linnut pitävät konsertin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.06.2009 - 01:05

Kyllä meilläkin vieraita kieliä noissa koivuissa kuulee. En oikein ole tunnistanut sadattelua pöperön puutteessa. Oisko raumalaisia?

Lisätty: 01.06.2009 - 01:47

Vaan nythän minä vasta hokasin, sinä nalleista huastoit. Ei meillä nalleloi ole, ja jos on niin pois muutan. Mutta oikeasti valtatie 23:n varrella oli tontteja myynnissä ja mekin kävimme katsomassa. Mutta ihan oikeasti siellä näkyi nallen jäljet - ainakin se oli isännän diagnoosi jäljestä - niin MINÄ olin sitä mieltä ettei ole meidän talomme paikka!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:21

kakki lintulot täällä sirkuttaa ja piipittää ym laulelot laulelee, mutta city karhua ei nyt ole vähään aikaan näkynyt, no me emme asukkaan ihan keskustassa , mutta kettu repolainen täällä pyörii, kun rassukka on niin kapinenkin, on saanut ampuma luvankin, mutta minä en sitä ammu kuitenkaan ja kun pyssymies tänne ehtii niin ei repolaisesta vilaustakaan....on niin fiksu , et ei näyttydy kuin naisille vain, joilla ei ole pyssyjä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 08:34

Lintuja on ihan mahottomasti. Laulavat täyttä kurkkua jo heti kolmen aikaan aamulla ja hiljenevätkin vasta illalla yhdentoista jälkeen. Muut elänhavainnot ovat nyt kesällä ja kuumalla aika vähissä. Taitavat eläimet lymytä tuolla metsien varjoissa.
Nallea en ainakaan kohdalleni halua. Saattaisi mummon käydä huonosti tuolla metsäpolulla nallea vastaan taistellessa. Jäisin toiseksi siinä ryminässä. Kunhan sieniaika alkaa, niin tiedän taas näkeväni käärmeitä. Niitä asustelee näillä main aika paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:55

Kyllä linnut laiulaa.Eikä tämä ole kaupunkia vaikka kaupungissa ollaan ,Eilen näin tuossa ketun metsästeli jotain myyrää.Peurat kulkee ,sekä hirvet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 09:21

Kyllä laulaa, oravat vipeltää pihassa ja siilinkin olen jo tänä keväänä tavannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 10:22

Kaupungin laidalla minä täällä maallakin olen. Eilen nautiskelin satakielen konsertista järven toisella rannalla. Nyt naukuvat lokin ja naakat valittavat pesänrakennuspuuhissaan piipun päällä. Ei täällä koskaan ole ihan hiljaista. Karhuja ei näillä rannoilla ole nähty. Suurimman äänen saavat aikaan nuo kirkonkellot, jotka kesäisin soivat sunnuntaisin ja muulloinkin, jos on häitä ja hautajaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 11:42

Täällä petäjävedellä ( lähimpään kaupunkiin n. 30 km ) on näkyny paljon erilaisia elukoita. Jäniksiä on paljon, ne juoksevat jopa autojen seassa. Yksi hirvikin on jo bongattu ;)). Lintuja nyt on aivan älyttömästi, niin kuin varmaan muuallakin :) Tähän loppuun sopis sellanen ku: HYVÄÄ KESÄÄ ! :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 12:42

Ikkuna avoinna, lintujen laulu kuuluu ja kaupungissa olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 14:59

kauris :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 21:08

Linnut visertää täällä luonnohelmassa, ikkunan ääressä on ihana lukea tuulenvireessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 21:41

Täälläkin keskellä kivikylää,laulaa luikauttelevat linnut pihapuissa ja varsinkin aamulla aikaseen on ihana kuunnella kevätkesän lintujen konserttia,nyt jo kesän.Kait eivät laula kovasti,kunhan kumppanin ovat löytäneet tai myöhemmin loppukesän pimeys hiljentää ne,mutta nyt on parasta aikaa.