Maksoiko rauha liikaawww.iltalehti.fi/oulu/200905...0_ou.shtml

Ahtisaaren laatta oulussa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2009 - 21:25

Siinä taas hyvä esimerkki mitä pitää opiskella koulussa. Ruotsilla ei tee mitään. Jos menet Ruotsiin töihin ja osaat englanninkielen hyvin pärjäät siellä vallan mainiosti. Ruotsin tilalle vaikka Ranska. Maailman puhutuin kieli...... joku tulee taas tietty koputtamaan olalle, kuule ei oo enää, mutta totuus on se että monella mantereella on vallitseva kieli. Laatan englanninkielisessä tekstissä sanat Nobel peace prize, olikin kirjoitettu Nobel peace price (=hinta).
Kyllä virhettä tummassa laatassa ja tummalla tekstillä on vaikea "likinäköisen taiteilijan" suhteellisen pienellä tekstillä kirjoitettuna vaikea huomata.
Mitä kirjoitinko sanan jo väärin?

Kysyjän kommentti

pitää opiskella

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.05.2009 - 17:32

Rapatessa roiskuu.
Latinalaisen osan vaikeus on vienyt valurilta tarkkaavaisuuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 17:38

Hups, olipas noloa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 18:47

Ei ongelmaa,kirjain meni vaihtoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 19:10

Englantia luetaan kouluissa sittenkin liian vähän. Kielitaito on paras käyntikortti maailmalla. Moni yritys joutuu räpeltelemään ainoastaan Suomen markkinoilla puutteellisen kielitaidon vuoksi. Ei riitä, että englantia opiskellaan koulussa, sitä pitäisi opiskella kouluissa enemmän kuin nykyisin. Kaksi tuntia viikossa ei ole paljon. Edelleenkin olen sitä mieltä, että meidän kouluissa käytetään aivan liikaa aikaa ruotsin lukemiseen, vaikka englanti on maailmankieli. Ruotsista ei sitä tule koskaan. Ja kieliä pitäisi lukea paljon nuorempana kuin nykyisin. 16-vuotia ei enää opi samalla tavalla kuin 8-vuotias. Sekin on tutkittu juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.05.2009 - 19:36

Tekevälle sattuu kuten sanonta kuuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 20:13

Onneksi saavat korjattua, aika nolo juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 22:26

jopas jotain, mutta sain ison lohdun nyt, olen ollut häpeissäin , kun teen aina niin paljon kirotus viheir , et en ymmärä omaa kirjotustain sitten ain itsekkään, mutta jos noita tulee tuolla viisaammillekkin, niin mikäs hätä täs meikkä tytöl on napsutelles..heh.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 11:11

Oli tosi nolo juttu-mutta sattuuhan sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.05.2009 - 20:01

Voi voi... ei kun uutta laattaa väkertämään!