Haluaisin tietää minkälainen on kielitasoni äidinkielessäni, joka on suomi? Mihin tahoon minun tulisi ottaa yhteyttä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 14:18

Kirjoita tuohon Googleen "kielikoe", niin saat osoitteita, joissa kielikokeeseen voit osallistua. Joihinkin virkoihin vaaditaan täydellinen suomen kielen taito, se vaatii jo pidemmän oleskelun Suomessa sekä paljon kirjallisuuteen tutustumista, jotta kielikorva kehittyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 26.05.2009 - 14:24

www.edu.fi/page.asp?path=498...6,881,3356

Kävisiköhän tuo linkki tarkoitukseesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 14:31

Tässä Suomen kielen opiskelusta:
www.infopankki.fi/fi-FI/suom...ernetissa/
www.selma-net.fi/page.asp?_item_id=362

Tässä Suomen laissa määrätty asetus:
www.finlex.fi/fi/laki/ajanta...7/19870442

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 14:47

Voit ilmoittautua suomen kielen kokeeseen.
Onko niitä äidinkielessä, en tiedä, yleensä kielikoe suoritetaan muissa kielissä kuin äidinkielessä.

Lähteet:
kielitutkintolautakunta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 17:34

Tämä Napsu on ihan hyvä taho.Kyllä täällä osataan arvostella kielitaitoasi.Kirjoitat vaan pitkän novellin,niin me katsomme,minkä tasoinen kirjoittaja olet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 18:45

Juu, tee kuten Gristalli ehdottaa, ellet pelkää punakynää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 19:12

haluatko tietää noin niinkuin yleisesti vaiko täällä napsussa, tai oikein yliopistossa ?
itse olen ainakin ihan 0 kiellellisesti , mutta täällä vaan jutustelen kielellä , ( rauman, turun, ym saariston murteil ja kiellilä ), mutta ole vain sinäkin oma itsesi ja jutustele kielillä , murteilla ym.. ei minusta ole väliä, millä puhut, kunhan vain tulet jotenkin ymmärretyksi..tai että me jotenkin ymmärrämme mitä haliuat meille sanoa... :)