Mitä tarkoittaa kun joku sanoo että on sikahyväolo?

-miten sika liittyy hyvänolon tunteeseen tai johonkin asiaan.
Eikös sika ole joulupossu, miten se liittyy johohkin esim. urheiluun.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 19:21

oli nyt niin sika hyvää ruokaa..sika hyvä olo..sikana pidettiin hauskaa...porukkaa oli ihan sikana..ehkäpä se sanonta johtuu siitä, kun sikoja on paljon ja kaikkia halutaan ilmaista myös monikossa, no en itse asiassa tiedä, joten jätän vastauksen jollekkin viisaammalle..!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 19:24

Ultra Bra olo.
Todella hyvä olo.
Sika siistiä - sika on siisti, kai jostain sieltä, nuorisotermi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.05.2009 - 19:47

Sikahyvä kysymys. Sanon että on nuorison keksimä sanonta, joka on jo kuulemma vanhanaikainen, kertoili mummon pieni tyttö tässä jokunen aika sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 19:50

Mun mielestä alunperin ei ole nuorison keksintö vaan tullut lännestä eli Ruotsin puolelta,siellä ollut iki ajat käytössä esim.svindyrt=sikakallis,svinbra=sikahyvä ym.ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.05.2009 - 20:00

Sika = Todella
eli todella hyvä olo.
Toi on kyllä totta mitä sanot, vähän sama ku esim. sairas, järkyttävä ja kauhee - sanojen käyttö!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 20:04

Sikahyvältä tuntuu just´nyt. Siis todella mahtava olo. Pikkusen vähän mukavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 20:51

Kun on sikahyvä olo, niin ei siinä silloin muuta kuin röyhtäset ja kellahdat pötkölleen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.05.2009 - 20:53

Mielettömän hyvä fiilis!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 21:08

No että on mahtava olo.Ja kyllähän on esim.sikamakeeta,(tosi mahtavaa)kaipa se on jostain ehkä muokkantunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.05.2009 - 21:11

Silloinhan tämä sanoja samaistaa itseään läävässä tyytyväisenä röhkivään possupahaseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 22:22

Söin nyt illalla mieheni grillaamia pihvejä sika paljon,olivat sika hyviä,yöllä varmaan röhkin sikakivasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 23:34

Grillasin poikani kanssa tänään ulkona sian ulkofilepihvejä ja niitä kun söi puolen kymmentä, niin tuli sanan mukainen sikahyväolo. Eli olo tila mikä on juuri hyvin syöneellä possulla, joka makaa läävässään onnellisena ja röhkivänä maittavan, runsaan sika-aterian syömisen jälkeen.

Ja lauletaan sikalauluja:

Sika, se kohta grillataan
Sika, sen perää maistetaan
Sika, on grillissä
Sika, on muut duunissa

Lisätty: 26.05.2009 - 23:52

Lisäkysymyksesi:

- Sika (Sus scrofa domestica) on euraasialaisperäinen, villisiasta kesytetty sorkkaeläin, jota käytetään yleisesti lihan ja usein myös nahan tuotantoon
- Sika on maailmanlaajuinen konserni jolla on tytäryhtiötä ja tuotantolaitoksia 68 maassa ympäri maailmaa. Sika-konserni tunnetaan johtavana rakennusalan rakennusaineiden valmistajana
- Pia Eriksson, Sales Coordinator, [email protected]
- SIKA -lehti on ainoa Suomessa ja suomeksi ilmestyvä sikatalouteen erikoistunut ammattilehti. Se on välttämätön jokaiselle sikatalouden parissa ...
- "Monelle on myyty sika säkissä" | Taloussanomat
- 14. toukokuu 2009 ... Maailman vallannut sikainfluenssahysteria ei ole jäänyt huomaamatta roskapostittajiltakaan. Erilaiset tautiin liittyvät otsikot ovat viime ...
- Punainen sika (Kurenai no buta, 1992) oli ensimmäinen näkemäni animemestari Hayao Miyazakin elokuva. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä....
- Sika on yksi kiinalaisista horoskooppimerkeistä. Kiinassa sika on hedelmällisyyden ja vaurauden vertauskuva.
- Sika. Analyysi ja diagnostiikkapalvelut.
- Juice Leskisen vuonna 1980 ilmestynyt Sika on vaihtoehtoisten joululaulujemme rakastetuimpia edustajia.
- Julia Vuoren Sika-kuvatarinoita on julkaistu Helsingin Sanomien Nyt-liitteessä vuodesta 1995 lähtien. Sympaattisen Sian elämänmeno on leppoisaa, ...
- Harro Koskisen sika-teokset ovat suomalaisen poptaiteen tunnetuimpia esimerkkejä.
- Jauheliha sika-nauta. Elintarvikkeen numero: 711; Elintarvikkeen tyyppi: Raaka-aine; Valmistustapa: Käsittelemätön tai tuore; Raaka-aineluokka: Sianliha ...
- Kun sian kanssa painii niin sika tykkää siitä ja itse likaantuu
- Nousiaisissa Hyrkön tilan metsässä sijaitseva Sika-Kyöstin luola, jossa paikallisperinne tietää hänen majailleen
- Sika on noppapeli, jossa on tavoitteena saada pisteitä kerättyä tiettyyn rajaan asti
- AC Willi Sika on entisen Dupontin paikalle avattu urheilu- ja peliravintola
- Afganistanin ainoa sika karanteeniin
- Sika-Avery teloi Kari Lehtosen - katso - MTV3.fi

Lähteet:
sika

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 23:45

kohtuullisesti menee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 09:33

samalainen olo kun sialla? :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 10:57

Varmaan tarkoittaa,että on tosi hyvä olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 13:21

Tarkoittaa sitä että on todella hyvä olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 15:17

Yksi tämänhetken muotisanoista, tarkoittaa samaa kuin tosi hyvä olo, kaikki ok. Tai sitten jostain erityisestä syystä hetkellinen hyvä olo (onnistuminen jossain asiassa).