Jos minä savolaisena lähden Patonkimuahan, niin mihin minä menen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 29.05.2009 - 00:58

Ranskaan!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2009 - 00:59

Minäkin tiedän,tiedän;Ranksaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 03:22

Kyl mie Etelä-Karjalaisen oon käyny Ranskas muutama kerra ja patonkii joutunu syömää ku ei ees kunno ruisleipää oo tarjol.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 06:24

Siellä huastaavat; "Lehmiä muas pers lemuaa"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 07:49

Siun pittää lompsia sillon Ranskanmualla valakonen leipä kaenalossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 08:13

seleväks tul

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 08:23

Jos savolainen rohkaisee mielensä ja lähtee ulkomaille ja vielä patonkimaahan, se on Ranska.
Ranskassa saa muuten muutakin leipää kun valkoista ranskista.

Lähteet:
omat kokemukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 08:44

Ranska,savoin maakuntaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.05.2009 - 09:05

Ranskaan päinhän tuo patonki viittaisi, joten uskoisin sinne sinun suuntaavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 09:08

No Ranskaan ja patongit kainaloon!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 10:54

Lähdet Ranskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 11:45

onkos siel savos tuon nimist paikkaa, jos ei niin veikkaan ranskanmaata...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 12:24

No tietenkin sinä lähdet sillon Ranskaan. vastasin silti vaikka tiesin että moni on kyllä sanonut tämän saman. mutta tämä mulle tuli ensimmäisenä mieleen sun kysymyksestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 13:02

Minäkin ehdotan, että ranskanleipää Ranskaan syömään. Ja vähän juustoa päälle, ja sitten tilkkanen punaviiniä palanpainikkeeksi. Olin kerran viikon mittaisella kuorokiertueella Ranskassa. Kerran emme ehtineet mihinkään syömään, joten saimme rahaa, ja ostimme omat eväät kukin paikallisesta kaupasta. Bussin takaosa ostelimme kaikki patonkia, juustoa ja punaviiniä. Tuoksu oli huumaava sekoitus viiniä ja homejuustoja. Matka jatkui rattoisasti seuraavaan konserttipaikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.05.2009 - 19:51

Ranskaa veikkaan minäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 22:03

Mie sit lähtisin Puolaan, polakkamaahan;D