Miten saisi valkoisen suosikki-froteekylpypyyhkeen taas vitivalkoiseksi? Liotus, 90˚C -pesu, kloriitti, tms.?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 11:36

Jos Sinulla ei ole kloriittia tähän hätään, liota vahvassa pulverivedessä vaikka vuorokausi, hankaa mahdollisia tummempia kohtia saippualla ja pese 90 asteessa, mielellään valkopyykille tarkoitetulla pesuaineella. Käytä huuhtrluainetta, ettei pyyhe kovetu.

Lähteet:
Oma kokemus

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 11:21

kloriittia ämpäriin ja anna liota hyvän aikaa, sitten valkopesuainetta koneeseen pyyhe sinne kans niin pitäis oleman valkoinen taas...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 12:03

Uusi täytyy hankkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 12:06

Ennen keitettiin pyykki padassa lipeävedessä.. Lakanat tuli valkoiseksi.Kylmähuuhtelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 12:41

Valkoiset pesussa harmaantuneet kannattaa viedä pihalle aurinkoon kuivumaan lähtee myös tahrat. Valkoiset voi tietty myös laittaa hetkeksi valkaisuaineeseen. Jatkossa lakkaat pesemästä valkoisia tummien kanssa. Valkoiset aina erikseen samaan koneelliseen. Kloriitin kanssa pitää olla varovainen vaikka vaate olisi aivan valkoinen. Jos kankaassa on hiukankin elastaania, se saattaa venähtää pilalle kloriitin vaikutuksesta.
Valkopesu on pesutoimenpide, jossa pesukoneeseen laitetaan ainoastaan valkoisia tai vaaleita värinsä pitäviä tekstiilejä. Pesu voidaan suorittaa normaalia korkeammassa lämpötilassa, yleensä 90 - 95 celsiusasteessa, sillä värien liukenemisen vaaraa ei ole. Perinteisesti valkopesulla on tarkoitettu liinavaatteiden pesua keittämällä.

Tekstiileiden suositeltava pesulämpötila on yleensä luettavissa niihin ommelluista valkoisista lapuista.

Lattioiden valkaisu lipeällä on erittäin perinteinen vaalennuskeino ja kun kuluneita lattioita on käsittely ja tehty uudelleen, mutta vaatteisiin ei kannata kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 14:56

Osta se vaalenapunainen purkki-nimeä en muista-se valkaisee tehokkaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 16:21

Ostamalla uuden ,oma kokemus.kloriitti ei tehonnut enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 22:54

jossain vaiheessa uuden hankkiminen on nimenomaan se ekologinen ratkaisu (säästyy lykkäämästä kaikkia noita myrkkyjä vesistöjen rasitteeksi ja kuluttamasta energiaa moihin keitoksiin, vanhan rakkaasi voit vaikka polttaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 00:28

Suosittelisin kloriittia,mutta jos on vanha rakas,on kangaskin hujoa eikä kestä vahvaa käsittelyä mitä kloriitti on.Kipitä vaan nöyrästi froteepyyhekauppaan,mutta älä käytä vanhaa rakasta räteiksi vaan hävitä se muuten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 10:20

Kloriitin avulla voit yrittää.Mutta jos on kovin pinttynyt, ei ehkä sekään auta.