Koirien omistajat! Mikä on paras keino punkkien torjuntaan?Panta vai se öljy joka levitetään suoraan koiran turkkiin?

Viikonloppuna löysin koirastani punkin ja minusta se oli todella yllätys(tosi ikävä sellainen) näiltä korkeuksilta (Oulu) ja kun ei olla edes missään heinikoissa tai rannoilla kuljettu!Aiemman koiran kanssa en koskaan törmännyt punkkeihin ja eli kuitenkin 9 vuotta.Kai ne punkitkin levittäytyy vaan koko ajan enemmän ja enemmän.

Lisätty: 24.05.2009 - 23:50

Ida:Mulla oli edellinen koira kans sakemanni :) Vaikka sen kans näillä tienoilla rymyttiin jos jonkinlaiset maastot niin ikkiin ei punkkeihin törmätty.Siksi onkin niin ihmeellistä,että nyt tähän kultsupentuun oli punkki jostain tarttunut.Hain apteekista punkkipihdit ja sain moisen iljetyksen pois koirastani.Nyt siis mietin kumpi on parempi vaihtoehto,panta vaiko se koiraan suoraan laitettava lääke...

Avainsanat: koira punkki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 09:15

Bayvantic tehoaa ja antaa suojaa puutiaisia, hyttysiä, hietasääskiä, pistokärpäsiä ja kirppuja vastaan. Ulkoloisia tappava sekä karkottava vaikutus kestää jopa neljä viikkoa.
www.bayvantic.fi/index2.php?...=bayvantic

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.05.2009 - 23:30

Tuosta syystä olenkin huono vastaamaan, sillä ei meidänkään koiraa ole punkit kiusanneet. Mutta eikö siihen päde sama hoitokeino kuin ihmisellekin punkkien hoidossa. Omani on sellainen lepsukka, vaikka onkin sussari, että vaikka solmuun laitan niin kiitollinen se siitä vain on, mutta siitä huolimatta käyttäisin mahdollisimman kivutonta versiota.

Lisätty: 25.05.2009 - 00:14

Huomasin taas lukeeni väärin. Sinä kysyt torjunnasta, minä vastaan jotakin poistosta. Sorry.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.05.2009 - 00:00

Pantaa olen itse käyttänyt eikä ole punkkeihin tullut törmättyä usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 01:42

Kuulin meidän Sulon hierojalta,että hänen koirallaan oli punkkipannan alla punkki ja sitten he rupesivat käyttämään muita punkintorjunta-aineita ,ne tepsi...Joten ei se pantakaan aina punkkia pidättele

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 08:23

meillä on otolla ja onnilla (kissat) niin yrttipannat ja niitä oli myöskin myynnissä koirille, eläinkauppassa ja olen käyttänyt joka kesä, eikä noilla ole ollut , kuin jos edes 1 punkki kesässä, uskon et auttaa se panta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 08:45

Niitä pantoja on ainakin luomu panta,ja eläin lääkärien kehittämiä.voi olla muitakin,Meillä oli tämä luomu panta,se suorastaan houkutteli punkit koiraan,Tätä vahvempaa pantaa ei olla kokeiltu,kun se oli senverran myrkyllinen ,että koiraa ei saa silitellä,ainakaan lapset.Punkki pihdit ,ja päivittäinen tarkastus,on toiminut meillä hyvin.

Lisätty: 25.05.2009 - 08:47

niin se luomupanta oli tuo yrtti panta,ei toiminut meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:51

Jotain voidetta on meidän koiralle joskus laitettu. Ei ole usein ollut punkkeja. Otan ne pois tavallisilla pinseteillä ja puhdistan Sepitidinillä. Ei ole tullut mitään kummempaa sen jälkeen. Kerran löysin sängystäni(!!!) pullean punkin, oli kai irronnut koirastani (toivottavasti ei minusta) kylläisenä ja lähtenyt lisääntymään. Eipä onnistunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 11:22

Minä käyttäisin molempia,pantaa et lääkettä,sillätavalla ystäväni hoitaa koiraansa,mustasta turkista on huono nähdä punkkeja,ne tuntee vasta sitten,kun ovat verestä pullollaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 16:59

Päivittäinen turkin harjaaminen on paras keino.Se punkkipannassa oleva myrkky on vahvaa ja aiheuttaa eläimelle pahaa oloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 22:22

Punkkirokotetta kehiin;sakemannimme kulmakarvoihin tarttuvat helposti,kun pitää kulkea kuono tutkien ekana maastossa,panta ei pelaa lainkaan.Ei muuta kuin jokailtainen punkkisyyni ;-O.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 23:52

Itse olen nyt pari kesää käyttänyt käppänälläni Expot-nimistä liuosta. Tänä vuonna valitettavasti myöhästyin aineen laitossa ja kas, punkki löytyi koiruuden silmän alapuolelta! Oma moka, kun olin ollut huolimaton. No, punkki pihdeillä pois, vähän Tummelia purema kohtaan ja ainetta nahalle. Samalla tuli syynättyä koko koira tiheällä kammalla. Toivottavasti olis eka ja viimmeinen punkki!