Mistä sanonta "kuin tarhapöllö"mahtaa olla syntynyt?Itse käytän sitä esim.sanoin just et en voi mennä märillä hiuksilla nukkumaan

aamulla muistutan lähinnä tarhapöllöä?

Avainsanat: tarhapöllö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 01:48

Ne hiuksetbon minullekn sellainen ongelmalaji kun pitäisi olla siisti niin kone käy lähes joka aamu. Järki lähti vähän myöhemmin. Minun päässä ei pysy kumpikaan.

Kysyjän kommentti

Hyvä Timppa,pidä vaan tyylistäsi kiinni,joskus seuraan mallia kun kyllästyn ikuiseen Rölli-luukkiin.T-pöllö

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 31.05.2009 - 23:02

Ehkä siitä että hiukset hapsottaa ja ovat takkuiset. Mutta onkos tarhapöllö oikeasti sen näköinen kuin me aamusella? Sellainen hötöpiä.

Lisätty: 31.05.2009 - 23:05

Pisthhh. Ottakaa tuosta minun kampauksestani mallia, niin ei pöllötä aamusella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 23:02

Joo sama juttu täällä ei missään tapauksessa märillä hiuksilla nukkumaan minusta tulee aivan saman näköinen sit kuin sinusta. että et ole yksin tarhapöllö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 23:11

Äiti sanoo aina että olen aamulla kuin tarhapöllö. :P AInakin täälläpäin se tarkottaa,että hiukset takkuset jne..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.05.2009 - 23:18

Hiukset takussa ja sojottavat mikä mihinkin suuntaan. Sellainen käsitys on tarhapöllöstä. Mutta se oikea tarhapöllö (mikä se muuten on), en tiedä sen nimistä pöllöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 23:34

Perustelut:

Sian pitopaikka on karsina, sikojen ulkoilualue on tarha. Pöllöt (Strigidae) on lintuheimo. Ne ovat yöeläimiä, mutta jotkut liikkuvat päivälläkin. Suomessa pesiviä pöllölajeja ovat helmipöllö, varpuspöllö, huuhkaja, hiiripöllö, lehtopöllö, viirupöllö, lapinpöllö, sarvipöllö, suopöllö ja joinakin vuosina tunturipöllö.

Tämän perusteella sanoisin, että tarhapöllö on:

Sikojen ulkoilualueella oleskeleva lintuheimoon kuuluva yöeläin, jonka jotkut edustajat liikkuvat päivälläkin. Myös pesintää on havaittu Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:05

tämän kuontalo on , kuin tarhapöllölä joka ikinen aamu, vaikkka en ois hiukset märkän makuulle mennytkään...mutta epäilen , kylläkin et tarhapöllölläkin on kuontalo parempi , kuin minun..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 10:40

Äitini sanoi joskus tukkaani kuin tarhapöllöksi. Nykyisin kampaukseni onkin "Suvi-Anne Siimes", ei mitään ylimääräistä, joka voisi yön aikana edes mennä sekaisin.