Mikä mielestäsi on vanhemmuudessa ollut parempaa/yllättävää kuin osasit odottaa?

Itselleni on se miten paljon lastaan rakastaa ja miten paljon saa vastarakkautta,mutta myöskin se huoli lapsesta iän myötä...mielestäni se huoli kasvaa enempi siinä suhteessa missä lapsikin.
Toki myös lapsen kasvaminen ja kehittyminen :) Miten iloinen sitä onkaan lapsen hyvästä koulu/urheilusaavutuksesta!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 29.05.2009 - 23:29

Ne pienet pulleat kädet jotka ottavat kiinni mistä yltävät ja sanat: minä lakattan tinua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2009 - 23:38

3 lasta ja avioero ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 23:52

Sain nuorena ensimmäisen tyttäreni. Yllätyin siitä kuinka ihanalle pieni ihminen tuoksuu. Vauvan tuoksu on paras tuoksu maailmassa. Ja se pieni tuhina mikä kuuluu kun nukutaan. Myöskin yllättävää on se kuinka pian loppujen lopuksi vauva kasvaa pieneksi taaperoksi ja leikki-ikäiseksi ja alkaa matkia kaikkea ja puhua :D Ei noita osannut silloin nuorena uutena tulevana äitinä edes kuvitella ennenkuin sai itse kokea kaiken.
Toisaalta yllätyin myös siitä kuinka sitä joutui valvomaan toisinaan vauvan kanssa, kun hän oli esim. kipeänä. Kuvitelmissa oli vain, että vauva nukkuu ja syö eikä siinä sen enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 00:06

Rakkaus puolin ja toisin. Omien arvojen muuttuminen perhearvoiksi. Kehittyminen ihmisenä. Vastuun kantaminen. Ääretön jaksaminen. Ilo ja onni. Elämän jatkuvuus. Onnistuminen kasvattajana ja äitinä. Kärsivällisyyden lisääntyminen. Siinä muutamia, mitkä ensiksi tulivat mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 00:55

Meinasin vastata, mutta kyse olikin vanhemmuudesta, eikä vanhuudesta.
Kyllä sitä pikkulapsista leperrellään, mutta mitäs sitten teini-ikäisistä ?
Itsenäisistä nuorista ei paljoa puhuta ?
Anteeksi loukkaava ironismini, mutta silti ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 15:12

Lapset kasvoivat ja vuodet vierivät liian nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 19:20

Kaikki.