Kone sulkee automaattisesti heti käynistyksessä itsensä?

Nyt toinen koneemme on alkanu tässä sulkemaan itseänsä heti käynistyksen yhteydessä.Se on käynistys,saammuu,käynistys,sammuu..automaattisesti joten oli pakko sulkea koko rakkine.Nyt on ongelma,että johtuuko se siitä viruksesta jota en saanut poistettua(ei suostunut bongauksen yhteydessä poistamaan ja tietokoneen täysi tarkastus ei löytänyt mitään)vai siitä,että koneen tuuletin on hurisut pitkiä aikoja melko kovalla,mutta mitään kone on ylikuumenut-varoitusta ei tule?HELP!

Lisätty: 31.05.2009 - 15:14

Kiitos paljon kaikille(taas! :) )Näemmä ei johdu tuulettimesta,koneen pölyt on siivottu mutta ei.Yritetään,mutta on aika ikävää jos kaikki vaivalla tehdyt tarinat,kerätyt kirjanmerkit(joita on ERITTÄIN paljon)meneevät veks.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.05.2009 - 08:41

Ongelmat voi johtua myös korkeista lämmöistä. Laita ulkopuolinen esim. pöytätuuletin viereiselle pöydälle,tuulettamaan konetta, ei samalle koska voi aiheuttaa häriötä tietokoneen toimminnalle. Tietokone sammuttaa itse itsensä. jos läpötila nousee liian korkealle, jo +30 asteen lämpötila riittää. Jos tietokoneen tuuletin pitää tavallista kovempaa ääntä vika voi olla lämmössä. Jos tuuletin ei pidä ääntä, se on tietenkin sitten rikki.

Ota kaikki tietokoneen ja modeemin johdot irti pistorasiasta ja laita takaisin ja käynnistä tietsikka.

En tiedä mikä käyttöjärjestelmä koneessasi on? Jos sinulla on boot-disketti tai cd-olemassa voit yrittää sillä saada koneesi "ylös". Virus voi myös aihettaa koneen käynnistys-sammutus reaktion.

Ota modeemi pois seinästä ja kokeille käynnistää ilman verkkoyhteyttä. Jos käynnistys onnistuu poista virus ajamalla virusten torjunta läpi.

Jos nämä keinot eivät tepsi pitäisi mennä biosin asetuksiin jos siellä on päällä wake on lan niin se käynnistää koneen jos esim joku pingaa sinun ip:tä. Muutkin asetukset pitäisi käydä läpi jos ne ovat jostain syystä menneet sekaisin. Jos bios on rikki, et voi korjata sitä mitenkään. Huom! Biosiin ei pidä mennä, jos et tiedä aivan tarkkaan mitä teet, sillä jos sen sotket kunnolla, niin "erkkikään" ei voi sinua sen jälkeen enää auttaa.

Jos koneessasi on virus ja sinulla on toimiva virustentorjunta ohjelma, mutta ei palomuuria käytössäsi, en tarkoita tässä windowsin palomuuria, sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Joku on voinut kaapata koneesi etähallintaan netistä käsin ja tekee konellasi ihan mitä haluaa.

Tietokoneen käyttöjärjestelmä voi olla rikki. Silloin pitää asentaa käyttöjärjestelmä ja kaikki ohjelmat uudelleen. Mutta menetät kaikki tietosi koneeltasi, jos sinulla ei ole varmistuksia niistä olemassa. Täältä käsin ei voi tarkistaa oikeastaan tuon enenpää. Neuvoisin sinua viemään suorittimesi huoltoon tutkittavaksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.05.2009 - 10:41

Nuo edelläpuhutut lämpötilaongelmat on yksi mahdollisuus, toinen joknka ainakin itse olen kokenut antavan samanlaisia merkkejä, on (jos kyseessä on läppäri) akun sökööntyminen. Akuu ei enää lataudu (on tyhjä) ja siitä kone kiepsahtaa mykäksi aina heti käynistyksen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 11:45

Kaikkia kauheuksia sitä voikin koneelle sattua. Minullakin on vaikeuksia käynnistymisessä, mutta sitten kun on alkuun päästy, niin aika hyvin tässä on pystytty "pelailemaan". Käytän ilmeisesti suurella riskillä tätä konettani, kun minulla ei ole mitään virustorjuntaohjelmaa. Elämä on !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 23:46

Tämä uudehko HP tekee tuota toisinaan.
Se kyllä ilmoittaa asentavansa päivityksiä ja sitten se ilmoittaa, että päivitysten määritys epäonnistui ja sulkee koneen ja avaa uudelleen vaikka loputtomiin.
Varoittaa irrottamasta verkkojohtoa tai sulkemasta konetta.
On kuulemma Vistan ominaisuuksia jotka korjaantuvat, kun saavat korjauspäivityksen.
Olen pärjännyt sen kanssa, vaikka olen toiminut vastoin kaikkia ohjeita ja sulkenut koneen väkisin, avannut vikasietotilassa tai mitä nyt olen sattunut keksimäänkin.
Hyvin tämä silti toimii minusta huolimatta. Fiksu vehje, kun osaa korjata itse itsensä