Näin alas on Suomi vajonnu: Lamaa torjutaan talkoilla, palaveripullien poistamisella ja siivouksesta tinkimällä, jne??

www.taloussanomat.fi/tyo-ja-...913399/139

Ite hiffasin ainakin tästä uutisesta, jotta ei tätä sitten vaan olekaan ainoastaan meitin työpaikalla, hämmästelin täs taannoin et ei enää saa tilata talon laskuun työntekijöitten käyttämii suodatipusseja, yms. Varmaan kaupungin budjetti kaatuis tähä... meneekö naurettavuksiin??
Kaikki sairaana (erilaisii allergiaoireita) kun siivotaan ehkä kerran kuukaudessa...jne..

Lisätty: 29.05.2009 - 19:55

Eikö ois isompia säästöjä budjetis, esim. jonkun isokenkäsen työhuoneen sisustus, tms.?

Avainsanat: naurettavuus torjunta lama todellinen säästö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.05.2009 - 21:14

Hienoa, kun yritys keksii hienon palkinnon/diplomin ja antaa sen itselleen! Mahtavaa, työt luistaa paremmin ja asiakkaat nauttivat...Kunnat ja kaupungit jakavat työntekijöilleen kunniamerkkejä ja onnittelevat, voi voi....kun olet jaksanut kestää meitä jo 30 vuotta. Palkka ei tietenkään tästä alpakka pläntistä muutu mihinkään, vaan sinun odotetaan tekevän niskalimassa töitä taas seuraavat 10 vuotta, jota juhlitaan taas kuinkas ollaakkaan 40 v. .....mitallilla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2009 - 21:28

Kunnan entisenä työntekijänä tiedän keinon, millä kustannukset saadaan alaspäin. Nimittäin luovutaan lautakunnista ja niille tehtävistä raporteista. Kuinka suuri osa esimiesten työajasta meneekään kaikenlasten selvitysten ja raporttien tekemiseen ? Sitten virastossa suurella väkimäärällä laaditaan raportin raporttia selkokielelle, jotta heikoinkin (lue:tyhminkin) kunnallispoliitikko ymmärtää sen. Lopettamalla tuollainen turha työ säästyisi paljon työaikaa varsinaiseen työhön: sairaiden hoitoon, lääkärin vastaanottoon, lasten vahtimiseen ja pukemiseen ulos, sosiaaliavun varassa olevien suoraan auttamiseen kotona jne. luetteloa voisin jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Nyt demokratian nimissä väännetään paperia ja paperia jaettavaksi poliitikoille, jotta he taas pääsisivät päättämään. Mistäkö ? Siitä, että ei ole rahaa !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 10:25

hurjattalla oli hyvä idea kannatan 100 % sesti...mieheni juuri kertoi, että heilläkin saavat vastaisuudessa ihan itse siivota työpisteensä, ja talo säästää huikeasti, kun se yksi minimipalkkainen siistijä saa lähteä... huh huh sanon mä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 12:12

Patiolle vaan paistattelemaan kataisen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 15:29

Se on johtoportaassa vika,jos aletaan säästää mitättömistä kuluista.