Annatteko lohtua minulle?.Talon ympäri on kaivettu noin 3m monttu salaojituta varten.

Kellarista tehty silta mistä pääsen pihalle. Sitte teen vuori-kiipeilyä,mistä pääsen tielle.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 31.05.2009 - 12:33

Leiki olevasi prinsessa linnassaan, jota ympäröi vallihauta. Ota kirja käteen ja odota uljasta prinssiä pelastamaan.

Kysyjän kommentti

Voi kun ihanan vinkin aanoit.Kiitos..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.05.2009 - 00:06

ota positiivisesti - hyvää treeniä sinulle nyt ja vähemmän hometta talossasi jatkossa

Lisätty: 31.05.2009 - 10:52

onntopohjalle - kunnon toimiva salaojitus vähentää merkittävästi alapohjan homehtumis-riskiä (eihän sillä tietenkää olemassa olevia poisteta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 01:13

Tosi hieno kaivanto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 01:39

Kauanko olet vallihaudan keskellä?Mun tuli kans mieleen kauan sitten,tästä talon seinämältä poistettiin maa-aines,kun hirret(alimmaiset laudat taijot.hankki mätäntyä ja kaikki uusittiin,oli meiltäkin kaks lankkua ulko-ovelta aika syvän kaivannon yli ja koiruus oli pikkupeni silloin,mutta hyvinhän se taiteili lankkua pitkin. Lohdutusta,koeta kestää,kuiva tulevaisuus auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 09:48

Aikanaan tulee valmiiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 10:12

Mielenkiintoinen talo sulla! Kuinkahan syvällä mahtaa ollakkaan salaojan purkukaivolle oleva liitäntä johon vetesi menevät? Matkasta riippuen varmaan 4 metrissä. Entäs viemäriputkisto, joka on yleensä aina salaojan alapuolella? Vesijohto on sitten alimpana näistä kaikista edellä olevista kaivannoista? 5 metrissä, ehkä? Voin vain kuvitella mitkä vallihaudat?

Vähäviisalle kysymys? Miten mainintasi talossa olevasta homeesta vaikuttaa tähän edellä kerrottuun vallihautaan, jos home on sisällä talossa? ...................vähemmän hometta talossasi jatkossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.05.2009 - 11:31

Annan lohtua, kyllähän se vielä valmistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 11:33

Lohtua kyllä annan mutta jos se on salaoja niin se pitää tehdä kuutamourakkana eikä saa puhua kenellekään. Tosiassa jos homevaurio niin on syytä hoitaa asia perusteellisesti ja asiantuntijaa käyttäen. Eiköhän tuo vielä iloksi muutu!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 11:56

Ahkeria miehiä teilläpäin. Keitä kunnon talkoosopat ja kehu koko ajan, niin saavat ripeämmin kaivannon umpeen. Mene vaikka vierelle hymyilemään, niin oikein näyttävät, miten rivakasti kauhovat. Voit vaikka "auttaa", niin pistävät töpinäksi, ettet vaan tulisi sotkemaan heidän suunnitelmiaan. Hienoa, että teilläpäin tehdään työt kunnolla. On toiveita, että sulamisvedet vastedes ohjautuvat muualle ,kuin talon reunoille tai alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 20:46

no aikansa kaivuuta ja sitten taas pääset omia kulkuväyliäsi astelemaan... ja nythän tulee sitä hyötyliikuntaakin kun kiipeilet ylös ja laskeudut alas...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 00:15

Ensi kesänä et enää muista koko asiaa, mutta eipä tule enää vettä kellariin.
Ikävätkin asiat on vain pakko tehdä. Nyt se on jo hyvällä mallilla, kun on jo valmiiksi kaivettu.
Sitten kun se aikanaan valmistuu, niin on hyvä mieli, kun tuli tehtyä.