Kotipuutarhurinapsulaiset onko jo siemenet maassa?

Minkälaisia juureksia laitatte kasvamaan. Joko kannattaa laittaa tomaatin ja kurkun
taimet kasvihuoneeseen, itse pikkusen pelkään viellä hallaöitä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 26.05.2009 - 20:35

On siemenet maassa ja ensimmäiset jo nousseetkin. Viimeiset kesäkukat laitoin tänään ruukkuihin. Itse ajattelin laittaa ensiviikolla tomaatin ja kurkun. Kyllä ne kasvitarhassa menestyy, voihan niiden ympärille kietoa hallaharson jos uhkaavat kylmillä öillä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 20:44

Harson alla on punajuurta,porkkanoita,perunoita(siikliä),retiisejä,erilaisia salaatteja(lollorossa,baby leaf ja vuonankaalia sekä rapsakkaa rivi),mausteita ja punasipulia,vähän myöhään laitoin ikkunalaudalla itämään kesäkurpitsaa,mutta eiköhän se siitäkin ja sitten taimet maahan.Tässä nämä ensikertalaishyötykasvipienviljelijän kylvöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 20:49

Eipä meidän pikku pihalla kasva enää muuta hyödyllistä kuin raparperi (jota ei ole saatu millään hävitettyä). Kukinto on jo pitkällä ja kohta päästään ensimmäiseen sadonkorjuuseen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.05.2009 - 21:26

Oon laittanu kukkia, mutta ei mitää juureksia. Viinimarjoilla ja raparperilla mennään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 22:16

Perunaa laitettiin tänään,sipulit ensiviikolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 22:18

Kukkasia vain olen kylvänyt parvekelaatikoihin :) Niin mielelläni kasvattaisin kaikkia mahdollisia vihanneksia ja juureksia,mutta se kasvimaa vaan puuttuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.05.2009 - 23:02

Laittaisin jos olisi sitä maata. Täytyy vaan tyytyä katselemaan kaupan vihanneksia ja juureksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 23:24

no perunaa on laatikoissa, mutta ei näy mitään vielä, liekö sitten tulossakaan, tilli ja persillia jo nostanut hentosta vartta, mansikasta ei hajuakaan, oiskos jokin jippo, miksei ole noussut, no pitää lukea pussin kyljestä ja kesäkukkia olen jo koulunut, nämä kasvavat pienois kasvihuonessa, tai mikäkös tuo häkkyrä nyt lie..huomenna laitan avomaalle tai kukkapenkkiin kukan siemeniä..jos ei sada kauheasti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 23:44

Kesäkuussa siemennetään, ehtivät hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 00:03

Perunat on maassa, ja sipulit. Tänään laitettiin iso pussi porkkanoita sellaisella siemenkepillä maahan. Katsotaan, mitä siitä tuli. Punajuuret laitoimme myös. Purkkeihin laitoin kesäkurpitsat ja avomaankurkut itämään. Huomenna on vuorossa herneet, salaatit, tillit, hunajakukat ja mitähän vielä siellä siemenpussissa olikaan. Ja sitten odottamaan rikkaruohojen invaasiota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 00:20

Äkkinäisenä ensikertalaishyötykasvienpienviljelijäharjoittelijana ajattelin laittaa ruukkupensasriipputomaatinsiemeniä kasvamaan multasäkkiin terassin reunalle. Saa nähdä tuleeko mitään? Meinaan tomaatteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 10:54

Ei vielä.Yöt ovat liian kylmiä vielä.