Tuulipuku ei ole enää häpeä ! Kuinkas muotitietoinen sinä olet ?

Paljonkos vaatevalintoihisi vaikuttavat trendit ja muut yleiset mielipiteet ?

yle.fi/uutiset/alueelliset_u...60632.html

Avainsanat: tuulipuku vaatetus muoti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.05.2009 - 10:38

Hyvä,päivän HSssa juttu"Ettei vain olis liian hieno"-juttu suomalaisen miehen pukeutumisesta ja siinä kirjailija K.Hotakainen tähdentää,että TUULIPUKU on äärimmäisen käytännöllinen Suomen ilmastossa!
Itse vetelen kaalimaalle ikivanhassa mainostuulipuku-asussa ja kontiot jalassa,mutta muuten yritän siistiytyä ihmisten ilmoille mennessä esim."tuulipuku" tai vastaava päällä en mene koskaan keskustaan,käymäänkään enkä( voiko sanoa) sulata kaupungin keskustassa liikkumista ilman paitaa(miespuolisella) vaikka shortsit vain jalassa :-O.Mun mielestä niin passaa olla heinäpellolla tai uimarantsussa,muttei kaupungin keskustassa-onko tämä snobbailua?

Kysyjän kommentti

just niin

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2009 - 08:53

Voin sanoa ei sitten pätkän vertaa,pitäköön muut mitä lystäävät,niin teen minäkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 09:05

En ole tuulipukuihmisiä, pukeudun klassisesti. Muotia seuraan mutta omaan pukeutumiseeni se vaikuttaa vain vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.05.2009 - 09:07

Kuulun siihen kastiin joka ei piittää pätkääkään mikä milloinkin on muotia. Itse ostan juuri sitä mikä miellyttää ja useimmiten kirppikseltä. Saan kassillisen vaatteita yhden muotiluomuksen hinnalla. Ketä muotini ärsyttää - no se on hänen päänsärkynsä. Ja minulla on talvi- ja kesätuulipuku. Tosin hieman parannettua mallia, Erätukusta tilattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 09:17

Pukeudun omanmielen mukaan, mutta siististi ja asianmukaisesti kun tilanne vaatii, esim. tilaisuuksiin kuten häät, hautajaiset tai muut juhlat.
Arkipäivisin yleensä farkut ja t-paita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.05.2009 - 09:34

En tiedä muodista hölkäsen pöläystä. En koskaan seuraa muotia. Pistän päälleni sitä, mikä parhaiten säähän sopii. Olkoon se sitten kaksikymmentä vuotta vanha tuulipuku tai kellohame 60-luvulta. Jos, mikä on hyvin epätodennäköistä, joudun lähtemään ihmisten ilmoille, niin laitan vähän parempaa päälleni, mutta eivät taatusti ole muotivaatteita nekään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 10:07

Iso osa vaatteistani on muilta (yleensä vähän käytettyinä) saatuja.
Pidän vain huolta siitä, että minulla on yksi siisti asu kokouksiin. Viimeksi ostin -
housut ja puseron klassista tyyliä - pari vuotta sitten, silloinkin alennusmyynnistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 10:14

en edes tiennyt että se oli häpeä?! kyllä mä ainakin tuulipukua käytän, niinkuin monet muutkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 10:26

Tuulipukua en käytä,enkä seuraa suuremmin trendejä:Mutta ostan kaikkki Diorin korumeikit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 11:34

minulla on rukan tuulipuku ja hyvä on lenkillä, en ikinä seuraa muotia , vaan sitä vaatetta pidän mikä tuntuu hyvälle päällä...niin ja sanotaanhan , että tuulipuku on karavaanarin kansallispuku, joten jo sen takia pitää omistaa ainakin yksi tuulipuku juups.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.05.2009 - 11:55

Minun pukeutumiseen eivät trendit ja muodit vaikuta, pukeudun juuri silleen miten milloinkin tuntuu, joskus voin olla hieman erilaisempi pukeutumisestani, joskus suht normaali, joskus jopa "muodikas"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 12:43

Täällä maalla ollessani pukeudun ihan miten sattuu. Lököt farkut, nailonpusakka ja jotain muuta. Kaupunkioloissa tietysti katson vähän enemmän, mitä päälleni laitan. Viimeksi käydessäni Helsingissä tapasin myös koulukavereitani ja menimme syömään Sokoksen kattoterassille. Silloin valitsin "parasta päälle", jakkua, silkkipuseroa, suorat housut ja villagabardiinitakin. Huivi täydensi pukeutumistani. Takki Marimekon, mutta kirpparilta ostettu, bleiseri äidin vanha, silkkipusero alennusmyynnistä ja mustat, ikivanhat housut. Siis ei mitään muotikamaa. Haluan jonnekin lähteissäni pukeutua tyylikkäästi, mutta se ei tarkoita, että vaatteet olisivat jotain tiettyä merkkiä. Olen viimeaikoina suosinut Nanson ja Silkkicenterin tarjousrekkejä. Niiden ajattomilla kuoseilla pärjään vielä pitkään. Tuulipuvulla en Helsinkiin ostoksille lähtisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 14:37

Olen hyvin, hyvin muatitiatoinen: on tuulipuku, sadepuku, pikkumusta (=rippipuku, kutistunut)
ja kesäksi polvihousut. Jaakko Selinkin vois ottaa garderoobistani vaikutteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 15:29

En todellakaan.Mitä järkeä on ostaa jotain pukua,joka on parin päivän päästä taas out?Mä käytän mitä pukua huvittaa,vaikka olisi maailman epämuodikkain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.05.2009 - 19:44

Muotilehtiä tulee selailtua ja poimittua ideoita, samoin joskus saatan ostaa alennuksesta merkkipaidan, vaikka hinta on edelleen muihin verrattuna kallis. Tärkeintä on kuitenkin persoonallisuus. Pidän väreistä ja jos menisivät pois muodista, käyttäisin niitä silti paljon pukeutumisessani.
Tuulipuvuista en pidä, lenkkeillessäkin päällä on verkkatakki. En pitäisi vaikka mikä olisi, sori vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 22:28

Tuulipukua ei ole koskaan roikkunut henkareissani,
anorakkeja sitäkin enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 23:17

Muoti ei kiinnostaI Eikö tämänpäivän muoti ole olla oma itsensä. Muista ssatu Pariisissa on mm pääkadulla liikkeitä mhin ei mennä edes sisälle normikuteissa.Mikäli haluat muotikuteita ja vaihtaa stylee ni hilloo 10 000-50 000€ niin saat jotain kivaa ja saatat tavata jonkin kuuluisuudenkin. Ei pahalla vaan näin se homma toimii.

Lähteet:
Kokemusta Ranskasta ja elämästä. siellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 00:10

Vähemmän.Ostan paljon vaatteita kirpparilta ja jos ostan kaupasta, niin todella harvoin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 19:36

Käytän vain omia vaatteitani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 21:30

Tuulipukua en päälleni pistä oli se muotia tai ei.
Pariskunnat jotka pukeutuvat samanlaiseen tuulipukuun, saa karvat pystyyn!
Mutta se heille suotakoon, jokainen pukeutuu niinkuin itsestä hyvältä tuntuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 22:40

Muotia en seuraa ollenkaa.Pukeudun vaatteisiin joista itse tykkään ja joissa viihdyn...edelleenki vaik kouluaikoina siitä kiusattiinki.Itse oon ylpee siitä et on rohkeutta olla oma itsensä eikä kulkea massan mukana.Ei oo koskaa ollu miun juttu tehä niiku muut.No eipä miun vaatuskaa oo mikää naisellinen.Harvoin kuljen mekossa ja vielä harvemmin korkkareissa.