Onko tullut mieleenne kurittaa lemmikkiänne ja kunnolla?

Minun teki n. 30 min. sitten. Minä olin menossa vessaan ja katselin samalla miten nuo aurinkokennovalot palaa ulkona. Koirapoika oli tullut tuohon takkahuoneen isolle matolle makaamaan. Enhän minä sitä tietenkään nähnyt, vaan lensin vauhdilla yli! Sattumissaldo: oikea ranne, kyynärpää ja polvi saivat oikein kunnon tällin. Aikani noiduttuani lattialla kipuja arvon koiraherra nousi arvokkaasti ylös ja meni syömään! Arveli kait ettei mamma kiukuspäissään tule syömään hänen eväitään.

Lisätty: 25.05.2009 - 10:50

Olen saanut lukuisia kannanottoja joten korostankin tuon: tullut mieleenne. En minäkään koiralleni mitään tehnyt, johan tuo pelästyi huutoani. Ja ymmärsi varmaan itsekin että oli täysin väärässä paikassa. Ei se ollut hänen paikkansa, eikä ole koko elinikänään siinä aiemmin maannut, tiedä sitten miksi nyt. En siis millään osannut varautua siihen mitä tapahtui.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 10:34

On sen verran ollut noita koiria ja kissoja, että välillä on yrittänyt kurituksenkin keinoilla saada jotain pahaa tapaa kitkettyä pois. Nykyisille koirilleni se ei tehoa, joten yritän vain kestää kaiken metelin ja sotkun. Omapahan on syyni.

Kysyjän kommentti

Kiitos rehellisestä vastauksesta. Mieleen voi tulla, mutta se on ehdottamista eri asia kuin sen toteuttaminen. Minun koirapoikani on niin pahoillaan edelleenkin - ja minun polveni kipeä. Mutta me olemme edelleenkin tämän talon ainoat rakastavaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 01:41

Eipä ole ,ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 04:36

En ole lyönyt mutta olen joskus ihmetellyt koirieni käytöstä. Minulla on ollut kaksi omaa koiraa ja kolme sisareni koiraa hoidossa. Edellisen koirani kanssa sattui sellainen tapaus, että se oli ulkona naruun kytkettynä ja jahtasi puuvajan alla lymyillyttä siiliä. Tuloksen oli että sai tikun ikeniensä väliin eikä irronnut sieltä enkä itse huomannut sitä ennenkuin ihmettelin kun se ei syönyt enää kunnolla. Kulki vähän pää kalleellaan. No lääkärissä sitten selvisi, että tikku oli niin syvällä ikenissä, että sitä ei saatu pois kuin paikallispuudutuksella. Tikku oli jo alkanut mädäntyä ja aiheuttanut tutvotuksen ja kipuja suussa. Penissiliini kuuri ja viikon kuluttua koira oli taas kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 07:17

Ei ole tullut mieleen, eläintä ottaessani olen jo asennoitunut niin että mitä vaan voi tapahtua, ja mitä vaan voi huushollissa tuhoutua lemmikin toimesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 07:54

En ole ajatellut kurittaa sen paremmin. Haukkuminen kyllä ottaa patiin ja korviin välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 07:56

Ei tulis mieleenkään kurittaa ja paha nyt oiskin, kun Vilmaa vaan emme ole löytäneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 08:36

en vois kurittaa, mutta onni poika meinas lähtee pienenä takaisin kasvattajalle, hän nimittäin pissis mielenosoituksellisesti parikertaa soffal, 2 x meitin sänkyyn ja ne kerrat olivat, kun hoidin tyttären kiinanharjakoiraa ja pajasin sitä tietty, oiskos onnipoika ollut mustis, silloin kun yäll' latasin pyykkikonetta ja nopsaa kaikki pettivataat sittenkin sinne koneeseen, niin silloin ajattelin, et aamu kun koittaa katti lähtee, mutta arestisa sai olla melkein vuoden, niin ettei päässyt meitin viereen ja oppi ,ei ole pissinyt enään...ja saa olla meidän sängyskin jo..mutta en pysty kurittamaan niitä, eilen en voinut katsoa tiikeri ohjelmaakaan,kun siinä oli pennut ilman emoa ja pantteri tuli , en tiedä tekikö niille jotain, kun oli pakko kääntää kanava, en yhtään pysty katsomaan väkivaltaa, jos se koskee ihmisiä tai eläimiä..joten en pystyis lyömään tai muuten kärsimystä kellekkään aiheuttamaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 08:39

Eipä ole tullut,eläimiä turha lyödä.ne kokee sen muuna kuin torumisena.Koirien kanssa 60 vuootta.Mennyt hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:13

Jos kissa purasee tai on tuhma,niin yleensä lasken sen pään tassujen tasalle,niin yleensä se rauhoittuu.Mahtikisu. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:22

Silmät auki ja katse eteenpäin, koirahan oli omalla paikallaan.
Fyysistä kuritusta en harrasta, mutta kun katti mökillä ulvoo sisälle ulos sisälle ulos sisälle ulos niin aina siihen ei jaksa reagoida. Saa pysyä ulkona kun kerran on hyvä ilma ja ruokaa&vettä ja pesäkin siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 11:01

Eipä oikeastaan. 8v kissaneiti on vaan niin söpöläinen, ettei sille osaa vihastua vaikka näin kesän tulen sekin on hieman vireämpi ja aloittaa ulos naukumisen jo yhden aikaan yöllä.
Naukuu myös tuulikaapin-, vaatekaapin- ja pesuhuoneenoven takana, eikä rauhoitu ennenkuin ovi avataan !! Menee sit sinne nukkumaan jos nyt sattuu vielä kiinnostamaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 11:49

Ei ole tullut mieleenkään lyödä tai muuta ruumiillista kuritusta Fiinalle antaa. Hän ymmärtää äänensävystä, jos on jotain tuhmuutta yrittämässä tehdä.
Mutta täydellinen hemmoteltu itsevaltias, jos makaa lattialla, eikä omalla petillään, kyllä minä saan väistöliikken tehdä.
Fiina on pian 9v isorotuinen narttukoira, mutta kiltti ja viisas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 12:06

ei ole kyllä tullut mieleeni lyödä noita meidä kissoja. koiraa meillä ei ole ollut nyt moneen vuoteen. silloin kun oli vielä berhardilainen niin kyllä välillä päähän otti se sotkeminen. mutta en kyllä lyönyt. vaikka kyllä se mielessä sillon saatto välillä käydä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.05.2009 - 13:28

No kaikennnäköistä ovat lemmikitkin aiheuttaneet mutta eipä koskaan ole tullut mieleen kurittaa oikein kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 16:49

En viitsi, ei se kuitenkaa tajuais mistä hyvästä selkäsauna tulis. Ja sitä paitsi tykkään siitä kovasti enkä oikeesti haluais koiraani vahingoittaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 16:57

Ei ole.Puhumalla koira oppii ja mun koira on hyvin viisas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 20:47

Ei missään nimessä,kyllä äänensävyn on toimittava,hyvässä tai pahassa.Sitähän niiden elikoiden sanotaan kuuntelevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 21:13

Välil kyl miel tekis,mut enhä mie pysty satuttaa,välil jopa huutamistani pyytelen anteeks (tyyliin: anteeks ku "äiti" huuti,mut ku Sulo oli tuhma).Oli tulleessa nii pien ja sulonen,siks nimeks tuliki Sulo.Empä yhtää arvannu,et isompana onki tottelematon täystuho,vaikkaki onki vast 1v.Ei tottele,ei sit millää.Kokeilin ja pistin hetkeks kerra jäähylle...ei siitäkää oo apua,pien herra keksi mite ovet saa avattua.Yleensä kissoille auttaa,ku suihkuttaa vettä...ei tälle tää on vesipeto.No osaa se olla ihana ja hellyyttävä sillo millo haluaa ettei aina tee pahojaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 13:27

No, joskus on hetkellisesti käynyt mielessä lyödä, mutta tiedän ettei se tehoa. Hevosen saa usein rauhoittumaan kun sille puhuu rauhoittavalla äänellä. Olen eläinrakas ja sitä mieltä, että väkivalta ei ikinä ratkaise. Elämäni ei ole ollut vielä kovin pitkä, mutta kovin eläintäyteinen kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 18:40

Ruokkiva käsi ei lyö lemmikkiä, ainakaan meidän perheessä. Eli eipä ole tullut koskaan mieleen kurittaa kunnolla. Jos kattimatti tekee tuhojaan, pruuttaan vesipullolla. Meillä se toimii ja toimii myös tiukka EI. Viime viikolla tulin kotiin ja löysin uuden karhhian tv:mme nurinperin nurkassa. Lähinnä tuo nauratti, miten kattimatti ottaa kärpäsiä kiinni vailla minkäänlaista itsesuojeluvaistoa.